Gå til innhold

Dårlig hørsel pga ørevoks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurte på hva deres beste tips til å bli kvitt ørevoks er? Jeg har perioder hvor jeg overdriver rens av ørene, selv om jeg vet at å bruke q-tips kan skade mer enn det hjelper. Men de siste ukene har jeg følt at jeg er tett, spesielt i det ene øret. Diverse flyturer har ikke hjulpet på problemet heller. Det føltes nesten som om øret ble enda mer tett ved forrige flytur, og at det enda ikke har "sprukket" opp. Må liksom "sprekke opp" selv hele tiden ved å holde igjen foran nesen og blåse luften ut. Da blir plutselig hørselen en god del bedre også. Blitt ganske lei av å ha det sånn nå. 

Takker på forhånd for tips 😊 

Anonymkode: 433c2...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres mer ut som væske i mellomøret, men du kan prøve å kjøpe skylleballong på apoteket, fyll med lunkent vann og skyll øregangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde alle triks, endte opp med å gå til legekontoret og få de grundig skylt av sykepleier der. Eneste som funket. 

Anonymkode: 3ae1c...f0a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg plages en del med dette. Men siden jeg ikke liker så godt å gå til legekontoret er det lett for å utsette. Også går det bare over av seg selv liksom.. Jeg er dog ikke ts, men det ser dere vel. Noen tips til å forebygge dette før uhellet er ute? Skylleballong? 

Anonymkode: 06a31...8b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skylleballong. Jeg kjøpte en for mange år siden jeg bruker en gang iblant. Man legger hodet på skakke 1 minutt så renner man det ut i vasken. Ofte får den rensket opp en del grums fra ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...