Gå til innhold

Når begynner barnet med sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er nylig begynt å gå, 14 mnd gammel. Begynte vel sånn smått for 1 mnd siden, og så har det eskalert de siste to ukene til å gå mer enn hun krabber og hun er veldig stødig. Når er det på tide å kjøpe sko til barnehagebruk? De er bare ute 1 time om dagen, og ikke de dagene det er veldig glatt/veldig slapsete/veldig mye vind eller regn etc, så med andre ord ikke hver dag. Har det ikke travelt med å kjøpe sko om vi ikke bør/må, vi har flust med skoposer. Skobutikken anbefaler så klart så fort de kan reise seg opp, men det syns jeg bare er tullete.. 

Anonymkode: eb499...dd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte sko en stund etter han kunne gå, ca 11 mnd tenkte jeg siden han gikk tidlig og var stødig også i sko. Vi er mye ute og han elsker å gå rundt å utforske. De er ikke ute i barnehagen med de minste enda så de blir ikke brukt i bhg.. Syntes egentlig det er litt dårlig, håper det tar seg opp til våren

Skrevet

Jeg har samme holdning som deg og kjøper sko når ungene går mer enn de krabber. Men da myke skinnsko. Hadde jeg hatt barn som nettopp hadde begynt å gå nå hadde jeg ventet til det var greit nok vær til lave vårsko, sålenge skoposene fungerer bra.

Anonymkode: bb26a...303

Skrevet

Det blir sagt at barn kan begynne med sko når de har gått i en måned 😊

Anonymkode: bbd23...a7e

Skrevet

Min begynte å gå da han var 14 mnd, det var i november. Han falt mye ute og hadde problemer med å reise seg igjen med vintersko på, så vi droppet sko ute frem til vi kunne kjøpe joggesko på våren.

Anonymkode: d5e40...5c2

Skrevet

Tenker at vi ikke kommer til å kjøpe vintersko denne sesongen. Ungen min er også 14 mnd, men krabber mest. Tenker at det er ganske ubehagelig å krabbe rundt i vanlige sko, så vi holder oss til posene enn så lenge. Ungen går i naturbarnehage, så de er ute mange timer hver dag. 

Anonymkode: f97af...3db

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er nylig begynt å gå, 14 mnd gammel. Begynte vel sånn smått for 1 mnd siden, og så har det eskalert de siste to ukene til å gå mer enn hun krabber og hun er veldig stødig. Når er det på tide å kjøpe sko til barnehagebruk? De er bare ute 1 time om dagen, og ikke de dagene det er veldig glatt/veldig slapsete/veldig mye vind eller regn etc, så med andre ord ikke hver dag. Har det ikke travelt med å kjøpe sko om vi ikke bør/må, vi har flust med skoposer. Skobutikken anbefaler så klart så fort de kan reise seg opp, men det syns jeg bare er tullete.. 

Anonymkode: eb499...dd5

Når de kan gå, har _aldri_ brukt skoposer på noen av mine.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge barnet ditt klarer å bevege seg greit med skoposer kan du sikkert vente med å kjøpe sko til vårsesongen. :) anbefaler viking GoretexJoggesko istedet for sånne «søte» skinnsko. Evnt kan du sjekke ut barfotsko. Det blir nesten en forlengelse av skoposer siden de er så brede og myke.

Anonymkode: 34dc3...7b2

Skrevet

Min er 15 mnd og har gått siden hun var 12 mnd, men hun greier faktisk ikke gå med verken sko eller skoposer. Da bare tar hun de av😅 

Går ikke i bhg enda så er ikke noe kjempeproblem. Tenker det løser seg med noen lette joggesko

Anonymkode: 7f92e...63a

Skrevet

Min er halvannet, og har ikke fått sko enda, enda han har gått i seks måneder snart. Gikk barbeint da det var varmt ute, og så vinterposer da han helst ville krabbe. Han har et par arvede utesko som han bruker hvis vi skal gå noe sted, men stort sett vil han sitte ute, og da er fotposene bedre. Inne går han med sklisokker eller barbeint. Skal få nye, egne sko så fort snøen blir borte :) 

Anonymkode: 42a3c...4c3

Skrevet

Vi ville egentlig ikke kjøpe sko før barnet kunne gå, men det var midt på vinteren og barnehagen mente skoposene bare falt av i snøen. Vi kjøpte vel 4 forskjellige skoposer før vi gav opp og kjøpte sko.

Anonymkode: 16ce3...cc6

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Mi er 13 mnd og fikk sko til jul. Begynte å gå for ca 1 uke siden og bruker disse skoene når vi er ute.  Er like stødig i disse som med anti-skli sokker eller barfot.  Går ikke i barnehage enda men er mye ute 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte når han var 7-8 mnd. Mest fordi han reiste seg og gikk så mye langs møbler, og ble mye stødigere med sko på. Da kunne han også holde oss i hånda og gå når vi var ute. Kjøpte riktig nok bare et par. Kjøpte ellers bare sånne varme vindtette «posesko», til turer i bæremeis og bæresele. 

Anonymkode: 43e0d...08f

AnonymBruker
Skrevet
På 2.2.2020 den 9.33, Fru Uperfekt skrev:

Når de kan gå, har _aldri_ brukt skoposer på noen av mine.

Hva gjorde du når du var ute i regnvær og snø når de ikke kunne gå? 

Skrevet

Pga manglende små størrelser så har de startet med sko i alderen 10-12 mnd, men da har de gjerne kunne gått en stund. (7-9 mnd)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjorde du når du var ute i regnvær og snø når de ikke kunne gå? 

De har gått i sko, barn over 10-12 mnd går selv.

Yngre kan sitte/ligge i vogn.

Anonymkode: dd3c6...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...