Gå til innhold

Dere som har hatt en traumatisk barndom og har kuttet ut familiemedlemmer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har barn selv - når fortalte dere barna om det som skjedde med dere? Hvor gamle var barna da de fikk vite? Og hvor mye fikk de vite?

Anonymkode: 61c33...232

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ørten tråder om nettopp dette her på forumet, leter du litt så vil du finne dem.

Anonymkode: f822a...1ec

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke fortalt noe enda. Eldste er 6. Usikker på om vi skal fortelle. De vi ikke har kontakt med dør vel snart av alderdom, og da kan vi si de er døde...

Anonymkode: aca67...4f9

Skrevet

9 og 11 år ikke sagt så mye. Bare at ene forelderen min ikke var noe snill.Men h*n er død.  At folk er opptatt med sitt. Og ikke har så mye tid. Eller at det er grunner til vi ikke har kontakt med den og den men det skal dere få vite senere når dere er større.

Trenger ikke si så mye til barna. De skjønner vel at det er noe.Men enkelte ting trenger man ikke si når de enda er små.

De trenger ikke den ekstra lasten.

La de få være barn og ha det bra!

Anonymkode: cc1a4...647

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og har barn selv - når fortalte dere barna om det som skjedde med dere? Hvor gamle var barna da de fikk vite? Og hvor mye fikk de vite?

Anonymkode: 61c33...232

hvem er du?

Anonymkode: bc52f...58c

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvem er du?

Anonymkode: bc52f...58c

Hva som gjør at du innbiller deg at noen vil fortelle DEG hvem de er når de allerede har skrevet noe under "anonym bruker"? 

Anonymkode: 4e41d...a67

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes ørten tråder om nettopp dette her på forumet, leter du litt så vil du finne dem.

Anonymkode: f822a...1ec

Det er kanskje ikke alle som er her alltid.

Anonymkode: ba3c7...8fb

Skrevet

Har ikke noe behov om å fortelle noe som helst, det vil ikke gjøre barna noe som helst godt. Husker jeg fikk vite enkelte ting fra mammas barndom og det har bare tynget og ødelagt mer enn det har gjort noe godt.

9-åringen lurer på hvorfor han ikke får møte sin ordentlige bestefar, og jeg har bare sagt at jeg ikke vil ha noe kontakt med han mer fordi han har gjort og sagt ting som jeg ikke synes er så veldig hyggelig og at han ikke er en veldig god mann. Og sånn er det. 

Anonymkode: fe9ab...e88

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke noe behov om å fortelle noe som helst, det vil ikke gjøre barna noe som helst godt. Husker jeg fikk vite enkelte ting fra mammas barndom og det har bare tynget og ødelagt mer enn det har gjort noe godt.

9-åringen lurer på hvorfor han ikke får møte sin ordentlige bestefar, og jeg har bare sagt at jeg ikke vil ha noe kontakt med han mer fordi han har gjort og sagt ting som jeg ikke synes er så veldig hyggelig og at han ikke er en veldig god mann. Og sånn er det. 

Anonymkode: fe9ab...e88

Du har altså fortalt ting, og det må man jo. Barn har jo spørsmål. 

Anonymkode: e25d1...e48

Skrevet

Jeg hadde ikke traumatisk barndom, men av forskjellige grunner har valgt å kutte kontakt med noen familiemedlemmer helt. Jeg har ikke fortalt noe til barna ennå fordi jeg anser dem for små og de har ikke spurt om de familiemedlemmene heller siden sistnevnte ikke er en naturlig del av vår omgangskrets, men tenker om noen år kan jeg fortelle dem på en nøytral måte hva som skjedde og hvorfor når de får vite om øvrige familiemedlemmer enn de de omgås mest med.

Skrevet

Jeg har bare sagt at foreldrene mine ikke var snille foreldre, og derfor kjenner vi dem ikke lenger, og det har jeg gjort helt siden barnet begynte å spørre, da var hen vel 5-6 år ca. Barnet er ni år nå og har noen ganger spurt om mer detaljer, men da svarer jeg bare veldig vagt som at de gjorde ting som voksne ikke har lov til. Akkurat nå føler jeg at jeg aldri kommer til å gi mer detaljer, men det kan jo endre seg når barnet blir eldre. Jeg tror i hvert fall hen må bli voksen før jeg er komfortabel med det.

Anonymkode: 97222...118

Skrevet

Det er et familiemedlem som jeg hadde kuttet kontakt med om han hadde levd. Heldigvis så er han død. Har sagt til min lille på 6 at han ikke var noe snill mot meg, men at han uansett er død nå. 

Anonymkode: 3fdc0...8d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...