AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Eller, kjellerstue er kanskje å ta hardt i. Har et rom som er blitt brukt til oppbevaring, kontor, «rotrom» etc som jeg nå har lyst å oppgradere litt. Planen er å ha TV nr 2 der så enten datteren min kan ha venner på besøk, eller jeg kan søke tilflukt når hun har folk i hovedstuen. Rommet er ganske lite, ca 4 x 2,5. Alle veggene har hvitmalt panel, samme i taket. Det er 2 overlysvinduer, disse er under husets inngangsparti slik at det er lite naturlig lys inn i rommet. Døra er på den ene langveggen og det er motstående vegg jeg har lyst å male (den med de to overlysvinduene). Har tenkt på osloblå, men usikker på om det blir for mørkt? Jeg trenger virkelig hjelp og er åpen for forslag 😊 Eneste fargen jeg ikke ønsker er grønn (uansett nyanse). Anonymkode: 93241...b1d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Oslo oppleves ganske mørk dersom det ikke kommer så mye naturlig lys inn. I lampelys blir den nesten svart. Dessuten har den mye grønt i seg (som du ikke ønsker deg). Du nevner ikke hva slags gulv du har, men uten varmt og hyggelig tregulv kan mange av de blå/blågrønne nyansene bli ganske kalde. Hva med en varm rosafarge? Warm blush, Savanna sunset eller blushing peach er varme og fine. I tillegg er brune nyanser som raw canvas eller cashmere lune og fine. Et tips er å søke dem opp på Instagram for å få et inntrykk av fargen. Ellers ville jeg faktisk malt hele rommet fordi det er såpass lite. Det er også mulig å male taket i samme farge, men da ville jeg gått for de lysere valørene. Om du velger en lysere nyanse enn Oslo og lignende farger vil det gi en god romfølelse når alle veggene er malt. St. Pauls blue er jo noe lysere enn Oslo. Anonymkode: 81ae8...76b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå