AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Dersom man har treårig utdanning fra før i helse og oppvekst (med fagbrev). Og i etterkant ønsker å utdanne seg til ambulansearbeider, må man starte på nytt da? Eller hvor begynner man isåfall? Anonymkode: 1c9a5...70f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 Starte på nytt med hva da? Det er jo en egen utdanning, så sånn sett starter du jo på nytt. Anonymkode: 07670...0b9
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 Spør på Ambulanseforum.no. Evt så kan du Google og så finne sikre kilder som du kan stole på. Anonymkode: 8da0e...b72
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Du har gått helse og oppvekstfag? Da trenger du kun å ta programfagene for ambulansearbeiderlinja for så å gå opp til lærling. Anonymkode: 4b4c1...5b3 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Skrevet 2. februar 2020 Takk for svar!:-) Anonymkode: 1c9a5...70f
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #6 Skrevet 2. februar 2020 Du kan enten ta programfagene til ambulansearbeider (+2 år som lærling), eller ta paramedic bachelor - som tar akkurat like lang tid men du får bachelor og slipper 2 år med lærlinglønn. Anonymkode: a445c...c34 1
te_groupies Skrevet 2. februar 2020 #7 Skrevet 2. februar 2020 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom man har treårig utdanning fra før i helse og oppvekst (med fagbrev). Og i etterkant ønsker å utdanne seg til ambulansearbeider, må man starte på nytt da? Eller hvor begynner man isåfall? Anonymkode: 1c9a5...70f Det er jo i samme kategori så du har lært noe men om de har fått noe samarbeid vet jeg ikke, hvilket år begynner du på da, høres litt komplisert ut... kanskje du lærte noe første året som de lærte tredje året for eksempel. Jeg aner ikke... kan godt hende det går ann. Kontakt de som har med ambulanseutdanninga å gjøre. Endret 2. februar 2020 av te_groupies
te_groupies Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan enten ta programfagene til ambulansearbeider (+2 år som lærling), eller ta paramedic bachelor - som tar akkurat like lang tid men du får bachelor og slipper 2 år med lærlinglønn. Anonymkode: a445c...c34 Det hørtes helt merkelig ut.
Ariam Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan enten ta programfagene til ambulansearbeider (+2 år som lærling), eller ta paramedic bachelor - som tar akkurat like lang tid men du får bachelor og slipper 2 år med lærlinglønn. Anonymkode: a445c...c34 Blir ett år lengere, må få studiekompetanse først(påbygg) deretter tre år med paramedic 😊
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 På 2.2.2020 den 20.58, te_groupies skrev: Det er jo i samme kategori så du har lært noe men om de har fått noe samarbeid vet jeg ikke, hvilket år begynner du på da, høres litt komplisert ut... kanskje du lærte noe første året som de lærte tredje året for eksempel. Jeg aner ikke... kan godt hende det går ann. Kontakt de som har med ambulanseutdanninga å gjøre. Det er ikke noe som heter «i samme kategori» dessverre. Det finnes egne utdannelser for en grunn. På 2.2.2020 den 20.59, te_groupies skrev: Det hørtes helt merkelig ut. Javel. Det er nå uansett disse to retningene som gjør deg kvalifisert til å jobbe i ambulanse. Anonymkode: a445c...c34
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 23 timer siden, Ariam skrev: Blir ett år lengere, må få studiekompetanse først(påbygg) deretter tre år med paramedic 😊 Ah. Ja med påbygg blir det ett år ekstra ja:) Anonymkode: a445c...c34
te_groupies Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel. Det er nå uansett disse to retningene som gjør deg kvalifisert til å jobbe i ambulanse. Anonymkode: a445c...c34 Forklar meg hvordan det er to retninger innen studiet ambulanse. Er et studie for bilkjøringen og et for de som skal ta seg av pasienten? 😛
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, te_groupies skrev: Forklar meg hvordan det er to retninger innen studiet ambulanse. Er et studie for bilkjøringen og et for de som skal ta seg av pasienten? 😛 Det stemmer som AB sier, enten vgs+ læretid for å ta fagbrev eller bachelor paramedic. På sikt tipper jeg fagbrevet går ut, enn så lenge kan man velge. Hvorfor forklare det for det? Det er sånn det er. Bilkjøring tas for øvrig som en egen del, og har lite med faget å gjøre. Anonymkode: 958b2...b65
te_groupies Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer som AB sier, enten vgs+ læretid for å ta fagbrev eller bachelor paramedic. På sikt tipper jeg fagbrevet går ut, enn så lenge kan man velge. Hvorfor forklare det for det? Det er sånn det er. Bilkjøring tas for øvrig som en egen del, og har lite med faget å gjøre. Anonymkode: 958b2...b65 Det med bilkjøringa var ment ironisk da. Hvor lang tid tar hele utdannelsen?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 3 timer siden, te_groupies skrev: Det med bilkjøringa var ment ironisk da. Hvor lang tid tar hele utdannelsen? Som jeg skrev i det første innlegget som du syntes hørtes merkelig ut så kan man enten gå ambulansefag på vgs og få fagbrev (da tar det 3 år), eller som bachelor, det er altså en høyskole eller universitetsutdannelse, og det tar også 3 år. Anonymkode: a445c...c34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå