AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Hei. Jeg har en nabo i etasjen over. Der har det vært lekkasje på badet, så mitt betongtak på sovealkoven er det "bobler" av vannskade. Recover skulle ta seg av saken med da forsikringen ikke dekket det ble det ikke noe av. Jeg sendte mail til boretslaget å klaget på at dette tok for lang tid og at jeg ville ha dette fikset nå! Uansett, hvis ett firma skal komme til meg i min leilighet og fikse taket mitt på naboen over sin regning, da han står som ansvarlig for å betale for skaden. Da har jeg vel også rett på papirer på hvilket firma det er som skal komme? Og oversikt over hva de skal gjøre i min leilighet? De borret i gulvet på badet som er over sengen min, og de borret igjennom taket mitt! De gadd ikke si ifra engang og fortsatte med å drysse betongstøv ned hullet, jeg gikk opp klaget på dette og arbeider 1 svarer med at jeg ikke trenger å skifte på senga, da jeg ber han komme ned å se på det svarer han at jeg kunne gå ned selv! Makan til frekkhet! Synd jeg ikke har det på opptak! Arbeider 2 fortalte meg at det var en "kompisjobb". Uansett, jeg gikk opp i dag lørdag, klar med opptaker på tlf på 😉👍🤣😁, og ville ha navn på firmaet de jobbet for, Med en gang jeg spør om Brønnøysund register og ham spør først hva jeg skal med det! Jeg svarer jeg skal sjekke det opp å se om det er en ekte bedrift! Han svarer: "Det er en falsk bedrift vettu!". Jeg svarer man kan jo aldri vite! (de sa de skulle fikse hos meg i dag klokken 13.00) og klokken var 14 så ville høre hva de drev på med. Jeg spør om navn på bedrift og arbeider 1 gir meg navn som han endret umiddelbart til ett annet etter at han sa det, uansett, søkte firmanavn i Brønnøysund registeret og fant ingen info på navnet. Fikk org.nr. og søkte opp dette uten noe treff! Han blir veldig ufin og sier "du kommer ingen steder ved å stride med meg, jeg har bodd her i landet mye lengere enn deg," (vel, han vet ikke at jeg er født og oppvokst i Norge tydeligvis😂) han sier så" 45 år, jeg er akademiker og undervise på fritiden min, du kommer ingen vei med å stride med meg". Han sier han følger norske normer, jeg svarer "Normer eller lov, det er vel nødvendigvis ikke det samme." Han svarer så med "jeg driter i det"! Så sier han at han "Jeg skal sitte der lørdagen min og prate med venner!" Da lurer Jeg, er du på vennebesøk eller jobb oppdrag for her er han vist på begge samtidig 🤣 Han sier så at hvis han må gå til advokat vil jeg tape imot han i mellomtiden! han sier så til meg at "jeg har mye mere penger enn deg og kan betale for advokat lengere enn deg!". Jeg begynner å le, fordi jeg har tlf på opptak og han er så høy og sikker på seg selv, helt uviten og jeg ler også når noen tror de er over andre og tror de kan slippe unna med å behandle andre ufint, eller at de er høy på seg selv, her var ham alle så måtte bare le🤣👍han fortsetter med å si "å kjøre lovlig prosedyre, det vet jeg så," jeg avbryter og sier "så du mener jeg ikke burde gå imot deg fordi du har mere penger til å bruke på advokat en meg?" "Ja, Ja, Ja, Ja!" Svarer han! Dette ble jo bare bedre og bedre 🤣 og når han tror jeg føler meg nedtrykket av hans utsagn (jeg er litt over 30 år men kan se ut som om jeg er en del yngre 🤣) begynner han å klage på at jeg er der oppe og at jeg ikke har noe med å komme til døren der. Jeg forklarte at jeg har rett på å si ifra om det er hull i taket mitt pga demmes arbeid og at jeg også kom etter det for å forsikre meg om at de ikke begynte med arbeid som kunne søle til eller skade sengetøyet mitt, og at jeg også kom for å få nummer til han da jeg ikke har noe kontakt nr til å nå NOEN i det heletatt fra firmaet! Har ikke så mye som en logo fra firma engang, han hadde på seg transport klær når han utførte jobb hos naboen! Han klarte også å si at jeg hadde to veier, komme i strid igjennom loven eller være vennlig og godta en skriftlig beskjed fra de om at de har fikset i leiligheten min! Jeg svarer med at det går ikke det om de ikke har ett firma registrert i Brønnøysund. Senere i dag lørdag gikk jeg opp å sa at hvis jeg hører noe arbeid i leiligheten før jeg har sett dokumenter på jobben kommer jeg til å ringe politet. Jeg spør også om navn til arbeider 2 igjen. Arbeider 1 klikker fullstendig og skal angripe meg fysisk og huseier fysisk holder han igjen i døra! Arbeider 1 roper så: "PELL DEG VEKK DIN JÆVLA NABO!" Dette har jeg jo på lydopptak hvor jeg også sier "Hei, ikke prøv å angripe meg!" før han han roper "PELL DEG VEKK DIN JÆVLA NABO!". Uansett, jeg KREVER DOKUMENTASJON på hvilket firma som skal utføre jobben i leiligheten min, spesielt etter at de har bårret hull i taket allerede, de behandlet gulvet uten å sjekke hvor vannskaden var så de bommet med hvor vannskaden var med 70 cm 🤣 og oppført seg som noen udyr! 😡😠 så her har jeg kontakte politi og arbeidstilsynet! Sover på sofaen en stund for sikkerhetskyld, men det er litt koslig også 🤣 det må jo igjen være en selvfølge at jeg får dokumenter fra firma på jobben de skal gjøre i min leilighet!?! Ene personen i boretslaget som kaller set en vanlig kar som jobber på dagtid, utlending, prøver å si til meg at han skal dokumentere at firmaet er ekte uten p gi mrg informasjon. Han fra boretslaget fikk 3 melding av meg med opptak og klage fra meg, jeg har sendt melding og e mail flere ganger før uten at han har giddet å svart på mere enn 1 ting om gangen! Plutselig møter han opp på døra på kvelden uten varsel og uten at jeg har møtt han før. Ville ikke åpne først, men så bekreftet naboen at det var styreleder! Uansett, å møte opp uanmeldt er ikke greit, og igjen veldig rart han plutselig ble veldig intressert i å ta kontakt, så intressert at han dukker opp uanmeldt! Jeg fikk med en gang følelsen av at han har kjennskap til arbeiderne i etasjen over og var ute etter å prøve å få meg til å ikke be om informasjon om firmaet som skal utføre jobb i min leilighet! Dette er ikke greit! Jeg har også 3 ganger bedt om kopi av forsikring som følger med borettslaget, og dette har jeg ikke fått ennå selv om det er i november jeg spurte først gang. Uansett, det er ugreit at det kommer en ukjent kar og sier han er styreleder på døra uten forvarsel eller spørr om det passer. Og han sa også at det går Ann å ringe om det er noe, som om han ikke vil jeg skal legge digitale spor om div. Når jeg sendte melding før svarte han innen en uke eller to elns, aldri med en gang ,han sa også at jeg skulle heller sende mail til styret! Og plutselig nå vil han Jeg skal ringe! Og vil ikke gi meg dokumentasjon på at firmaet som skal fikse mitt tak, jeg skal stole på at han sier det er ett godkjent firma! Kan han tro omigjen altså! Se senga full av støv! Anonymkode: f3a38...caa
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Hoi, det var da litt av et drama -er helt enig, du bør får info om hvem de er, og ikke minst få kontaktet forsikringsselskap osv. I alle dager. Er det selveier eller leier du? Anonymkode: 82d67...193 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Det var mye tekst etter spørsmålet. Svaret er ja. Anonymkode: 8f5fa...0b3 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hoi, det var da litt av et drama -er helt enig, du bør får info om hvem de er, og ikke minst få kontaktet forsikringsselskap osv. I alle dager. Er det selveier eller leier du? Anonymkode: 82d67...193 Selveier. Har aldri vært borti Makan til arbeidere før altså! Anonymkode: f3a38...caa
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 En har selvfølgelig rett til å få firmanavn Anonymkode: ff76b...aba 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Du kommer nok lengre med saken hvis du demper deg litt. Du har rett og krav på å få skaden utbedret av naboen din. Men ikke viss deg opp, desto roligere du tar dette, dess bedre blir løsningen. Det er tydeligvis ikke noe vits å kommunisere med de håndtverkerne noe mer. Snakk med styreleder og naboen din om dette. Det er ikke unormalt at en styreleder banker på døra uanmeldt. Han bor jo i samme blokk, hvorfor skulle han ikke kunne ringe på? Slapp av litt, så ordner dette seg. Anonymkode: bbf82...72d 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kommer nok lengre med saken hvis du demper deg litt. Du har rett og krav på å få skaden utbedret av naboen din. Men ikke viss deg opp, desto roligere du tar dette, dess bedre blir løsningen. Det er tydeligvis ikke noe vits å kommunisere med de håndtverkerne noe mer. Snakk med styreleder og naboen din om dette. Det er ikke unormalt at en styreleder banker på døra uanmeldt. Han bor jo i samme blokk, hvorfor skulle han ikke kunne ringe på? Slapp av litt, så ordner dette seg. Anonymkode: bbf82...72d Styremedlem er ikke ansatt men er vanlig person utnevnt til styret som jobber utenfor boretslaget på hverdagen! Han ville holde tilbake i formasjon om hvilket firma som fikset i leiligheten over OG laget skade i min leilighet! Om ett firma lager skade i min leilighet vil jeg jo info på hvilket firma det er! Og de skulle fikse i min leilighet, men det nekter jeg før jeg ser dokumneter på firma! Han bor IKKE i samme blokk.. og hvorfor har han ikke tatt turen innom da jeg har klaget på trekk i STIKKKONTAKTEN under ruta først for halvt år siden, i november, i desember, og i januar. Og først når det ble snakket om at jeg ringer politi om jeg hører arbeid over da jeg blir nektet å se papirer på at arbeid gjøres lovelig, noe jeg har bevis på at det ikke er! Og jeg var ganske hyggelig og medgjørlig når jeg sier jeg kan skifte på senga selv. Og igjen, de gadd ikke engang komme å si til meg at det var hull i taket, verken ringe eller sende sms selv om de hadde nummer til meg! At jeg tilbyr meg og skifte på sengen og at jeg etter det går opp å sier de ikke skal begynne før klokken 12 på lørdag så jeg vil forberede så ikke jeg må ha 2 sengetøy til vask og ingen å bruke etter det og arbeider 1 svarer at jeg ikke trenger å fikse på senga, og når jeg sier han skal bli med ned å se, sier han at jeg kan gå ned selv! Veldig uproffesjonelt eller hva? Og når han truer meg med at jeg ikke burde gå til sak mot han da jeg vil tape på det og han kan betale advokat lengere enn meg er vel heller ikke proffesjonelt! Og at han truer med å gå til fysisk angrep på om når jeg sier jeg ringer politi om de gjør arbeid uten at jeg har sett bevis for arbeid utføres a ett registrert firma, og naboen må holde han tilbake! Hvilket lovelig firma vil ikke svart" jeg har alle papirer i orden, dette er firmaet mitt, bare å ring politi for arbeidet her er lovelig!"! Jeg kommer ikke til å slappe av før jeg har papirer på lovelig arbeid! Så ikke be meg om å slappe av.. jeg slappet av litt for mye når jeg tilbyr meg å rydder opp i demmes søl og rot i MIN LEILIGHET, I MIN SENG! Dette kunne jeg krevd betalt før! Så der var jeg litt for medgjørlig ser jeg i ettertid! Det er IKKE min jobb å rydde etter håndverker som ødelegger og skitner til min leilighet når de jobber på naboens sin leilighet. Og han er så frekk å ta nummeret mitt første gang vi møttes men når jeg spør om org.nr. sier han at vi ikke har noe arbeidsforhold! Jo det har vi når dere har ødelagt taket i min leilighet OG skal fikse vannskade i taket MITT! Så f@£n ikke kommer her og be meg være vennlig og rolig! Det er de som trenger å være litt mere rolig og ikke gå til fysisk og verbalt angrep på meg! Etter de har ødelagt noe i min leilighet og skitnet den til! Jeg VAR vennlig og rolig, til de viste meg at de IKKE var vennlig eller rolig! Vel, kanskje du heller burde si at DE burde være vennlig og rolig og ikke meg! Er du helt idiot eller? Ville du vært vennlig til folk som truer deg med at han har mere penger enn deg og kan betale advokat lengere enn deg om du går lovens vei? Ville du vært vennlig når er arbeider sier til deg at du kan sove i betonstøv? Og når du vil han skal gå ned å se sier han du kan gå ned selv? Ikke akkurat hyggelig eller medgjørlig? Om du godtar det er du en jævla dørmatte og mopp! Anonymkode: f3a38...caa 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 Du må puste også, TS... Hvorfor er du så krigersk? Anonymkode: 4475d...170 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 Dersom du bruker like mange ord IRL, skjønner jeg godt at folk koker litt over i ditt nærvær. Anonymkode: 0e707...d43 19
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Du må ringe DITT forsikringsselskap. Høres ut som det ikke er et lovlig firma som driver over deg. Anonymkode: 93e60...c79 9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må puste også, TS... Hvorfor er du så krigersk? Anonymkode: 4475d...170 Ville ikke du vært etter alt dette? Eller ville du sitter og smilt og godtatt det fordi "tenkt om folk ikke liker meg". I dont give i fu*k om noen misliker meg for å stå opp for min RETT! Er min leilighet! Jeg er ansvarlig, det ansvaret tar jeg på alvor, og når noen SKADER min leilighet VIL jeg lage ett j@vla bråk! Det kan jeg love deg! Anonymkode: f3a38...caa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ville ikke du vært etter alt dette? Eller ville du sitter og smilt og godtatt det fordi "tenkt om folk ikke liker meg". I dont give i fu*k om noen misliker meg for å stå opp for min RETT! Er min leilighet! Jeg er ansvarlig, det ansvaret tar jeg på alvor, og når noen SKADER min leilighet VIL jeg lage ett j@vla bråk! Det kan jeg love deg! Anonymkode: f3a38...caa Det finnes en mellomting for det meste her i livet. Også for dette. Anonymkode: 0e707...d43 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du må ringe DITT forsikringsselskap. Høres ut som det ikke er et lovlig firma som driver over deg. Anonymkode: 93e60...c79 Takk ! iallefall 1 som ser at her er det noe som ikke stemmer! Skal ta tlf i morgen å høre om diverse ang denne saken, samt arbeidstilsynet. Prøvd å sende arbeidstilsynet e mail men klarer ikke finne en e mail som er riktig. Skulle ikke tro det var så vanskelig! Anonymkode: f3a38...caa
Oppgitt78 Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk ! iallefall 1 som ser at her er det noe som ikke stemmer! Skal ta tlf i morgen å høre om diverse ang denne saken, samt arbeidstilsynet. Prøvd å sende arbeidstilsynet e mail men klarer ikke finne en e mail som er riktig. Skulle ikke tro det var så vanskelig! Anonymkode: f3a38...caa https://tips.arbeidstilsynet.no/
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det finnes en mellomting for det meste her i livet. Også for dette. Anonymkode: 0e707...d43 Den mellomtiden forsvant når de behandler meg som de gjorde som sagt. Har det på opptak så om noen tror han skal slippe unna tar de og han feil idioten viste jo ikke at jeg tok opp samtalen, så her er det ingen ord mot ord. Ikke svar mer takk. Du har ikke noe riktig å komme med! Slutt å bry deg! Du er en pushover og etter hva jeg har skrevet er det tydelig at dette skal jeg IKKE goddta. Som sagt, kansje du er mopp, men ikke jeg! Og ja, hvis du truer meg at du har mere penger enn meg til advokat og at jeg ikke skaø lage strid med deg.. vettu hva.. karma banker på døra nå!! Hahahaha ha ha ha! Anonymkode: f3a38...caa
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 Jeg synes du kan kreve nytt sengetøy. De har jo ødelagt dette. Skriv dette i en skriftlig henvendelse til styret, hvor du sender bilder av skadene på seng og på tak. Anonymkode: 93e60...c79
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 Om du hadde benyttet avsnitt så hadde jeg giddet å lest hva som irriterer deg...... Anonymkode: 70a80...129 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 Glad eg bur lang ute i gokk der det er ingen folk ass. Du har ein god case. Kontakt ditt forsikringsselskap, ikkje slipp inn folk som ikkje kan gjera rede for seg. Du kan faktisk tipsa politiet om svart arbeid. Ingenting i veien for at du tar kontakt. Anonymkode: 44721...1b0 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 Trekk i stikkontakten... 😂😂 Anonymkode: cef0e...d24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå