AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #21 Skrevet 2. februar 2020 Fordi noen brukere forfølger meg i diskusjoner med nick. Bare for å ta meg. Gjerne i underforum hvor de ikke hører hjemme, selv der. Er gjerne folk jeg har debattert med på aktuell debatt. Anonymkode: 21664...d4f 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #22 Skrevet 2. februar 2020 18 hours ago, Elseby13 said: Jeg gjør det aldri. Hva er poenget? Elseby er like anonymt som noe annet. Jeg gjør det mere og mere, fordi at jeg er møkk lei av å bli trakassert av andre AB-er her, som går til personangrep på meg, og bruker min angst og depresjon mot meg. Anonymkode: e3787...528 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #23 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det mere og mere, fordi at jeg er møkk lei av å bli trakassert av andre AB-er her, som går til personangrep på meg, og bruker min angst og depresjon mot meg. Anonymkode: e3787...528 Haha. Jeg får ofte helt syke kommentarer på irrelevante ting. La oss si at jeg svarer i en tråd om strikking, så kan jeg få svar som 'er ikke sjokkert over at du strikker, så jævla naiv du er i tråder om kidnapping, du virker rett og slett dum'. Derfor har jeg bare slutta å poste med nick for jeg orker ikke mer av det der. Har begynt å være mer på reddit. Anonymkode: 21664...d4f 10
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #24 Skrevet 2. februar 2020 Fordi jeg føler jeg må følge opp svar om jeg poster med brukernavn. Jeg foretrekker å bare svare og gå videre til neste tråd. Anonymkode: 4e215...775 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #25 Skrevet 2. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi noen brukere forfølger meg i diskusjoner med nick. Bare for å ta meg. Gjerne i underforum hvor de ikke hører hjemme, selv der. Er gjerne folk jeg har debattert med på aktuell debatt. Anonymkode: 21664...d4f Jeg er seriøst nysgjerrig på hvilke mennesker som driver på slikt.. Anonymkode: 4e215...775 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #26 Skrevet 2. februar 2020 10 timer siden, Apocalypte skrev: Hva er underholdningsverdien? Trenger der være noen underholdningsverdi da? Når man er deppa og lei eller sint og skriver ting så gjør man det ikke nødvendigvis for underholdning, blant annet. Trolling er ekstremt underholdende for det er helt utrolig hva folk biter på og hva folk tar seriøst! Anonymkode: e8577...a0f 3
Daria Skrevet 2. februar 2020 #27 Skrevet 2. februar 2020 Noen innlegg vil jeg av ymse grunner ikke ha knyttet opp til brukernavnet mitt - jeg kjenner en del her inne IRL også. Det er tråder jeg ikke vil ha på mine innlegg og/eller bli trukket inn i lange diskusjoner i, og tråder jeg vil uttale meg i uten at ting jeg har sagt tidligere skal brukes mot meg. 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #28 Skrevet 2. februar 2020 Orker ikke bli sitert eller få varsel om likes. Anonymkode: 72077...858 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #29 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er seriøst nysgjerrig på hvilke mennesker som driver på slikt.. Anonymkode: 4e215...775 Det er i alle fall ikke til å stikke under en stol at de har resett og document som bibel. Jeg har også fått meldinger om at jeg er en liberal muslim-hore. Haha. Og jeg er ikke engang spesielt liberal til noe som helst. Anonymkode: 21664...d4f 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #30 Skrevet 2. februar 2020 Fordi det er anledning til å svare anonymt her. Og selvsagt fordi det finnes mennesker som "bor" inne på slike forum, og nærmest har det som levesett å finlese, granske, legge sammen, trekke fra og spekulere... Anonymkode: 15689...362 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #31 Skrevet 2. februar 2020 Da slipper jeg å forholde meg til folk som bestemmer seg for å være uenig med meg før de i det hele tatt har lest innlegget mitt. Fokuser heller på hva jeg skriver, ikke hvem jeg er. Anonymkode: 2d403...650 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #32 Skrevet 2. februar 2020 Fordi det finnes gærne folk her inne som følger med på brukernavnet og ting du skriver, som da bruker det ved senere anledninger «du har sagt det og det i en annen tråd så du har ikke noe du skulle ha sagt» etc. I tillegg har jeg opplevd å få privat melding fra en person som hadde så sterke meninger mot det jeg skrev at jeg måtte rapportere gærningen. Å noen ting er sensitiv informasjon i form av at jeg kan bli gjenkjent, og dermed få en stalker som følger med på alt jeg skriver. å sist men ikke minst, det er lov. Anonymkode: 7c9d6...47f 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #33 Skrevet 2. februar 2020 For å ikke bli gjenkjent og få alt knyttet opp mot nikket mitt. Går man folk nok i sømmene kan man plutselig finne ut hvem jeg er , og det vil jeg ikke. En annen grunn er at jeg ikke orker å få alle tingene jeg skriver på "mine innlegg". Mulig det finnes en funksjon for å utelukke dette, men men. Noen ting vil jeg ikke at skal bli knyttet til nikket mitt, ting som ingen vet om meg og som jeg ikke vil at andre skal vite gjelder meg om nikket mitt skulle bli avslørt noe sted. Jeg kjenner dessuten flere folk her på forumet irl. Anonymkode: 3d66c...016 2
herzeleid Skrevet 2. februar 2020 #34 Skrevet 2. februar 2020 (endret) Nå poster jeg aldri som anonym, men jeg registrerer at dette forumet skiller seg ut ved at brukerne ofte er veldig opptatt av seg selv og sine opplevelser, og gjerne legger ut om seg selv, også i sammenhenger der det ikke er så veldig relevant. Da er det samtidig forståelig at en velger å anonymisere seg ytterligere. For de av oss som prater lite om oss selv forsvinner mye av det behovet. For å ta et eksempel; Se på tråder om i hvilken alder en er mest attraktiv. For noen vil den logiske fremgangsmåten være å gå til forskningen, prøve å se hva statistikken sier på en noenlunde objektiv måte og så legge frem dette, og ens egen tolkning. En sier da ikke noe om seg selv. Mange brukere på dette forumet velger derimot å snakke om seg selv, "jeg er kvinne/mann på 40 og har aldri opplevd mer oppmerksomhet enn etter jeg ble skilt for tre år siden etter et langt ekteskap med en person som..." osv. Disse vil nødvendigvis ha et noe større behov for å anonymisere seg. Endret 2. februar 2020 av herzeleid 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #35 Skrevet 2. februar 2020 Fordi jeg lever i et kontrollerende forhold og vil ikke at det jeg poster kan leses av vedkommende. Han vet alle brukernavn på alle fora jeg bruker, derav anonym. Anonymkode: 73977...9c9 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #36 Skrevet 2. februar 2020 Fordi det er mange gale og aggressive folk her. Anonymkode: a5969...640 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #37 Skrevet 2. februar 2020 Fordi folk er mer opptatt av hvem som skriver, enn hva som skrives. Anonymkode: d32d6...28e 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #38 Skrevet 2. februar 2020 Fordi jeg har gjenkjent andre her, etter at de har utlevert litt og litt informasjon i ulike diskusjoner (jobb, bryllup, svangerskap, barn og familiesituasjon, bosted +++) og har særegne dialektord og skrivefeil som går igjen. Anonymkode: 6e0bb...a74 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #39 Skrevet 2. februar 2020 Fordi jeg har full mulighet til det av alternativene. Anonymkode: 30e61...422
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #40 Skrevet 2. februar 2020 Fordi jeg tidligere har opplevd at en skrulling hadde mitt fulle navn og adresse bare på grunnlag av noen få innlegg hvor jeg hadde snakket om hobbyen, hva jeg jobbet med og noen få andre ting. Det var såpass skremmende at jeg holder nicket stort sett skjult. Det er så mange sjuke folk her inne, og jeg er ikke interessert i å få dem på dørstokken. Anonymkode: 55cdd...a85 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå