AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #21 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Hva med okser, kyr, griser, kyllinger osv.. er det greit å sperre disse inne? Nei. Men man må begynne et sted.. og første steg er å unngå å besøke dyreparker, kutte ut melk, redusere kjøttforbruket og kjøpe økologiske egg. Anonymkode: a72d6...7de 2
Gjest ti10 Skrevet 2. februar 2020 #22 Skrevet 2. februar 2020 Ja, jeg synes det er en utdatert og uetisk form for underholdning. Vi er tross alt i 2020. Mange påstår at dyrevelferden er så god i Norge, men det er jeg uenig i. Noen som har lagt merke til for eksempel hvor trangt fiskene har det i Akvariet i Bergen? Og til dere som mener dyreparker er en fin ting: Jeg har alltid vært glad i dyr, men var aldri i dyreparker som liten, og jeg boikotter konsekvent dyreparker nå. Det er forskjell på ville dyr som tigre og sebraer og tamme husdyr som kyr og høns. Siste gruppen ble domestisert for ca 10 000 år siden, førstnevnte gruppe ikke i det hele tatt. Og ja, det er mye som ikke er positivt med tamdyrhushold også, men nå var det dyreparker som var tema i denne tråden.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #23 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sånne dyreparker er selvfølgelig bare juks og fanteri! Dyrene er fullstendig prisgitt mennesker, høye gjerder, og hjernedøde tilskuere som bruker slike dyr som underholdning. Dyreraser er dessverre i ferd med å dø fullstendig ut, bare fordi menneskeheten føler seg "overlegne" og velger å sette deres egne materialistiske ønsker LANGT høyere enn andre dyrs livsgrunnlag. Anonymkode: d4cbb...057 😪😪 Anonymkode: 8b7f4...1d6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #24 Skrevet 2. februar 2020 44 minutter siden, Brimi skrev: Dyrene har det kanskje bra i Kristiansand, men jeg liker ikke at de avliver friske dyr for å få plass til nye dyr. Det synes jeg er uetisk og burde vært ulovlig. Blir ikke dyrene som blir avlivd brukt som mat til rovdyrene da? Anonymkode: e8173...d08
Gjest Tutte Skrevet 2. februar 2020 #25 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: liker dyreparker og det burde ikke være forbudt Anonymkode: fc1b3...1b8 Men liker de ville dyrene som er til utstilling det tro? Er det som har noe å si.
Radon Skrevet 2. februar 2020 #26 Skrevet 2. februar 2020 Tenker at dyrepark i seg selv er ikke ille, men da må man klare å tilrettelegge det bedre enn dyrehager flest som jeg har hørt om. Dyrene burde få store arealer og mulighet til å trekke seg vekk fra folkemengden. Synes for eksempel den i Namsskogan med norske dyr i virker veldig fin, uten at jeg har satt meg så veldig i deres dyrehold. Og så er det jo viktig og bevare utrydningstruede dyr, men ikke hvis de bare avles på for å leve i fangenskap. Ellers har jeg enda mareritt av å bli tvunget med i en dyrepark når tiende klasse var på klassetur i Øst-Europa. Herregud så mye elendighet og stereotyp atferd, selv om dette ble regnet som en "bra" dyrehage. Tenker enda på de stakkars isbjørnen som hadde gått så mye i ring at det var opptråkket en dyp sirkel i bakken, akkurat som fra en Donald-blad. Det aller beste er vel at alle dyr får leve så fritt og naturlig som mulig. Det gjelder også dyr som avles for mat. Det er lettere å boikotte dårlige dyrehager, enn dårlige bønder - men ett sted må man jo begynne.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #27 Skrevet 2. februar 2020 3 timer siden, loveli skrev: Det er bare én dyrepark jeg besøker og det er Kristiansand dyrepark. Ingen dyr virker psykisk skadet ved at de har gjentagende adferdsmønster eller går rundt med sår eller henger med hodet. En annen park som er ok er Langedrag Naturpark, men det blir ikke det samme. Har vært der og kan si hva jeg mener, det finnes sikkert mange andre fine naturparker også i Norge. Absolutt alle andre dyreparker unngår jeg. Dyrene har det ikke bra og jeg kan ikke fatte og begripe at folk støtter slike forkastelige steder. Enda verre, sirkus. Sirkus i Russland, Kina, og sikkert mange andre steder har dratt dyreplageriet til et helt nytt nivå. Hoppende bjørner med skjørt som balanserer på baller. Jeg blir kvalm!!!!! At det ikke har blitt opprettet et forbud mot slik globalt kan jeg ikke skjønne. Hva faen feiler det mennesker? For ikke å glemme Yulin-festivalen i Kina, en festival som skulle vært straffet slik at menneskene fikk samme behandling som de utsatte dyrene de spiser for. En overskrift fra festivalen: "Dogs blow-torched alive for meat festival in footage from China - The Independent". Kjøttet blir visst mer saftig jo mer du piner dyret før slakt. Fy faen for noen idioter. Hvem liker et dyr på den måten så man kan få saftig kjøtt? Fuck mennesker. Kan virkelig anbefale Kolmården i Sverige. Det er utrolig fin dyrepark som gjør et fantastisk arbeid. Anonymkode: 93b3f...36e
Brimi Skrevet 2. februar 2020 #28 Skrevet 2. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir ikke dyrene som blir avlivd brukt som mat til rovdyrene da? Anonymkode: e8173...d08 Det vet jeg ikke, men hva så? Det rettferdiggjør ikke det å avlive friske dyr.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #29 Skrevet 2. februar 2020 25 minutter siden, Brimi skrev: Det vet jeg ikke, men hva så? Det rettferdiggjør ikke det å avlive friske dyr. Ulv, tiger, løve, bjørn, jerv, gaupe osv. må jo ha mat, så dersom man skal ha disse dyrene i dyreparker må man naturligvis avlive andre dyr slik at rovdyrene får mat. En løve kan ikke leve av gress. Anonymkode: e8173...d08 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #30 Skrevet 2. februar 2020 Dersom dere ikke liker det kan dere stemme med lommeboka ved å unngå dyreparkene. Forbud er tåplig og fører bare til forrakt for loven, slik vi så med pelsdyrforbudet. Anonymkode: fbfc2...397
Brimi Skrevet 2. februar 2020 #31 Skrevet 2. februar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ulv, tiger, løve, bjørn, jerv, gaupe osv. må jo ha mat, så dersom man skal ha disse dyrene i dyreparker må man naturligvis avlive andre dyr slik at rovdyrene får mat. En løve kan ikke leve av gress. Anonymkode: e8173...d08 Jeg tror du må lese hva jeg skrev i det opprinnelige innlegget. Jeg snakker om at de avliver f.eks kenguruer for å få plass til nye tigre. Forøvrig får dyreparken påkjørt elg, hjort etc og hester som skal slaktes, som de fôrer rovdyra med (hva annet de fôrer med vet jeg ikke). Dog synes jeg heller ikke at det er greit å avlive friske dyr for å fôre dyr som ikke hører til her.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #32 Skrevet 3. februar 2020 Ja syns man bør slutte med det og heller donere til rescue sentere, veterinærer og organisasjoner som jobber med aktivisme mot utryddelse av truede dyrearter. Barn kan heller besøke dyr på besøksgårder for omplasseringsdyr og om disse får større donasjoner vil de kunne bygge ut og ta i mot besøkende også Anonymkode: 556e4...580
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #33 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har vært i etiske dyrehager, og jeg har vært i uetiske dyrehager. Førstnevnte burde ikke forbys fordi sistnevnte finnes. Anonymkode: 32c2d...b54
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå