Gå til innhold

Mord og mysterier ("Midsomer Murders")

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, men jeg liker altså serien Mord og Mysterier som år om annet går på VOX (kanal 25 på Get). Nå er det i gang igjen etter en lengre pause. Og jeg gleder meg! Jeg liker britiske serier og krim.

I dag er episode 2 i sesong 14, og "den nye" Barnaby, fetteren til den gamle, er nå på plass i rollen som politiinspektør(?) i Midsomer. Jeg liker han veldig godt, faktisk liker jeg han bedre enn den gamle og originale Barnaby. I sesong 4 hadde Neil Dudgeon ("nye" Barnaby) faktisk en liten rolle som en mistenkt gartner i en episode. Gjenbruk av skuespillere er vanlig i serien, som jo spenner seg over mange år.

Andre som liker serien?

Anonymkode: 45d8c...e96

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja alle med gamle Barneby, men de eldste best.

Anonymkode: 55d3e...956

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker den veldig godt. Jeg liker mange andre engelske serier også, og på grunn av at det naturligvis ikke er ubegrenset antall skuespillere i England heller, er jeg ofte inne på IMDB for å sjekke hvor jeg har sett de ulike skuespillerne tidligere.

Utrolig hvor mye "grums" og drap det er på den engelske landsbygda, da. Det er jo alltid en eller annen festival, en miljøsak eller en byplanleggings-/næringsutviklingssak som skaper ondt blod mellom folk!  :fnise:  

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, Ullvott skrev:

Jeg liker den veldig godt. Jeg liker mange andre engelske serier også, og på grunn av at det naturligvis ikke er ubegrenset antall skuespillere i England heller, er jeg ofte inne på IMDB for å sjekke hvor jeg har sett de ulike skuespillerne tidligere.

Utrolig hvor mye "grums" og drap det er på den engelske landsbygda, da. Det er jo alltid en eller annen festival, en miljøsak eller en byplanleggings-/næringsutviklingssak som skaper ondt blod mellom folk!  :fnise:  

Jepp, det er en grunn til at jeg kaller serien «Midsomer Mass-Murders». 😂 Det skjer aldri mindre enn tre drap pr episode, og motivet er som regel spinnvilt. 

Mannen min er engelsk, og jeg er derfor så heldig at vi ofte besøker England. Cotswolds er et helt nydelig område. Jeg har heldigvis ikke blitt myrdet enda. 😂🇬🇧

Anonymkode: d7157...68d

• Liker 5
Skrevet

Elsker sånn britisk landsbykrim! 

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Elsker det.

Synes også "nye Barneby" er bra. Liker at hele familesettingen med arbeidende kone er oppdatert 😉

Anonymkode: 9bab9...1dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker den serien veldig godt. Når den gamle Barnaby forsvant og den nye kom, så likte jeg ikke den nye så godt. Men nå må jeg si at jeg liker bedre den nye. 
Men jeg likte ikke den gamle fru Barnaby, hun irriterte vettet av meg!

Anonymkode: 27e90...85e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min favorittserie!

Anonymkode: 6e07e...fae

• Liker 2
Skrevet (endret)

Elsker den også, men  «gammel» Barnaby som også er Bergerac er nok min favoritt ❤️

Endret av Siggen
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker den godt!

Anonymkode: bc2cb...e55

Skrevet

Britisk landsby-krim er fantastisk underholdning, ofte ispedd god humor og flott språk. 

Skrevet

Jeg liker også serien godt, det er så koselig med slike britiske serier. Sitter her med en av Agatha Christie-bøkene mine, som jeg alltid gjør i jul og påske, og mener jeg har en Poirot eller to på boksen til senere :)

Synes både kona og datteren til Barnaby var så koselige også.

Skulle bare ønske at episodene var litt kortere - har ikke sett så mye med nye Barnaby, men før var det vel alltid to episoder som hang sammen, og det ble litt mye for min konsentrasjon.

Skrevet
På 1.2.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke noe for det, men jeg liker altså serien Mord og Mysterier som år om annet går på VOX (kanal 25 på Get). Nå er det i gang igjen etter en lengre pause. Og jeg gleder meg! Jeg liker britiske serier og krim.

I dag er episode 2 i sesong 14, og "den nye" Barnaby, fetteren til den gamle, er nå på plass i rollen som politiinspektør(?) i Midsomer. Jeg liker han veldig godt, faktisk liker jeg han bedre enn den gamle og originale Barnaby. I sesong 4 hadde Neil Dudgeon ("nye" Barnaby) faktisk en liten rolle som en mistenkt gartner i en episode. Gjenbruk av skuespillere er vanlig i serien, som jo spenner seg over mange år.

Andre som liker serien?

Anonymkode: 45d8c...e96

Digger den serien :)

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Siggen skrev:

Elsker den også, men  «gammel» Barnaby som også er Bergerac er nok min favoritt ❤️

Bergerac! ❤️ 

Anonymkode: 27a0f...e0d

• Liker 3
Gjest Dacini
Skrevet

Elsker Midsomer murders 😀 livsfarlig på den engelske landsbygda da, men det kan man jo si om Ystad også (Henning Mankell sine bøker) 😂

-dacini-

Skrevet
På 9.4.2020 den 21.23, AnonymBruker skrev:

Elsker det.

Synes også "nye Barneby" er bra. Liker at hele familesettingen med arbeidende kone er oppdatert 😉

Anonymkode: 9bab9...1dc

Tok litt tid før jeg faktisk koblet at den nye fru Barnaby også faktisk var fruen til en av politimennene i Heartbeat/Med hjartet på rette staden. Advokaten Jackie (ettelleranna).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...