Gå til innhold

Unngå mat som lukter sterkt i lunsjpausen på jobb av hensyn til de andre?

Bør man unngå retter og mat som lukter sterkt i lunsjen på jobb, av hensyn til de andre?  

156 stemmer

1. 1. Bør man unngå retter og mat som lukter sterkt i lunsjen på jobb, av hensyn til de andre?

• ja
      76
    • nei
      80

Anbefalte innlegg

Skrevet

Basert på en diskusjon med en bekjent, så lurer jeg på hva KG-folket syns om dette. :) Syns du man bør unngå mat som lukter sterkt, i lunsjpausen på jobb? Jeg har ingen spesiell formening, men antar jeg ikke er så var på lukter, eller at jeg aldri har jobba med noen som spiser mat som virkelig lukter sterkt. Jeg syns for eksempel at folk må få spise makrell i tomat.

Hva tenker du? 

Anonymkode: c8661...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser makrell i tomat uten å bry meg om de som rynker seg på nesen 🙌🏻 Omega 3 🙌🏻💙

Anonymkode: 0ac6c...23b

• Liker 12
Skrevet

På kollektivtransport? Ja. Rundt matbordet? Nei. Selv om egg kan lukte skikkelig promp 😛

Føyer meg inn i rekken av skamløse makrell-elskere! 

Anonymkode: b68ba...243

• Liker 8
Skrevet

Hvor skal grensa gå da? Hvem skal definere hva som lukter stygt/for sterkt? 

Anonymkode: 5c751...51c

• Liker 8
Skrevet

gjør som sjefen gjør. 

sjefen spiser makrell, du spiser makrell også... 

sjefen spiser kjøtt, du spiser kjøtt også... 

sjefen spiser salat, du spiser salat også... 

Skrevet

Problemet med makrell i tomat er jo ikke lukten men ånden du får etterpå. Den er nesten utilgivelig. Så makrell i tomat spises til frokost og så pusser man tennene etterpå. 

• Liker 5
Skrevet

Makrell i tomat er slett ikke ille ifh andre ting enkelte på min jobb medbringer. Tunfisk, sardiner, bønnestuing, klippfisk og rakfisk er dessverre en gjenganger hos oss, og det forpester lunsjrommet. Syns det går an å ta litt hensyn. 

Anonymkode: 209d2...394

• Liker 6
Skrevet

Noen er mer fisefine enn andre 😁

Anonymkode: 0e672...0ac

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri skjønt at makrell i tomat skal lukte så grusomt... Rakfisk på lunsjrommet er hakket mer spesielt, og jeg sliter litt med de som insisterer på å spise kebab og annet fastfood på tidlige morgentog (jada, det skjer), men en del ting må man faktisk bare leve med når man har andre mennesker rundt seg. Det er ingen selvfølge at det er den mest fintfølende og sensitive som skal sette standarden alle skal rette seg etter.

• Liker 5
Skrevet

Jeg spiser på kontoret fordi jeg orker ikke grusom lukt av diverse produkter.

I tillegg, skal folk sosialiseres og prate i matpausen, med makrel i tomat i munnen, rett foran ansiktet mitt🤮 

Anonymkode: e4544...dd8

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

Jeg har aldri skjønt at makrell i tomat skal lukte så grusomt... 

Ja, det lukter. Grusomt.

• Liker 3
Skrevet

Hvis noen hadde kommet med en boks surstrømming og ville åpne den i lunchen hadde jeg protestert 😄 Jeg skjønner faktisk ikke at noe som lukter så vondt kan være spiselig.

Utover det går det helt fint at andre spiser mat jeg ikke er så begeistret for, som f.eks makrell i tomat.  Vi har noen med litt sarte neser her, men de bare setter seg et annet sted og spiser. Det har aldri vært noen som har nevnt at enkelte matvarer burde vært forbudt på jobb.

Anonymkode: 7c231...71e

• Liker 9
Skrevet

Hei, TS her. Takk for svar! Jeg forstår at for eksempel surstrømming er litt utafor det man kan forvente, men samtidig, så er jeg helt enig med @Daria i at det ikke er en selvfølge at den mest sensitive er den som skal sette standarden. 

Jeg syns generelt at det blir ganske dårlig stemning av mat-negativitet rundt lunsjbordet. :) 

Anonymkode: c8661...3f8

• Liker 5
Skrevet

Har aldri tenkt over at mat lukter sterkt.... 

Anonymkode: 1bf31...35e

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser det jeg har lyst på. Så får surpompene sitte der og surne. 

Anonymkode: fe64b...14d

• Liker 2
Skrevet

Nei, vettu hva!

Anonymkode: 7fe41...76e

• 2 uker senere...
Skrevet

Nei, for all del. Ta ikke hensyn til andre. Først meg og så meg selv igjen. Verden er stappfull av egoer.

• Liker 2
Skrevet
På 2.2.2020 den 12.49, AnonymBruker skrev:

Ja, det lukter. Grusomt.

Jeg har aldri merket slik lukt fra folk som spiser makrell i tomat.

Anonymkode: 64384...8f9

Skrevet
På 2.2.2020 den 18.32, Cezanne skrev:

Problemet med makrell i tomat er jo ikke lukten men ånden du får etterpå. Den er nesten utilgivelig. Så makrell i tomat spises til frokost og så pusser man tennene etterpå. 

Det går an å ta en Extra :) 

Anonymkode: 96bf9...4bf

• Liker 1
Skrevet

Personlig synes jeg mat lukter dritgodt, og synes det bare er digg når folk varmer opp mat og spiser det rundt om kring på kontoret. Jo mer krydder, desto bedre!

Anonymkode: 0680f...8e6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...