Gå til innhold

kanskje jeg aldri kan bli mor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen til ultralyd grunnet menssmerter. Han fant ingen cyster, men sa i forbifarten til meg at jeg sannsynligvis ikke hadde eggløsning siden jeg bare får mensen annenhver måned. Videre sa han at jeg nok ville trenge hormonkur dersom jeg ønska å bli gravid, og at jeg måtte skynde meg før jeg ble for gammel (er 28)......

legebesøket satte mange rare tanker i hodet på meg, og jeg ble konfrontert med sannsynligheten for at jeg er ufruktbar. En forferdelig tanke.

Problemet mitt er også at jeg ikke ser min nåværende kjæreste i rollen som far til mine barn...samtidig som jeg svært gjerne vil vite om det er sant at jeg ikke har eggløsning. Jeg synes jeg ser gravide damer overalt og begynner å kjenne meg det som man kaller "barnesyk" ... :/

Mange tanker svirrer rundt i hodet mitt for tiden.,....er det noen som vil kommentere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk mens som 12-åring, og etter 5 år med ujevne blødninger spurte jeg legen om det skulle fortsette slik og om hvorfor jeg bare hadde 3-4 menstruasjoner i året.

Jeg fikk omtrent det samme svaret som deg; sjeldne eller manglende eggløsninger.... bla, bla, bla, ...... hormonsprøyter..... kanskje adoptere.... bla, bla, bla...

Det var ikke akkurat oppløftende å høre for en 17-åring, men jeg slo det fra meg og tenkte at det er jo ikke sikkert jeg noen gang vil ha barn. Dessuten skal man ikke ta sorgene på forskudd (mister man håpet, mister man alt!).

Jeg har i tillegg vært så "dum" at jeg har brukt p-sprøyte i 5-6 år. Noe som helt sikkert ville gjøre meg barnløs..... ifølge venninner og "kloke koner"...... Men den siste sprøyta var oppbrukt i desember, og i februar ble det laget et barn i magen min!!!!!!!

Men be om en skikkelig utredning med tanke på fremtidige barn hvis svaret fra legen plager deg. Og lykke til!

-32+1-

Gjest motorrypa
Skrevet

vet du at jeg fikk omtrent samme beskjed som deg for to år siden. . at jeg mest sannsynlig ikke kom til å bli mor på grunn av endometriose

(cyster på eggstokker, livmoren og egglederen)

ble operert å alt.

ble åsså barnesyk. men jeg så ikke heller min daværende kjæreste som pappa til mitt. barn, men etter operasjonen så gjorde jeg alt jeg kunne for å bli gravid. men etter som tida gikk å jeg ble mere å mere deprimert.

gikk jeg ifra han bare noen måneder seinere.

(det beste jeg har gjort)

jeg begynte å innfinne meg med tanken på at jeg ikke kom til å bli mamma. å det var en sorgprosses i seg sjøl.

men så plutselig for fem måneder siden så ble jeg faktisk gravid, med min nye samboer.

jeg skjønte at noe var galt siden jeg hadde hatt veldig uregelmessig mens å så uteble den helt.

jeg regna med at det ble en ny operasjon. men det var en baby der inne i stede for en cyste. helt utrolig.

gleder meg vanvittig. du skrev ikke hvor gammel du er. men jeg tor at du må tenke deg godt om før du tar en avgjørelse om hvorvidt du vil ha barn med han du er i lag med nå. å om du eventuelt vil bryte med han for å prøve lykken.

lykketil i alle fall.

å jeg håper virkelig at alt ordner seg for deg. unner deg alt godt her i verden.

:roll:

ting har vel en vane for å ordne seg

hilsen motorrypa 22+1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...