Gå til innhold

Gode vintervotter småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nøstebarn sin barnehage vott ☺️

Anonymkode: 1ff21...d9a

Vi har prøvd alt av merker dyre og billige. Ingen er så gode som nøstebarns barnehage vott👍👍👍

Anonymkode: fa459...bc7

• Liker 1
Skrevet

Hestra sine med ull inni. Skulle de bli våte, så holder de fremdeles på varmen.

Anonymkode: cb252...c39

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil også slå et slag for skinnvottene fra nøstebarn. De er vindtette, så varmer mer enn strikka ullvotter, og barna får ikke så lett tørre hender. 

Anonymkode: 473b5...4bf

https://nostebarn.no/nylonvott-m-ullfor-rosslyng-4889-1?gclid=CjwKCAiAg9rxBRADEiwAxKDTuqaQZRcCvdgYzwGWxjT_XIqkUPoiyREOzRBFrOM9erraxoBD5M4-0BoCzbkQAvD_BwE

Er jo ikke strikka

Anonymkode: fa459...bc7

Skrevet

Nøstebarns barnehagevott. Alle de andre vottene klages på, blir våte, klør, blir ødelagte eller blir "ekle" for barnet mitt. 

Anonymkode: 42458...c08

• Liker 1
Skrevet

Dere som anbefaler barnehagevotten, synes Dere de er små i størrelsen? Den fra 1-3 år ser så bitteliten ut...

Anonymkode: fe553...1a8

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som anbefaler barnehagevotten, synes Dere de er små i størrelsen? Den fra 1-3 år ser så bitteliten ut...

Vår gutt på 3.5 år har denne i 1-3 år, den er fremdeles veldig fin på hendene hans, vil si de er normale/romslige. Brukt de samme fra han var 1.5 til nå 3.5 år :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vår gutt på 3.5 år har denne i 1-3 år, den er fremdeles veldig fin på hendene hans, vil si de er normale/romslige. Brukt de samme fra han var 1.5 til nå 3.5 år :) 

Okey... har ikke fått prøvd dem på enda, men de ser sååå små ut

15809329558667769873858021122017.jpg

• Nyttig 1
Skrevet

De vottene er jo ekstremt dyre... Er det noen gang salg på Nøstebarn...? 

Anonymkode: 5f28b...ff8

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De vottene er jo ekstremt dyre... Er det noen gang salg på Nøstebarn...? 

Anonymkode: 5f28b...ff8

Blir salg nå straks. Men er ikke sikkert disse er på salg da. Uansett verdt pengene, jeg har tre par til datteren min. To i barnehagen og ett hjemme.

Anonymkode: fcccc...f91

Skrevet

Reima tomino. De er fora med ull. 

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2020 den 21.33):

Nøstebarn sin barnehage vott ☺️

AnonymBruker skrev (På 1.2.2020 den 21.42):

Dette er den eneste min toåring godtar. 

Anonymkode: bb428...66c

Frigga skrev (På 2.2.2020 den 1.04):

Nøstebarn! De vottene oppfyller alle de kriteriene Ts hadde👍🏼

Litt dyre i innkjøp, men utrolig holdbare.

Vera Vinge skrev (På 2.2.2020 den 8.26):

Jeg syns Nøstebarn sine barnehagevotter er veldig gode. Ull inni og ikke så tykke, så de er lette å leke med. Bare husk å vreng dem når de skal tørke, så de ikke begynner å lukte. 

Men ellers varierer jeg vottebruken etter føret. Om det er tørt ute, snø eller ikke snø, syns jeg bare strikkede ullvotter er veldig bra, tovede eller ikke tovede (tovede som ikke er så tykke syns jeg kanskje er best). Og så regnvott over om det er vått. Når det er skikkelig kaldt, syns jeg Hestra sine med løs ullvott inni er supre, jeg har faktisk aldri opplevd at barna har blitt kalde på hendene da, selv med mange minus. 

Polvotter er jeg ikke så glad i, syns ull varmer bedre og barna klager fort over votter som blir for tykke og klumpete. Dessuten varmer ull selv om den blir våt. 

Kvisten skrev (På 2.2.2020 den 12.27):

Nøstebarn sine!

Men er denne barnehagevotten fra Nøstebarn en vintervott da? Ser mer ut som en skallvott med tynt ullfor? 

Anonymkode: 3a7af...479

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2020 den 21.03):

Okey... har ikke fått prøvd dem på enda, men de ser sååå små ut

15809329558667769873858021122017.jpg

De så jo veeeldig små ut, noen som har de som kan si hvordan de er i størrelsen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men er denne barnehagevotten fra Nøstebarn en vintervott da? Ser mer ut som en skallvott med tynt ullfor? 

De er kjempegode og varme! Brukt midtvinters her i Trøndelag uten kalde fingre. Minste størrelsen er liten ja, men synes de har passet godt etter alder. 

Anonymkode: a8284...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Hestra sine (med Goretex) eller Reima Ote er favoritten her. Aldri våt gjennom, og alltid varm. Brukt de 10 + sesonger nå.

Anonymkode: fa209...438

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hestra sine (med Goretex) eller Reima Ote er favoritten her. Aldri våt gjennom, og alltid varm. Brukt de 10 + sesonger nå.

Anonymkode: fa209...438

Her er ofte alt for tykke til at ungen klarer å gripe og holde på ting. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.7.2023 den 20.06):

Det er en vintervott, ja. Syns barna har vært lite kalde på hendene i de vottene, selv ved flere minus. Men bruker også Hestra sine ved skikkelig kaldt, eller tovet ullvott med trekk over. Ull innerst og trekk over holder utrolig bra på varmen, selv om innervotten kan være av det tynne slaget.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Luckiness skrev (På 1.2.2020 den 20.53):

Er det noen som kan anbefale vintervotter til småbarn? Votter som holder hendene varme, er lett å ta på men samtidig sitter godt og greie å bevege hendene i...

Beste suksessen for varme hender her er kattnakken sine ullotter, men nøstebarn sin barnehagevott utenpå. Til tørt vær helst. Kattnakken sine fleeceforede regnvotter til vått vær. Men har to ulike barn, det ene må ha dobbel vott for ikke å fryse, det andre er veldig varmt av seg og trives i vanlige hestra-votter uten problem, mer problem med at det blir for varmt, bruker mye kattnakken sine fingervanter i ull egentlig, frem til det blir ganske mange minus.

Anonymkode: 158cd...dca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...