AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Etter to dager med nesten angst for coronaviruset, så ble jeg som nesten aldri er syk, syk. Jeg har vært veldig kvalm av og på i tre dager men ikke kastet opp, stikninger og vondt på begge sider i brystet, føler jeg har en klump i spiserøret, plutselig svimmel, hostet 3 ganger nå, så er redd det begynner å bli noe med halsen også. Ikke vondt i hodet eller feber. Hva høres dette ut som? Anonymkode: 5a381...4c2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Og nå mener jeg sånn skikkelig kvalm. Ikke fordi jeg er bekymra kvalm, men sånn kvalm at jeg vet jeg har noe bakterier/virus. ts. Anonymkode: 5a381...4c2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Har du vært i et smitterammet område eller i kontakt med noen som har fått påvist smitte da? Hvis ikke er det veldig usannsynlig ❤️ Anonymkode: 2c87c...265 4
wahaj Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Høres ut som angst. Det eller omgangssyken som går nå. 20
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Corona er en luftveisinfeksjon. Du blir ikke kvalm av det, du blir først forkjølet. Hvor høy feber har du? Går ikke feberen ned med paracet oppsøker du legevakt om den blir 39 eller mer. Anonymkode: 06abf...269 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, wahaj skrev: Høres ut som angst. Det eller omgangssyken som går nå. Tror jeg har både angst, tvangstanker og litt depresjon:( Så man kan føle seg sånn som jeg nevnte over av omgangssyken? ts. Anonymkode: 5a381...4c2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Corona er en luftveisinfeksjon. Du blir ikke kvalm av det, du blir først forkjølet. Hvor høy feber har du? Går ikke feberen ned med paracet oppsøker du legevakt om den blir 39 eller mer. Anonymkode: 06abf...269 Har ikke feber. ts. Anonymkode: 5a381...4c2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Eg har vore sengeliggende sidan torsdag. Tviler da. Anonymkode: 59f1d...c79
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært i et smitterammet område eller i kontakt med noen som har fått påvist smitte da? Hvis ikke er det veldig usannsynlig ❤️ Anonymkode: 2c87c...265 Nei bare vært i leiligheten, butikken og treningssenteret + hentet sønnen min i barnehagen! Ts. Anonymkode: 5a381...4c2
Anzii Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Jeg tenkte også angst, selvom du sier det ikke er det. Omtrent alle symptomene du nevner kan knyttes til det. Som nevnt over er mange syke nå, det går både influensa og omgangssyken. Coronavirus tør jeg vedde på at du ikke har❤️ utover det - prøv og slapp av (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Det vil hjelpe på både angst og eventuell sykdom som er på vei!! 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 Corona er uansett ikke spesielt farlig med mindre du har varig nedsatt immunforsvar pga sykdommer eller pga behandling med cellegift og lignende. Så om du mot alle odds skulle få det vil du bare bli kraftig forkjølet om du eller er frisk. Anonymkode: 06abf...269 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 Bare i USA har denne sesongens influensa tatt livet av over 8000 mennesker - bare for å sette det i perspektiv. Hvis du ikke bruker å være bekymret for influensa, trenger du neppe å bekymre deg for corona-viruset heller. Anonymkode: 058f3...df4 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 Så lenge du ikke har feber har du nok ikke corona. Heller ikke noen annen form for influensa Anonymkode: 18428...1dc 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 Høres ut som angst. Hypokondri. Slutt å les nettaviser så går det nok over! Anonymkode: 8f96a...1e7 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter to dager med nesten angst for coronaviruset, så ble jeg som nesten aldri er syk, syk. Jeg har vært veldig kvalm av og på i tre dager men ikke kastet opp, stikninger og vondt på begge sider i brystet, føler jeg har en klump i spiserøret, plutselig svimmel, hostet 3 ganger nå, så er redd det begynner å bli noe med halsen også. Ikke vondt i hodet eller feber. Hva høres dette ut som? Anonymkode: 5a381...4c2 Paranoia... Anonymkode: 4d84a...f34 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Dette er angst. Anonymkode: 7abfa...78e 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 Det går både vanlig omgangssyke og sesonginfluensa nå, men har du ikke feber er det neppe noen av delene. Anonymkode: 2e861...0e8 1
likestilling Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Corona er uansett ikke spesielt farlig med mindre du har varig nedsatt immunforsvar pga sykdommer eller pga behandling med cellegift og lignende. Så om du mot alle odds skulle få det vil du bare bli kraftig forkjølet om du eller er frisk. Anonymkode: 06abf...269 Dette er ikke sant! Jeg tviler veldig på at TS har Coronavirus, for å ta det, men USA kom i dag ut med en rapport om den første pasienten deres som var en helt frisk person (bortsett fra viruset) i 20-årene som likevel fikk dobbelsidig lungebetennelse og ble alvorlig syk og måtte ha oksygentilførsel. Personen ble også behandlet med medisiner mot ebola. Jeg skjønner ikke hvor dere har disse tingene fra, det er også en kvinne i 30-årene i Tyskland som er innlagt i kritisk tilstand, frisk ellers. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2001191 Pasienten i 20-årene fra USA: Dette tilfellet gikk relativt bra, men at du bare blir forkjølet er bare tøys. Selv om det gikk greit her så fikk han intensivbehandling og utviklet dobbelsidig lungebetennelse og måtte behandles med antibiotika. Dette er det foreløpig første tilfellet som er godt dokumentert utenfor Kina, så man kan ikke trekke så mange konklusjoner annet enn at det absolutt ikke er garantert at du bare blir forkjølet. Igjen, ingen grunn til at dette skulle være 2019-nCoV, men det er en alvorlig sykdom. Hvis TS ikke har vært i kontakt med noen som er i risikosonen er det svært lite sannsynlig at dette er den nye sykdommen.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 6 minutter siden, likestilling skrev: Dette er ikke sant! Jeg tviler veldig på at TS har Coronavirus, for å ta det, men USA kom i dag ut med en rapport om den første pasienten deres som var en helt frisk person (bortsett fra viruset) i 20-årene som likevel fikk dobbelsidig lungebetennelse og ble alvorlig syk og måtte ha oksygentilførsel. Personen ble også behandlet med medisiner mot ebola. Jeg skjønner ikke hvor dere har disse tingene fra, det er også en kvinne i 30-årene i Tyskland som er innlagt i kritisk tilstand, frisk ellers. https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2001191 Pasienten i 20-årene fra USA: Dette tilfellet gikk relativt bra, men at du bare blir forkjølet er bare tøys. Selv om det gikk greit her så fikk han intensivbehandling og utviklet dobbelsidig lungebetennelse og måtte behandles med antibiotika. Dette er det foreløpig første tilfellet som er godt dokumentert utenfor Kina, så man kan ikke trekke så mange konklusjoner annet enn at det absolutt ikke er garantert at du bare blir forkjølet. Igjen, ingen grunn til at dette skulle være 2019-nCoV, men det er en alvorlig sykdom. Hvis TS ikke har vært i kontakt med noen som er i risikosonen er det svært lite sannsynlig at dette er den nye sykdommen. Det døde et par unge friske mennesker av både svineinfluensa og fugleinfluensa også. Jeg fikk begge deler og klarte meg fint helt uten medisiner, som de fleste andre som fikk det og ikke trengte spesielt med behandling. Så nei, Corona er ikke noe livsfarlig dødelig virus ifølge statestikk en som foreligger. Dog har noen allerede dødd som følge av hysteriet rundt det, det synes jeg er verre. Feks sønnen til to i Kina som ble isolert på sykehus. Han hadde celeberal parese og døde da han ble forlatt hjemme alene i mange dager. Anonymkode: 06abf...269 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå