Gå til innhold

Hvordan kjøpe billetter fra privatperson på mest mulig sikker måte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har kjøpt ting og tang fra privatpersoner oppover årene, via steder som Finn.no, Facebook og Ebay. Jeg tror det beste om folk, og det har alltid gått bra. Jeg betaler på forhånd, og får varen i posten. 

Men nå ønsker jeg å få tak i billetter til et arrangement som er utsolgt. Og da er jeg plutselig mer skeptisk! Vet ikke hvorfor, kanskje fordi jeg tenker at det ikke er så vanskelig å forfalske billetter sendt via e-post (som de som oftest er idag)... Og tanken på å planlegge en helg rundt arrangementet og så plutselig stå der i billettkontroll og bli busta. Både ydmykelsen, og det å ikke få sett arrangementet. Tape penger er jo også kjipt da slike billetter ofte koster litt... 

Men hva kan jeg gjøre for å sikre meg mest mulig? Hva kan jeg kreve av noen som ønsker å selge meg billetter? Jeg kan jo ikke akkurat be dem vise meg billettene på e-post, for jeg skjønner jo den siden også der de ikke kjenner meg og vet at jeg har ærlige hensikter. 

Og hvis jeg faktisk går for et valg, hvordan betaler jeg? Hva er mest sikkert? Finn.no sin sikker betaling, PayPal eller annet? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...