AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Etter å ha lest mye både på dette forumet og andre utenlandske forum virker det som om det er en gjenganger at kvinner tar veldig sjeldent initiativ til sex, er svært passive, litt redde for å være engasjerte/vise at de nyter sex. Stemmer dette? Dere menn, er dette deres erfaring med kvinner? Og kvinner, hvordan er dere selv ? Og dere kvinner som er sånn, hvorfor? Er det skam? Usikkerhet? Jeg er kvinne selv og jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt, kanskje derfor jeg er litt overrasket over dette og vil høre mer om deres erfaringer og hvordan dere er selv. Anonymkode: fbe51...2ad 1
Libertas Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Jeg må si at jeg kjenner meg litt igjen her, da min samboer sjeldent ønsker sex og jeg ønsker mye. Jeg synes at det er ganske sårt å bli avvist når jeg virkelig ønsker, og prøver, samtidig vet jeg at jeg bare må hive meg med når han ønsker ellers så kan det gå flere uker til neste forsøk fra hans side. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 Jeg er kvinne, og har alltid hatt høy sexlyst, og da tatt mye initiativ. Så er den som har tatt mest initiativ i mine forhold, kanskje ikke de første månedene, for da har jo gjerne mannen lyst hele tiden og. Men det er ikke alle menn, som liker en kvinne som alltid er klar, og tar mye initiativ. Anonymkode: 89011...004 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Jeg er kvinne og har veldig høy sexlyst, men liker at mannen tar iniativ. Jeg er ikke redd for å innrømme at jeg liker sex, men jeg må føle meg sikker på at den andre vil før jeg prøver og det bunner vel i usikkerhet og redsel for avvisning. Men dette går ikke på sex spesielt, men heller mange ting og inkluderer dermed sex. I alle forhold med kjærester og venner med fordeler jeg har vært i så er der alltid han som har tatt iniativ si 98% av gangene da. Anonymkode: 0155b...fc0 1
Gjest Paramount Skrevet 2. februar 2020 #5 Skrevet 2. februar 2020 Vet ikke, men er ganske sikker likevel på at menn generelt er mye mer aktive enn kvinner. Det er bare å lese på nettforum verden over for å få dette misforholdet bekreftet. De kvinnene som skaper disse problemene for menn er heller ikke på seksualitetsforumet til kg.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #6 Skrevet 2. februar 2020 Kan det være fordi menn oftere har høyere sexlyst eller at det i hvert fall har vært slik at menn ikke har fått sin seksualitet undertrykket slik kvinner har? Det er ikke så lenge siden kvinner sin seksualitet ble satt fokus på og at det ble mer åpenhet rundt det. I tillegg så er det fortsatt slik at menn generelt tar mer initiativ enn kvinner gjør. Jeg tror også at menn og kvinner er ganske tradisjonelle i senga i hvert fall. Det at mannen er dominerende og tar styringen er det i hvert fall mange kvinner som tenner på. Om det blir sett på som et problem eller ei kommer nok an på om man ønsker at en var mer likestilte i senga, men jeg tror ikke at det er et særlig stort problem så lenge kvinner viser at de har lyst og at det å være passiv ikke betyr at man bare ligger der. Anonymkode: 3c330...95d 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #7 Skrevet 2. februar 2020 Tror dette gjelder en del yngre kvinner som er usikre, de fleste vokser det av seg. Anonymkode: 74664...6e2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 Det stemmer nok det, handler vel mye om at menn har høyere sexlyst. Passiviteten tror jeg i stor grad er kulturell da, forestillingen om at mannen skal "gi" kvinnen orgasme. Mannen som den aktive som sørger for at hun er tilfredsstilt, mens kvinnen gjør han en tjeneste ved å ligge der og bli passivt pult og tilfredsstilt. Og noen kan til og med finne på å mene at mannen er egoistisk og dårlig i senga, selv om selv ikke bidrar hverken til initiativ eller under sexen Anonymkode: adac5...b02 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dette gjelder en del yngre kvinner som er usikre, de fleste vokser det av seg. Anonymkode: 74664...6e2 Jepp 👆☺️ Anonymkode: 645a0...325
Gjest Alterego666 Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 Svaret på spørsmålet ligger i spørsmålet: Det er en generalisering.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Tror det i mange tilfeller er en generalisering som blir en selvoppfyllende profeti. Mange kvinner med sterk sexlyst og -drift, men dette må ofte skjules eller dempes fordi det blir mottatt og behandlet så annerledes enn menns seksualitet. Kvinner med mange partnere blir sett på som ekle, løse, «horete», noen det må «være noe galt med, siden de holder på sånn». Jeg har venninner som ligger veldig mye rundt, men ikke an være åpne om dette til andre enn veldig nære venner. Ved forsøk på å være ærlig om fortid til kjærester, har de alltid blitt straffet med mistro og anklagelser. Jeg har selv også alltid hatt mye høyere sexdrift enn mine partnere, helt siden slutten av tenårene. En jeg var sammen med sa til og med at det føltes litt avtennende at jeg «alltid var på» og klar, fordi sex skulle være noe man liksom skulle måtte kjempe for og ikke få for lett (?!). Senere fikk jeg vite at han med neste kjæreste klaget over at hun aldri ville ha sex og brukte meg som eksempel på at han fikk mye mer sex med tidligere kjærester. Virker som det er en forventning om at vi kvinner må være kokette og kostbare og holde igjen for å være verdt noe, samtidig som vi ikke må holde igjen for mye, for da er vi kjipe. Anonymkode: eb588...f86 3
Gjest Paramount Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror dette gjelder en del yngre kvinner som er usikre, de fleste vokser det av seg. Anonymkode: 74664...6e2 Tror du har mye rett i det, og husk at mindre aktiv og mindre initiativ, betyr ikke nødvendigvis at lysten er mindre.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Nei kjenner meg ikke igjen og dey er nok like mange menn som kvinner som ikke tar og som tar initiativ Anonymkode: e6767...044
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Det har jo aldri vært mer trendy for kvinner å være passive/underdanige i senga enn nå. Utrolig turn med damer som ønsker å være passive, og om mulig enda verre om de i tillegg ønsker slag og kvelertak. Herregud for en nitrist utvikling. Anonymkode: c58be...e07
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det har jo aldri vært mer trendy for kvinner å være passive/underdanige i senga enn nå. Utrolig turn med damer som ønsker å være passive, og om mulig enda verre om de i tillegg ønsker slag og kvelertak. Herregud for en nitrist utvikling. Anonymkode: c58be...e07 Finnes sikkert en hel del "triste" ting som folk tenner på (neida, ikke egentlig), men kan ikke folk bare få lov til å ha sex på den måten de selv vil? Anonymkode: 0155b...fc0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 Det er en uskreven regel om at mannen er den seksuelt aggressive. Kvinnen skal motvillig bli med for å utøve sin plikt. Sånn jeg føler det og som er normen for mange av mine venninner så har mannen (ca 40-50 år) lavere libido enn kvinnen (ca 30-40 år). Men å ta initiativ det gjør vi helst ikke. Og det er fordi vi ikke vil bli avvist. Vi er så innprente med at menn ALLTID vil ha sex og når han da ikke vil det så tar vi det personlig og tenker det er oss det er noe galt med. Ikke slank/formfull/sexy/velpleid nok osv osv. Jeg skulle så gjerne tatt initiativ om jeg hadde troa på at det førte til noe som helst annet enn nok et slag for baugen for selvtilliten. Anonymkode: 995a3...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest mye både på dette forumet og andre utenlandske forum virker det som om det er en gjenganger at kvinner tar veldig sjeldent initiativ til sex, er svært passive, litt redde for å være engasjerte/vise at de nyter sex. Stemmer dette? Dere menn, er dette deres erfaring med kvinner? Og kvinner, hvordan er dere selv ? Og dere kvinner som er sånn, hvorfor? Er det skam? Usikkerhet? Jeg er kvinne selv og jeg kjenner meg ikke igjen i dette i det hele tatt, kanskje derfor jeg er litt overrasket over dette og vil høre mer om deres erfaringer og hvordan dere er selv. Anonymkode: fbe51...2ad Tar vi iniativ = stemples som løs. Viser vi engasjement i senga tenker han = hu her er en som sikkert har ligger rundt og ikke flott at hun tør å nyte sexen. Menn har en slags trang til å kontrollere kvinner og setter ulike regler så beste er å virke som om du omtrent ikke vet hva sex er ellers får du horestempel med en gang. Anonymkode: a0526...f48 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 30 minutter siden, AnonymBruker said: Det er en uskreven regel om at mannen er den seksuelt aggressive. Kvinnen skal motvillig bli med for å utøve sin plikt. Sånn jeg føler det og som er normen for mange av mine venninner så har mannen (ca 40-50 år) lavere libido enn kvinnen (ca 30-40 år). Men å ta initiativ det gjør vi helst ikke. Og det er fordi vi ikke vil bli avvist. Vi er så innprente med at menn ALLTID vil ha sex og når han da ikke vil det så tar vi det personlig og tenker det er oss det er noe galt med. Ikke slank/formfull/sexy/velpleid nok osv osv. Jeg skulle så gjerne tatt initiativ om jeg hadde troa på at det førte til noe som helst annet enn nok et slag for baugen for selvtilliten. Anonymkode: 995a3...4f0 Jeg forstår ikke hvorfor kvinner har enerett til å føle seg krenket i selvtilliten sin. Hvorfor tåler menn å bli avvist, når kvinner ikke gjør det? Har alltid synes dette er urettferdig. Kanskje dere feminister kan kjempe for likestilling her også? Anonymkode: 79486...dd0 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 Når jeg var yngre. Nå tar jeg initiativ, er overhode ikke passiv, men nå liker min nåværende sexpartner å være sub så da hadde det funket dårlig om jeg var passiv. Anonymkode: 52eb9...fda
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #20 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har ikke hatt den samme høye sexlysten som typen min, men jeg har aldri vært passiv under sex. Jeg tar også initiativ når jeg kjenner jeg har lyst til det, men jeg foretrekker at han tar mest kontroll, rett og slett fordi jeg liker å bli forført og dominert litt. Anonymkode: 330cf...4e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå