AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Jeg syns dyreparker som har utrydningstruede dyr er greit, men sannheten er jo at de aller fleste dyr i norske dyreparker er langt ifra utrydningstruet. Ikke kan disse dyrene som har blitt født og oppvokst i fangenskap bli sluppet fri noen gang heller da de ikke vet hvordan de overlever på egenhånd. I dyreparker lever dyr i det som etter min mening er umenneskelige forhold. De er sperret inne bak bur og glass, sånn at mennesker kan overvåke dem hele tiden. Hvordan hadde du likt å bli overvåket hele tiden av masse skrikende barn? Er det rettferdig at uskyldige dyr blir låst inne i menneskelagde fengsler og soner en straff på livstid? Drar du til dyreparker eller unngår du det av etiske grunner? Anonymkode: a72d6...7de 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Ja enig, synes ikke det er riktig å sperre inne dyr på slik måte. Anonymkode: 1fe8d...657 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Jeg unngår også dyreparker fordi jeg ikke ønsker å støtte de. Forferdelig når man ser dyr som går hvileløst fram og tilbake i trange bur. For lite stimuli. Anonymkode: a72d6...7de 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Det finnes dessverre mange dårlige dyreparker, men også mange gode. Dyreparker er ikke kun for at publikum skal få se, de gjør også mye viktig arbeid. I tillegg til å ta til seg dyr som ellers ikke hadde overlevd, utfører de viktig avlsarbeid. Flere arter hadde vært utryddet uten dyreparker og samarbeid på tvers av land. Anonymkode: 93b3f...36e 5
Brimi Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Ja, det synes jeg! Avlsarbeid går det an å gjøre selv om man ikke stiller ut dyrene for underholdning.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes dessverre mange dårlige dyreparker, men også mange gode. Dyreparker er ikke kun for at publikum skal få se, de gjør også mye viktig arbeid. I tillegg til å ta til seg dyr som ellers ikke hadde overlevd, utfører de viktig avlsarbeid. Flere arter hadde vært utryddet uten dyreparker og samarbeid på tvers av land. Anonymkode: 93b3f...36e Selv om de "norske" sjimpansene Julius og Janne er utrydningstruet så kommer aldri barnet deres til å bli sluppet fri tilbake til Afrika.. Hva er grunnen til at Kristiansand dyrepark mm holder sjimpanser? Hvordan kan de rettferdiggjøre det? Anonymkode: a72d6...7de
Kågebruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Er usikker på det. Det er jo egentlig ganske suspekt at dyr skal være underholdning for oss mennesker. Vet ikke helt jeg.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 Det finnes dyreparker det dyrene har det godt, som den i Kristiansand. Anonymkode: 1c1b6...73c 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 liker dyreparker og det burde ikke være forbudt Anonymkode: fc1b3...1b8
Gjest Villfisker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: liker dyreparker og det burde ikke være forbudt Anonymkode: fc1b3...1b8 Enig. Har masse gode minner fra den tida som liten. Både med familie, og barnehage/skole. Det er bra for barna å få se dyr, og lære litt om dem. Det er også en veldig fin arbeidsplass for folk som liker å ta seg av og stelle dyr. Endret 2. februar 2020 av Villfisker
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det finnes dyreparker det dyrene har det godt, som den i Kristiansand. Anonymkode: 1c1b6...73c Jeg er enig i at dyreparken i Kristiansand er veldig bra, men jeg har sett noen fryktelige boforhold for dyr enkelte andre steder. Jeg tror i alle fall dyrene i Kristiansand har bedre vilkår enn mange av de dyrene man finner på norske gårder.... Anonymkode: 2763c...cdb 3
stan Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Har vært i mange fine dyrehage rundt i verden. Dessverre noen tvilsomme og. Problemet er de tvilsomme, ikke dyrehagene generelt. 1
Gjest loveli Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Det er bare én dyrepark jeg besøker og det er Kristiansand dyrepark. Ingen dyr virker psykisk skadet ved at de har gjentagende adferdsmønster eller går rundt med sår eller henger med hodet. En annen park som er ok er Langedrag Naturpark, men det blir ikke det samme. Har vært der og kan si hva jeg mener, det finnes sikkert mange andre fine naturparker også i Norge. Absolutt alle andre dyreparker unngår jeg. Dyrene har det ikke bra og jeg kan ikke fatte og begripe at folk støtter slike forkastelige steder. Enda verre, sirkus. Sirkus i Russland, Kina, og sikkert mange andre steder har dratt dyreplageriet til et helt nytt nivå. Hoppende bjørner med skjørt som balanserer på baller. Jeg blir kvalm!!!!! At det ikke har blitt opprettet et forbud mot slik globalt kan jeg ikke skjønne. Hva faen feiler det mennesker? For ikke å glemme Yulin-festivalen i Kina, en festival som skulle vært straffet slik at menneskene fikk samme behandling som de utsatte dyrene de spiser for. En overskrift fra festivalen: "Dogs blow-torched alive for meat festival in footage from China - The Independent". Kjøttet blir visst mer saftig jo mer du piner dyret før slakt. Fy faen for noen idioter. Hvem liker et dyr på den måten så man kan få saftig kjøtt? Fuck mennesker.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns dyreparker som har utrydningstruede dyr er greit, men sannheten er jo at de aller fleste dyr i norske dyreparker er langt ifra utrydningstruet. Ikke kan disse dyrene som har blitt født og oppvokst i fangenskap bli sluppet fri noen gang heller da de ikke vet hvordan de overlever på egenhånd. I dyreparker lever dyr i det som etter min mening er umenneskelige forhold. De er sperret inne bak bur og glass, sånn at mennesker kan overvåke dem hele tiden. Hvordan hadde du likt å bli overvåket hele tiden av masse skrikende barn? Er det rettferdig at uskyldige dyr blir låst inne i menneskelagde fengsler og soner en straff på livstid? Drar du til dyreparker eller unngår du det av etiske grunner? Anonymkode: a72d6...7de Du får trøste deg med at de ikke vet bedre... hilsen en som har jobbet i Kristiansand dyrepark Anonymkode: 5cb90...6cc
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg unngår også dyreparker fordi jeg ikke ønsker å støtte de. Forferdelig når man ser dyr som går hvileløst fram og tilbake i trange bur. For lite stimuli. Anonymkode: a72d6...7de Hva med okser, kyr, griser, kyllinger osv.. er det greit å sperre disse inne?
Gjest loveli Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får trøste deg med at de ikke vet bedre... hilsen en som har jobbet i Kristiansand dyrepark Anonymkode: 5cb90...6cc Hvordan var det å jobbe der? Like harmonisk og fint som i serien på TV?
Example Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 Dyreparker er nok en stor grunn til barn og unges fascinasjon for dyr. Dere som er så ivrige dyrevernsforkjempere nå, har nok fått dette vekket i ganske ung alder, blant annet ved å besøke dyrehager som barn.
Gjest Saph Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 Syns de bør fase ut dyreparker som er der for underholdningens skyld og ikke for å bevare/øke antallet individer. Dyr har det bedre når de får følge instinktene sine og leve fritt.
Brimi Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det finnes dyreparker det dyrene har det godt, som den i Kristiansand. Anonymkode: 1c1b6...73c Dyrene har det kanskje bra i Kristiansand, men jeg liker ikke at de avliver friske dyr for å få plass til nye dyr. Det synes jeg er uetisk og burde vært ulovlig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå