Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kansje langt innlegg. Håper noen kan bekrefte denne oppførselen. Cover narsistist er noe jeg tror min søster er😞😞😞

Det er jeg nesten 100% sikker på og det er utrolig trist. Jeg er glad i henne, og prøver å ignorere faktaene hennes. For noen ganger er alt veldig bra. Her er eksempler:

Hun mener jeg skal kjøre henne hjem fra en plass vi er. Jeg må gå tidligere og skal på ett viktig intervju dagen etter og har lang vei hjem. Jeg trenger søvn og jeg kan ikke kjøre omveier.

For henne betyr min situasjon 0 %. Det handler bare om henne at hun kansje må ta to busser og alt var så forferdelig for henne. Hun bor ikke langt borte heller.

Hun lager kald stemning i rommet og jeg føler meg uvell. Jeg sier at jeg går tidligere for jeg orker ikke være her hvis du ikke forstår. 

Hun er avhengig at jeg er der og forandrer seg og sier det går fint, du kan gå før tiden! OK tenker jeg.

Men stemningen er forsatt litt merkelig likevel. Hun begynner å skrive masse på telefonen uten å fortelle hva hun gjør. For det skal jeg bare gruble på. 

Når jeg skal gå prøver jeg å være hyggelig. Hun sier da rett før jeg går at kjæresten skal hente henne. At han er så utrolig snill. Det var helt fantastisk av han. Dette var for å gi meg følelsen av at ikke jeg er snill.

Hun ga blaffen i alt som handler om meg, hva som er viktig for meg. Jeg var vare positiv og sa at det er bra, kjærester dkal gjøre slikt, jeg ble veldig glad for at han kunne hente deg. Kos deg så snakkes vi snart.

Denne hyggelige meg er bevvist fordi jeg er så sikker på at hun er cover narsisist. Det har vært mange mange fler episoder, å si ifra har aldri hjulpet. 

Fler eksempler:

Jeg har hatt en skade i kneet mitt i over 1 år og jeg forteller med glede at jeg er kjenner det begynner å bli bedre når vi går tur sammen. Hun avbryter og snakker om seg selv om sitt kne. Hun har også kjent smerter i kneet og det var så gale bla bla... Hun brydde seg ikke om mitt kne eller var glad for at den er bedre. Totalt ignorering. Dette med kneet er noe som virkelig har plaget meg lenge og som har stoppet meg for å gå tur og trene.

Hun kjøper de samme klærene som meg. Bukse,genser,jakke,truse,ryggsekk +++ hun vet jeg liker å være unik i klestil...

Fler eksempel:

Jeg hadde klart å fullføre noe jeg var stolt av. Jeg hadde løpt halvmaraton. Jeg løp flere slike og det var den værste tiden med hennes oppførsel. Hun prøvde å få alle imot meg, få andre til å se på meg som syk som har spiseforstyrrelser og må trene.

Dette handlet kun om at jeg skulle bli en bedre person og gjøre ting jeg liker etter mye motgang i livet med flytting og en periode med dårlig kjæreste. Løping er min største glede. Hun prøvde å psyke meg ned og fortelle at jeg er syk og ser ikke dette selv.

Hun fikk andre til å tro på dette. Vi har samme veninne gjeng (desverre😭) Vi var hos henne med noen veninner og jeg var på toalettet. Den ene veninnen banket på å spurte om jeg spydde, om jeg hadde bulimi liksom. Hun mente det seriøst, såklart tror de på min søster som syns så synd på meg. 

Hun fortalte at jeg aldri vil være med på festene for jeg hater nå alkohol. Hun stengte meg ute og fikk andre til å snu ryggen til meg.

Jeg ble sint inni meg og sta. Jeg sa til meg selv at ingen skal stoppe meg, slik hun holder på nå skal være min motivasjon til å forsette å trene og være glad. Hun skal ikke knekke meg denne gangen( har vært mange fler slike situasjoner)

Til slutt forsto hun at alle rundt meg så opp til meg, de begynte å trene mer og deltok selv på halvmaraton løp. Menneskene rundt meg så opp til meg og min styrke til å forsette.

Dette taklet selvfølgelig ikke henne og da måtte hun gjøre noe drastisk. Hun stengte alle menneskene rundt seg og begynte å trene for harde livet til å løpe ett halvmaraton. Hun isolerte seg og ignorerte hele verden for å trene så mye hun kunne for å slå min rekord.

Hun løp halvmaraton og fikk en bra tid for å være første løpet. Var vel 2 - 3 min senere enn mitt første halvmaraton.

Dette brukte hun alt som det var god for. Hun ville aldri snakke om løping med meg eller andre før hun selv hadde gjort dette. Nå var dette alt hun snakket om.

Hun har også prøvd å gjøre meg sjalu flere ganger.

Hun har også sagt til meg når vi satt på resturang at jeg aldri må sitte ved siden av kjæresten hennes på familie besøk, jeg må ikke snakke med han, og viktigste av alt er at jeg ikke viser at jeg er flink til noe når han er til stedet. Ikke spille instrument eller imponere med noe.

Hun prøver å holdr han borte fra meg ellers også, treffer han aldri. Får ikke lov. Han skal ikke se på meg en gang.

Jeg har mange opplevelser fra oppveksten der hun fikk mamma til å gå imot meg. Løgner og skuespill... Jeg har hatt mye vondt av slik hun har vært.

Hun er flink til å manipulere, flink til å få andre til å synnes synd på henne, veldig ivrig når hun snakker om noe, sier ofte negative ting om jobben at andre gjør ingenting, kun henne som jobber.

Hun klarer å få andre imot meg, for det er ingen som vet hva hun er, hun skjuler det veldig. Jeg fant dette ut for 1 år siden. Det bare kom aom ett lyn. Jeg er ganske sikker på dette, 99%.

Dette må vel være cover nsrsisist?

Anonymkode: 30727...8a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier da rett før jeg går at kjæresten skal hente henne. At han er så utrolig snill. Det var helt fantastisk av han. Dette var for å gi meg følelsen av at ikke jeg er snill.

Det var ikke for å gi deg følelsen av å ikke være snill... Det var for å fortelle hvor bra hennes liv og kjæreste er.. hun bryr seg ikke om deg husker du.. og ja.. hun er narsisist

Anonymkode: c4e9e...e14

• Liker 3
Skrevet

Høres mer ut som at hun har mindreverdighetskompleks. Er du eldst ? 

Anonymkode: 965d6...203

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke for å gi deg følelsen av å ikke være snill... Det var for å fortelle hvor bra hennes liv og kjæreste er.. hun bryr seg ikke om deg husker du.. og ja.. hun er narsisist

Anonymkode: c4e9e...e14

Herrgud nå må folk slutte å kaste om seg med diagnoser..

denne selvopptatte søsteren kan vel slite med usikkerhet, mindreverdighetskompleks etc? Virker sånn når hun må faktisk si fra at man må dempe seg i kjærestens nærhver. Hun er vel engstelig du skal sjarmere han og så mister hun han til deg? 

Ja høres mer ut som angst og mindreverdighetskompleks...

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som at hun har mindreverdighetskompleks. Er du eldst ? 

Vi er tvillinger. Ble litt mindre anonymt nå. Men jeg kan ikke snakke med noen om dette. Ingen vil tro på meg.

Husker også at hun var oppe i stuen og jeg var nede i gangen og på vei til å gå. Alt var hyggelig med oss. og jeg sa: hade bra, vi snakkes😊

Også trodde hun at jeg hadde gått. Men jeg glemte jakken.

Da tok hun telefon til en av våre felles venner, men som hun dnakker mest med og sa masse styggt om meg. At jeg er så irriterende og bla bla... Falsk med meg for å så ringe veninnen bak ryggen.

Jeg har opplevd dette før også, at hun har baksnakket meg uten grunn.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herrgud nå må folk slutte å kaste om seg med diagnoser..

denne selvopptatte søsteren kan vel slite med usikkerhet, mindreverdighetskompleks etc? Virker sånn når hun må faktisk si fra at man må dempe seg i kjærestens nærhver. Hun er vel engstelig du skal sjarmere han og så mister hun han til deg? 

Ja høres mer ut som angst og mindreverdighetskompleks...

Jeg skulle ønske det, jeg har tenkt dette i mange år. At hun er misunnelig og at dette vil gå over osv. Men vil ikke gi opp det lille håpet enda. At hun kun sliter litt med usikkerhet.

Det er fordi det er utrolig tungt for meg å vite at hun aldri kan endres. 

Men så vet jeg at innerst inne er det triste faktisk sannheten. Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Vet bare at jeg ikke kan være med hun ofte.

Jeg har opplevd dette siden barndommen. Hun har gjort mye vondt mot meg opp igjennom hele livet. Fått andre imot meg. Hun lyger til pappa for å få penger. Hun kjøper masse ting til seg selv og låner penger av pappa. Hun skylder på kjæresten sin, hun sier han ikke betaler noe og hun har det krise. Stakkars henne som vanlig. Pappa er sint på kjæresten inni seg og min søster liker å være den det er synd på.

Hun hsr flere ganger når vi var yngre forsvunnet bår vi har vært på byn. Hun likte at vi var redd for henne og en gang måtte vi nesten ringe politiet.

Hun klarer ikke skjule gleden og spør hvem som var redd for henne og vil vite alt om hvordan alle var når hun vsr borte. Ingen sympati for oss som var redde.

Det er faktisk 2% av alle eksempler

Skrevet

Jeg syns ikke hun virker som narsissist Jeg syns du virker som noen som er paranoid. Ikke fint å baksnakke deg, men det kan være at hun blir litt lei hvis du ofte er negativ.

Anonymkode: cd3b0...45f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke hun virker som narsissist Jeg syns du virker som noen som er paranoid. Ikke fint å baksnakke deg, men det kan være at hun blir litt lei hvis du ofte er negativ.

Anonymkode: cd3b0...45f

Jeg er ikke negativ heller motsatt egentlig, veldig glad og positivt menneske. Når jeg har det tungt er jeg alene og sutrer for meg selv.

Dette glemmer jeg aldri:

Fikk også høre det en gang av en person:

Du er alltid så glad og positiv du, men jeg vet at du kan ha dårlig dager du også, men da er du sikkert på rommet ditt.

Han hadde rett i det, jeg bare smilte.

Min søster ringer meg vær dag for å fortelle om sine problemer. Jeg må gi råd. En periode hun hadde problemer med kjærrsten skrev hun mile lange meldinger og jeg måtte støtte henne og svare på alt.

Jeg svarte og jeg snakket i 2 timer på telefon for å gi hun råd. Hun ga seg ikke, hun skulle ha mer råd. 

Til slutt knakk jeg sammen i kjæresten min sitt fang. Jeg ble rett og slett tømt for energi pga hennes problemer. Kjæresten min sa jeg måtte stoppe å bruke så mye energi på det.

Jeg hadde veldig mye å tenke på med mitt liv også, men jeg ønsket å hjelpe henne.

Senere bår jeg har avvist henne så forteller hun at jeg aldri har støttet henne at alle de andre har vært så utrolig støttende og hjelpsom. Men jeg har ikke gjort noe for henne.

Jeg kjente virkelig kvalme da og såklart ble jeg såret. All den tiden jeg hjalp henne, og hun har aldri vist takknemlighet.

Om jeg trenger råd og hjelp? Nei, da er hun trøtt og orker ikke snakke om det akkurat no.

Så nei... Jeg er ikke negativ.. Jeg er heller ikke perfekt.

TS

Skrevet

Håper noen kan hjelpe litt her 😞...... Kan jeg få hjelp av spesialister ang dette? Hva kan de gjøre? Hun skal være i livet mitt, jeg blir aldri kvitt henne. Familiebesøk,felles venner....

Det er vanskelig, finnes det noe som kan hjelpe? Noen å snakke med som tror på meg?

TS

Skrevet

Glemte å skrive at npr jeg fikn skaden i kneet mitt var jeg deppa og nede. Jeg kunne ikke hå nesten. Jeg måtte avbestille halvmaraton og gå til fysioterapaut.

Det var i denne perioden hun medlte seg på halvmaraton og trente som en gal. Hun tok bilde og sendte melding til meg vær gang hun hadde løpt. Hun vet at dette er drømmen min som jeg ikke kunne gjøre. Hun løp aldri før.

Hun spør alltid om hvordan hun ser ut, vær eneste gang jeg er ilag med henne må jeg fortelle hvordan hun ser ut med klærene,håret,sminken.

Jeg må også bekrefte det for 2 gang.

Hun: Er du sikker?

Meg: Ja, du ser fresh ut og fin med klærene

Er drittlei av dette. Men svarer alltid likevel.

TS

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle ønske det, jeg har tenkt dette i mange år. At hun er misunnelig og at dette vil gå over osv. Men vil ikke gi opp det lille håpet enda. At hun kun sliter litt med usikkerhet.

Det er fordi det er utrolig tungt for meg å vite at hun aldri kan endres. 

Men så vet jeg at innerst inne er det triste faktisk sannheten. Men jeg prøver å ikke tenke så mye på det. Vet bare at jeg ikke kan være med hun ofte.

Jeg har opplevd dette siden barndommen. Hun har gjort mye vondt mot meg opp igjennom hele livet. Fått andre imot meg. Hun lyger til pappa for å få penger. Hun kjøper masse ting til seg selv og låner penger av pappa. Hun skylder på kjæresten sin, hun sier han ikke betaler noe og hun har det krise. Stakkars henne som vanlig. Pappa er sint på kjæresten inni seg og min søster liker å være den det er synd på.

Hun hsr flere ganger når vi var yngre forsvunnet bår vi har vært på byn. Hun likte at vi var redd for henne og en gang måtte vi nesten ringe politiet.

Hun klarer ikke skjule gleden og spør hvem som var redd for henne og vil vite alt om hvordan alle var når hun vsr borte. Ingen sympati for oss som var redde.

Det er faktisk 2% av alle eksempler

Søsteren din har en personlighetsforstyrrelse. Du må frigjøre deg fra henne. Hun bruker deg bare til hennes fordel, driter egentlig i deg og vil bryte deg ned. Hun lyver, manipulerer og har lite samvittighet og nyter å styre alle rundt seg. Hun er slem mot deg, vil ta deg og knekke deg. Hun takler ikke at du gjør noe bedre enn henne. Dette kommer ikke til å forandre seg. For din egen skyld, må du holde deg mest mulig langt vekk fra henne. 

Anonymkode: 56964...d0d

• Liker 6
Skrevet

Du virker som en veldig snill og empatisk jente, som strekker deg veldig langt for at andre skal ha det bra. Du har det bra når andre har det bra, liksom. Nå tror jeg du kjenner hun har strukket strikken for langt, og ting begynner å bli nok for deg. Men du har ikke trening i å sette grenser for deg selv, og blir litt stressa over å stå ovenfor en slik erkjennelse. For nå må du kanskje begynne å sette grenser og du er redd for reaksjonen hennes..høres dette rett ut? 

• Liker 1
Skrevet

Hun virker som en narsissist på meg, eller veldig sterke trekk ja. De som ikke har vært borti narsissister skjønner ikke dette.

Vil anbefale Frilanserkanalen på youtube, og hun som driver den kan du skrive epost til også. Jeg tror hun tilbyr konsultasjoner....? Kanskje hun vet om terapeuter som forstår narsissisme også.

Andre på youtube:

Richard Grannon
Inner Intergration
Live Abuse Free

Gråstein-metoden for når du skal ha narsissister i livet ditt:
https://youtu.be/_NMb_IgIIVA

Vet ikke om du har sett denne tråden:
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1326615-noen-som-har-vert-sammen-med-en-psykopatnarsissistsosiopat/#comments

Og denne: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1335448-anbefaler-alle-å-se-denne-videoen-for-å-lære-om-hva-narissisme-faktisk-er-og-for-å-kunne-identifisere-deg-og-beskytte-deg-i-fremtiden/

Anonymkode: 1e51c...b72

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, chi skrev:

Du virker som en veldig snill og empatisk jente, som strekker deg veldig langt for at andre skal ha det bra. Du har det bra når andre har det bra, liksom. Nå tror jeg du kjenner hun har strukket strikken for langt, og ting begynner å bli nok for deg. Men du har ikke trening i å sette grenser for deg selv, og blir litt stressa over å stå ovenfor en slik erkjennelse. For nå må du kanskje begynne å sette grenser og du er redd for reaksjonen hennes..høres dette rett ut? 

Jaa! Det er riktig. Jeg er mest redd for at hun skal få andre imot meg, baksnakke meg og stenge meg ute. At hun er min tvilling gjør dette veldig vanskelig. Folk vil tro på henne.

"Hun kjenner meg jo veldig godt, hun er jo glad i tvillingen sin, hun vil bare mitt beste, "

Dette er naturlig for andre å tenke, derfor er det lett for henne å bruke dette for å ta meg. 

Jeg prøver derfor å ikke bli uvenner med henne. Jeg svelger kameler og trekker meg unna for en stund. Jeg må aldri bli uvenner med henne. Da kommer alle piggene ut. 

Hun må være i livet mitt alltid. Famile selskap, veninner.... Jeg har vurdert flere ganger å kutte kontakt med alle mine venner og finne meg nye og egne. Men det ønsker jeg jo ikke!

Jeg har en veninne utenom heldigvis som jeg treffer iblant. Min søsterhar prøvd å stoppe dette vennskapet da jeg begynte å få mer kontakt med hun. Da sa hun mye negativt om denne veninnen. Hun prøvde å få meg til å slutte å være med hun. 

Skrevet

Du må sette grenser! Jeg er sikker på at andre egentlig vet hvordan hun er, de bare holder nok kjeft for å ha fred fra henne. Kan du ta kontakt med fastlegen og få henvisning til psykolog? Du må selvsagt ikke si noe om dette til din søster. Lykke til!

Anonymkode: 3d787...c84

• Liker 1
Skrevet

Dette var veldig rotete skrevet. Skjønte egentlig veldig lite.. 

Anonymkode: 9978d...c03

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun virker som en narsissist på meg, eller veldig sterke trekk ja. De som ikke har vært borti narsissister skjønner ikke dette.

Vil anbefale Frilanserkanalen på youtube, og hun som driver den kan du skrive epost til også. Jeg tror hun tilbyr konsultasjoner....? Kanskje hun vet om terapeuter som forstår narsissisme også.

Andre på youtube:

Richard Grannon
Inner Intergration
Live Abuse Free

Gråstein-metoden for når du skal ha narsissister i livet ditt:
https://youtu.be/_NMb_IgIIVA

Vet ikke om du har sett denne tråden:
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1326615-noen-som-har-vert-sammen-med-en-psykopatnarsissistsosiopat/#comments

Og denne: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1335448-anbefaler-alle-å-se-denne-videoen-for-å-lære-om-hva-narissisme-faktisk-er-og-for-å-kunne-identifisere-deg-og-beskytte-deg-i-fremtiden/

Tusen takk for tips og råd.

Jeg er mer ute etter å finne informasjon om den skjulte narsisisten. Det er stor forkjell på over natsisist og cover narsisist.

Den skjulte er den aller farligste siden de gjør angrepene skjult.  Du er angrepet og ingen rundt deg vil tro på deg. Det er veldig vanskelig å finne ut om en person faktisk er en skjult narsistisk. Jeg ble 28 år før jeg fikk en sterk tanke om det. Har vært tett oppi henne hele oppveksten.

Jeg er forsatt alene med dette, ingen hadde trodd på meg. Hun bruker triks som er helt sensurert, men som funker utmerket.

Hvis hun har gjort noe tydelig imot meg har hun fått andre til å tenke: "Søskenkjærlighet, nå må dere slutte å krangle sånn, bli venner" ingen tror på meg, det er helt sykt...

Ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må sette grenser! Jeg er sikker på at andre egentlig vet hvordan hun er, de bare holder nok kjeft for å ha fred fra henne. Kan du ta kontakt med fastlegen og få henvisning til psykolog? Du må selvsagt ikke si noe om dette til din søster. Lykke til!

Anonymkode: 3d787...c84

Ja, det kan hende de har merket noe med henne ja... Men de tror på det hun sier om kjæresten sin. At han er en drittsekk og at hun fortjener bedre. Hun skylder på han for hvordan hun oppfører seg.

"Jeg har dårlig selvtilitt fordi kjæresten min aldri sier fine ting om meg, han sier bare stygge ting og han prøver å ødelegge selvtilitten min, ++" 

(Alle tror på dette, ikke jeg, men jeg later som)

Kjæresten hennes er en tøffel.

Hva kan psykologen hjelpe meg med? Vil de tro på meg da? Jeg syns det hadde vært godt å snakke med noen som kan dette, jeg har jo vært alene om dette i hele mitt liv!

Ts

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips og råd.

Jeg er mer ute etter å finne informasjon om den skjulte narsisisten. Det er stor forkjell på over natsisist og cover narsisist.

Den skjulte er den aller farligste siden de gjør angrepene skjult.  Du er angrepet og ingen rundt deg vil tro på deg. Det er veldig vanskelig å finne ut om en person faktisk er en skjult narsistisk. Jeg ble 28 år før jeg fikk en sterk tanke om det. Har vært tett oppi henne hele oppveksten.

Jeg er forsatt alene med dette, ingen hadde trodd på meg. Hun bruker triks som er helt sensurert, men som funker utmerket.

Hvis hun har gjort noe tydelig imot meg har hun fått andre til å tenke: "Søskenkjærlighet, nå må dere slutte å krangle sånn, bli venner" ingen tror på meg, det er helt sykt...

Ts

De youtube-kanalene jeg nevnte har informasjon om begge. Gjør et søk på kanalene på "covert", så finner du de videoene som de har om det. Frilanserkanalen er verre å søke på, men hun snakker om begge også. Her er en om covert/skjult:
https://youtu.be/9qldOmIc2ss

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg lest hele tråden og vil bare si at jeg ikke mener noe vondt overhodet. 

Du virker bittelitt nærtagen, og litt 'intens'. Det er forsåvidt ikke så uvanlig for tvillinger. 

Så det kan være litt slitsomt for andre. Det virker på meg som at din søster spiller bevisst på dine svake sider og usikkerhet og utnytter deg. 

Feks når du hører henne baksnakke deg, TA HENNE

sett TYDELIGE grenser. Du virker som en person som har vansker med nettopp dette. Og tro meg. Du vil bli spist av alle sånne som søsteren din til du selv blir kynisk. 

Anonymkode: a4760...e62

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...