LittleBabyNothing Skrevet 2. februar 2020 #41 Del Skrevet 2. februar 2020 Ikke bland inn Utøya angrepet. Håkon Ødegaard druknet da han mest sannsynlig fikk krampe. Han hadde hatt kyssesyken. De fleste som svømte ble plukket opp av båter. Og to døde på fastlandet, men de hadde skuddskader da. Vannet var kaldt og Delta, politiet, ambulansene, MS Thorbjørn, hele greia feilet enormt så skjønner godt de som svømte. Selv hadde jeg ikke turt det, selv om jeg kan vanlig svømming. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #42 Del Skrevet 2. februar 2020 10 hours ago, AnonymBruker said: På vår skole har vi svømming hver uke helt fra 1.klasse.... Anonymkode: f355e...d6e Da er dere svært priveligerte!! Anonymkode: da0d2...710 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #43 Del Skrevet 4. februar 2020 På 2.2.2020 den 9.48, AnonymBruker skrev: Ser at noen mener at vi selv må lære barna å svømme. Da er det et problem: Jeg (og også far) kan bare brystsvømming. De skal vel lære crawl først? Anonymkode: 5ebc2...e2c Det er et godt poeng; det er det samme her, og vi har fått streng beskjed om at vi IKKE skal lære barna brystsvømming, så når hverken jeg eller mannen er særlig gode til å crawle kan vi vanskelig lære ungene det. Og en annen ting ift. at man bør lære ungene sine å svømme før de lærer det på skolen; det er i og for seg en god idé, men om man (som oss) bor i Nord-Norge og dermed har begrenset med mulighet til å svømme i havet er det grisedyrt (om vi skal ta med barna i svømmehallen en helg koster det 600 kr), og man trenger jo noen timer for å lære det skikkelig. For egen del har vi råd til det, så hos oss strander det mer på punkt 1, at vi ikke er gode nok i crawl til å lære det bort, men jeg kan absolutt se for meg at det for mange rett og slett ikke er økonomisk mulig å sørge for god nok svømmeopplæring utenom skolen. Anonymkode: 98eb2...2c7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #44 Del Skrevet 4. februar 2020 Svømmekurs høres bra ut, men løser ikke problemet i praksis. Jeg har kikket på svømmekursene for barn som tilbys her, og det er først på kurs 4 ("selunge") at det legges opp til at barna skal lære å svømme over vann. Barna må godkjenns på et nivå før de kan gå videre. Det sier seg selv at dette fort blir dyrt, og det er også grenser for hva man kan rekke før skolestart, da barna må være minimum 110 cm høye for å begynne. Anonymkode: b88aa...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 4. februar 2020 #45 Del Skrevet 4. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er et godt poeng; det er det samme her, og vi har fått streng beskjed om at vi IKKE skal lære barna brystsvømming, så når hverken jeg eller mannen er særlig gode til å crawle kan vi vanskelig lære ungene det. Og en annen ting ift. at man bør lære ungene sine å svømme før de lærer det på skolen; det er i og for seg en god idé, men om man (som oss) bor i Nord-Norge og dermed har begrenset med mulighet til å svømme i havet er det grisedyrt (om vi skal ta med barna i svømmehallen en helg koster det 600 kr), og man trenger jo noen timer for å lære det skikkelig. For egen del har vi råd til det, så hos oss strander det mer på punkt 1, at vi ikke er gode nok i crawl til å lære det bort, men jeg kan absolutt se for meg at det for mange rett og slett ikke er økonomisk mulig å sørge for god nok svømmeopplæring utenom skolen. Anonymkode: 98eb2...2c7 Samme her. Kan ikke crawl.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå