AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er i praksis med en medstudent som smisker veldig med veilederen. Går å henter kaffe til vedkommende. Snakker en hel masse i enhver anledning. Jeg er sikker på at hun hadde jobbet der frivillig i helgene om hun hadde blitt spurt. Jeg er mer forsiktig , og redd de andre ansatte der ikke legger merke til meg når vi er sammen. Synes dere jeg bør snakke om dette på veiledning? Skrive det i oppgaver jeg skal levere ? Eller bare stå i det? Er barnehage. Anonymkode: 4a05b...13d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Vær deg selv. Jeg kan garantere deg at de andre allerede er lei av smiskedama. Og nei, ikke si eller skriv noe som helst. Anonymkode: 461ce...293 13
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Er du alvorlig nå? Hva konkret er problemet? Anonymkode: 948d5...eba 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Enda et innlegg? Slapp av, du består jo praksisen uansett så lenge du er sammen med ungene og gjør oppgavene. Anonymkode: 51645...e6a 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vær deg selv. Jeg kan garantere deg at de andre allerede er lei av smiskedama. Og nei, ikke si eller skriv noe som helst. Anonymkode: 461ce...293 Ikke helt enig. Jeg liker de studentene som prater og man blir kjent med. Og at hun henter kaffe, det er da bare hyggelig? Som student står man ofte litt å henge, synes det var en hyggelig gest. Og at det virker som at studenten trives i avdelingen, ingenting er bedre enn det! Hadde vi hatt behov for vikar, så ville jeg vurdert en slik student ja. Jeg er ikke så glad i de studentene som man nesten glemmer er i avdelingen.. Anonymkode: 948d5...eba 6
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du alvorlig nå? Hva konkret er problemet? Anonymkode: 948d5...eba At jeg er redd de ser meg for lite i forhold fordi jeg er mer stillferdig. Anonymkode: 4a05b...13d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: At jeg er redd de ser meg for lite i forhold fordi jeg er mer stillferdig. Anonymkode: 4a05b...13d Da må du jo prate å åpne deg mer da, så du også blir lagt merke til. Anonymkode: f18fc...3e1 4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke helt enig. Jeg liker de studentene som prater og man blir kjent med. Og at hun henter kaffe, det er da bare hyggelig? Som student står man ofte litt å henge, synes det var en hyggelig gest. Og at det virker som at studenten trives i avdelingen, ingenting er bedre enn det! Hadde vi hatt behov for vikar, så ville jeg vurdert en slik student ja. Jeg er ikke så glad i de studentene som man nesten glemmer er i avdelingen.. Anonymkode: 948d5...eba Men glemmer man de når man er i konstant kontakt med barna ? Anonymkode: 4a05b...13d 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da må du jo prate å åpne deg mer da, så du også blir lagt merke til. Anonymkode: f18fc...3e1 Jeg prater og blir kjent, men er jo barna jeg er i lek med og kontakt med. Gjerne i mindre grupper Anonymkode: 4a05b...13d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Hvorvidt du består praksisen din er helt uavhengig av hvordan medstudenten din er som person, så bare ikke bry deg om det. Slutt å sammenligne deg med andre, bare fokuser på å gjøre det du skal, på din måte. Anonymkode: 3323b...8d8 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Ut i fra alle trådene du har startet om praksis og medstudent, virker det som at du hadde bestemt deg på forhånd for å ikke like medstudenten din. Er du sjalu på henne? Det virker hvertfall sånn, siden du lager problemer ut i fra ting som ikke er problemer. Konsentrer deg om deg selv og la henne gjøre sin greie. Anonymkode: 81859...920 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ut i fra alle trådene du har startet om praksis og medstudent, virker det som at du hadde bestemt deg på forhånd for å ikke like medstudenten din. Er du sjalu på henne? Det virker hvertfall sånn, siden du lager problemer ut i fra ting som ikke er problemer. Konsentrer deg om deg selv og la henne gjøre sin greie. Anonymkode: 81859...920 Ikke laget flere tråder. Anonymkode: 4a05b...13d
The Kitten Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: At jeg er redd de ser meg for lite i forhold fordi jeg er mer stillferdig. Anonymkode: 4a05b...13d Da er ikke løsningen å skrive en oppgave hvor du klager på medstudenten din. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Hvorfor sammenligne seg selv? Jeg er lærling og er utplassert på en skole der jeg trives, selv om jeg ikke alltid tar initiativ til å snakke med de ansatte. Men med barna derimot, - da jeg er utadvendt og prøver å følge min veileder og de andres forventninger av meg. En av de andre lærlingene, hun er naturlig gledesspreder og kommer i samtale med de alle de ansatte hun møter på. Ingen er like. Du skal ikke skylde på andre for dine svakheter, - du har dine sterke sider du også. Anonymkode: 94d0f...5f0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor sammenligne seg selv? Jeg er lærling og er utplassert på en skole der jeg trives, selv om jeg ikke alltid tar initiativ til å snakke med de ansatte. Men med barna derimot, - da jeg er utadvendt og prøver å følge min veileder og de andres forventninger av meg. En av de andre lærlingene, hun er naturlig gledesspreder og kommer i samtale med de alle de ansatte hun møter på. Ingen er like. Du skal ikke skylde på andre for dine svakheter, - du har dine sterke sider du også. Anonymkode: 94d0f...5f0 Følge min veileder og de andres forventninger av meg... Hva er det jeg skriver 😂 Anonymkode: 94d0f...5f0
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 Hvorfor blir du såpass sjalu på denne medstudenten at du lager FLERE tråder? Hen er vel bare hyggelig. Dette høres ikke ut som smisking i det hele tatt. Anonymkode: c3bf7...156 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i praksis med en medstudent som smisker veldig med veilederen. Går å henter kaffe til vedkommende. Snakker en hel masse i enhver anledning. Jeg er sikker på at hun hadde jobbet der frivillig i helgene om hun hadde blitt spurt. Jeg er mer forsiktig , og redd de andre ansatte der ikke legger merke til meg når vi er sammen. Synes dere jeg bør snakke om dette på veiledning? Skrive det i oppgaver jeg skal levere ? Eller bare stå i det? Er barnehage. Anonymkode: 4a05b...13d Hva konkret er det egentlig du tenker du skulle ha skrevet i oppgaven din? Jeg skjønner ikke helt problemet. Hun høres ut som hun er mer utadvendt og sosial enn deg ut fra hva du skriver her, og det er vel egentlig bare positivt? Anonymkode: 57ff7...f87 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: At jeg er redd de ser meg for lite i forhold fordi jeg er mer stillferdig. Anonymkode: 4a05b...13d Men det har ingenting med den andre studenten å gjøre. Hun skal ikke slutte å være seg selv bare fordi du ikke er like utadvendt. Anonymkode: e019e...01a 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, The Kitten skrev: Da er ikke løsningen å skrive en oppgave hvor du klager på medstudenten din. Vi skriver refleksjoner om praksis. Anonymkode: 4a05b...13d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 Mennesker er ulike. Enkelte er sprudlende, inkluderende, og på tilbudssiden. Andre er mer introverte, og ikke så sosiale. Ulike personligheter i samme grupper krasjer ofte, slik du her opplever. Du forstår ikke hennes språk og væremåte. Det å klage vil bare fremstå utrolig dumt, og fullt av sjalusi. Om noe er det du som ødelegger for deg om du velger å gjøre noe slikt. Anonymkode: d837a...516
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå