AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Tenker at man ikke er like sentral på gjestelisten som den man blir invitert med? Og at terskelen for å takke nei kan være litt lavere? Hva tenker dere? Anonymkode: a97d5...b9b
Gliffy Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Hvis partneren din syns det er ok å dra alene så ser jeg ikke noe problem med å droppe det dersom du ikke er invitert personlig. 7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 Om du kun er invitert som en +1 og at de som inviterer partneren din ikke kjenner deg, så er det ikke ansett som frekt i det hele tatt vil jeg tro. Det er vel helst om partneren din ikke har lyst til å gå alene du bør gå (og kanskje bli kjent med vertskapet) Anonymkode: 82d6f...198 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Jeg syns ikke det er frekt å takke nei til en invitasjon. Har man ikke lyst, er det god nok grunn. Anonymkode: c4d13...780 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Skrevet 2. februar 2020 Jeg blir bare glad hvis +1 takker nei. Da slipper vi å bruke penger på en haug med folk vi ikke kjenner personlig og kan kanskje etterinvitere folk vi faktisk ønsker å ha der i stedet (plassmangel i lokalet). Anonymkode: 94f8b...b5c 5
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Nei det er ikke frekt. Anonymkode: 68ca4...01c 1
Daria Skrevet 4. februar 2020 #7 Skrevet 4. februar 2020 En invitasjon er et tilbud, ikke en ordre - å takke nei er sjelden frekt uansett (men den finnes frekke måter å takke nei på...), og man har ingen plikt til å oppgi grunn. Når du er invitert som +1 handler det første og fremst om hva som er greit for partneren din at du gjør. 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Det er aldri frekt å takke nei til invitasjoner uansett Når man er som +1 så er man jo ikke invitert i seg selv, men som en venn av en annen gjest. Så da blir det opp til den som er invitert om de vil ha deg med eller ei. Ihvertfall sånn jeg tenker det som. Om jeg inviterer et vennepar skriver jeg begges navn på invitasjonen og da er jo begge like mye invitert. Anonymkode: 4ab25...ca8 3
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Hvis man bare er den navnløse "+1" så er man egentlig ikke bedt, ikke i kraft av seg selv ihvertfall. Det er bare kjæresten (eller den man er +1 til) som er bedt, og vedkommende kan ta med seg en person. Ikke nødvendigvis deg. Så du trenger ikke varsle brudeparet, du bare sier neitakk til han som har bedt deg med. Anonymkode: 5bef8...a99 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 Haha, her var vi to på likt. Anonymkode: 5bef8...a99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå