Gå til innhold

Hvorfor poster dere som anonym?

Fremhevede innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg gjør det aldri. Hva er poenget? Elseby er like anonymt som noe annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Generelt ser ikke jeg poenget heller, men i noen tilfeller er det greit å poste som AB, for eksempel om det er et sårt tema. Eller om man skriver et detaljert innlegg på sexforumet, da er det fint å slippe å bli dynget ned av "grisebrev" fra visse mannlige brukere. 

• Liker 13
Skrevet

Plutselig kjenner noen bekjente igjen en situasjon, og de begynner å følge deg. Du tror du er anonym i andre settinger, men plutselig har noen fått mange nye historier å fortelle.

Anonymkode: 8a2b4...cb8

• Liker 27
Skrevet

Jeg tar det meste åpent, men når jeg legger ut litt mer personlig informasjon er jeg alltid anonym. Grunnen er at kombinasjonen av ting jeg legger ut lett kan identifisere meg. Norge er et lite land. 

• Liker 15
Skrevet

Det er flere som kjenner brukernavnet mitt.

Anonymkode: 8c48f...d55

• Liker 3
Skrevet

Poster som AB, for å ikke ha ting knyttet opp mot brukernavnet mitt :)

Anonymkode: 39a23...8f4

• Liker 19
Skrevet

Er noen psycho-folk som bor her på KG, og some mer enn gjerne vil entre profil for å nærlese alle dine tidligere innlegg, for å se om det er noe der de kan bruke. 

Anonymkode: eb715...336

• Liker 11
Skrevet

Hvis brukernavnet er like anonymt som anonymbrukerså spiller det vel ingen rolle hva folk velger?

Anonymkode: 03f7c...e1f

• Liker 4
Skrevet

Fordi jeg har opplevd å bli forfulgt over hele forumet, man blir lett latterliggjort om man spør et "dumt" spørsmål, det er lettere å ikke ta til seg ufine svar osv.... Opplever KG som et mye mer aggressivt forum enn f.ex. Dr. Online og Diskusjon.no, det er faktisk en helt annen opplevelse å være der inne mot her. Så her beskytter jeg meg alt jeg kan.

Anonymkode: e34e0...7f6

• Liker 9
Skrevet

Mange ganger troller jeg, noen ganger dikter jeg opp scenarioer i hodet og lurer på hvilke synspunkt andre har. Noen ganger poster jeg med min bruker. Noen ganger er jeg på "et mørkt sted" og skriver dumme ting. Mye av det jeg skriver er egentlig ikke.... Øh, meg. Jeg tar ikke dette forumet så vanvittig seriøst, men når det kommer til noen temaer så gjør jeg det. Det er høy trollefaktor her inne og jeg tar det meste som står her inne med en klype salt. Samtidig er her en del bra også, som gjør at jeg blir. Om jeg skulle blitt konfrontert med alt jeg har skrevet som anonymbruker så hadde jeg blitt sjokkert selv tror jeg, haha. Tar denne som anonym også selvfølgelig. ;) 

Anonymkode: e8577...a0f

• Liker 5
Skrevet

Fordi jeg noen ganger skriver ting som kan kjennes igjen. Jeg pleier å endre litt på fakta, slik at det ikke er gjenkjennelig, men sånn er det. Dessuten er jeg privat med brukerprofilen min, men med AB er alt åpent. 

Anonymkode: 928b9...e66

• Liker 4
Skrevet

Har tre venninner som er på KG av og til, kanskje flere også. Det er ikke utenkelig at de ville gjenkjent meg hvis jeg skrev om et personlig tema og trykket inn på profilen min. I en tråd kan jeg skrive hvilken by jeg bor i, en annen hvor gammel jeg er, en tredje hvilke kjæledyr jeg har, en fjerde om hvor mange søsken jeg har, en femte om hva jeg studerer, osv. Man deler jo gjerne litt informasjon om seg selv her og der, og det kan hende noen legger sammen to og to. Jeg liker å ha et "fristed" som KG hvor jeg kan prate om ting uten å være redd for at jeg kan bli gjenkjent hvis folk blar i "historikken" min.

Anonymkode: 402c6...75c

• Liker 15
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg har opplevd å bli forfulgt over hele forumet, man blir lett latterliggjort om man spør et "dumt" spørsmål, det er lettere å ikke ta til seg ufine svar osv.... Opplever KG som et mye mer aggressivt forum enn f.ex. Dr. Online og Diskusjon.no, det er faktisk en helt annen opplevelse å være der inne mot her. Så her beskytter jeg meg alt jeg kan.

Anonymkode: e34e0...7f6

Jeg har vært her i 10 år og ikke opplevd dette.   Folk som ikke kan svare nøytrale svar under nick er pyser.   

Skrevet

Vi gjør vel det fordi muligheten er der? For min del må den bare tas bort. Et vanlig nick burde holde. 

Anonymkode: ea1f3...8d1

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange ganger troller jeg, noen ganger dikter jeg opp scenarioer i hodet og lurer på hvilke synspunkt andre har. Noen ganger poster jeg med min bruker. Noen ganger er jeg på "et mørkt sted" og skriver dumme ting. Mye av det jeg skriver er egentlig ikke.... Øh, meg. Jeg tar ikke dette forumet så vanvittig seriøst, men når det kommer til noen temaer så gjør jeg det. Det er høy trollefaktor her inne og jeg tar det meste som står her inne med en klype salt. Samtidig er her en del bra også, som gjør at jeg blir. Om jeg skulle blitt konfrontert med alt jeg har skrevet som anonymbruker så hadde jeg blitt sjokkert selv tror jeg, haha. Tar denne som anonym også selvfølgelig. ;) 

Anonymkode: e8577...a0f

Hva er underholdningsverdien?

• Liker 2
Skrevet

Orker ikke at folk har "info" om meg når jeg lager en tråd, føler svarene ville blitt påvirket av hva de har sett meg skrive før. 

Anonymkode: 743bd...eff

• Liker 14
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Orker ikke at folk har "info" om meg når jeg lager en tråd, føler svarene ville blitt påvirket av hva de har sett meg skrive før. 

Ofte, så kan man kjenne igjen folk på skrivestil/ordvalg/o.l., selv om de opptrer under ab funksjonen..

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Oppgitt78 skrev:

Ofte, så kan man kjenne igjen folk på skrivestil/ordvalg/o.l., selv om de opptrer under ab funksjonen..

Ja, det er jeg klar over, men mindre sannsynlig enn om jeg ikke hadde hatt på anonym.

• Liker 1
Skrevet

Fordi jeg ikke gidder at folk skal sitere meg, krangle og herje. Jeg er ikke interessert i å diskutere med noen. Jeg har rett og du har feil, ferdig snakka. 😂

Anonymkode: cc8ad...ad7

• Liker 3
Skrevet

Fordi noen folk er gærne. Orker ikke.

Anonymkode: 18858...e6f

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...