AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Må lære meg å si nei. Blir snart oppspist av andres forventninger, krav og frekkhet Svigerfar skulle på konsert og meldte sin ankomst torsdag. Hvem kan si nei når han alternativt måtte bodd på hotell. Jeg fortalte at familien var opptatt i helgen, men han forhandlet seg til overnatting. Det ble dugnad for å vaske alt fra sengetøy til bad. Har påtatt meg å forberede utrikningslag for en venninne og har mye press på jobb. Svigerfar har krevd sin plass hele dagen og alt annet gikk i vasken til tross for at jeg ettertrykkelig sa jeg var opptatt. Hadde en "hemmelig" avtale. Bruker litt tid alene hos fotpleierske og anser tiden som hellig alenetid. Det ble helt amputert og måtte avlyse ettersom jeg ikke hadde lyst til å si hvor jeg skulle. Så fikk jeg telefon fra eksen som belemrer meg med dårlig samvittighet. Forrige helg ringte en venninne og sa hun skulle mellomlande og tenkte vi endelig kunne møtes for middag. Venninnen min har bursdag og skal på fest, det har jeg lovet. Deretter er utrikningslaget for en annen. Samboer krever naturligvis oppmerksomhet og at jeg engasjerer meg i felles ferie, middager osv. Jobb krever min tilstedeværelse på middager av og til. Det kommer på toppen Må til legen pga. smerter i nakke Føler at livet mitt handler om forpliktelser og mas fra absolutt alle kanter. Jeg går i full jobb og har kveldsaktiviteter 3 dager i uken. Har mye å gjøre på jobb, hjemme. Hvordan si nei? Anonymkode: 6ceb9...46b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Synes dette hørtes ut som en ganske stressfri dag. Kommer svigers fikser mannen alt. Eller badet får bare være møkkete - ikke min jobb. Og selvfølgelig hadde jeg dratt til fotpleie selv om han var der. Fortsatt - ikke min jobb. Ringer eksen tar jeg ikke telefonen. Oppmerksomhet til samboer/mannen er jo bare avslapning, om ikke er man jo i et helt feil forhold. Det samme gjelder det å treffe venninner. Og ikke minst kveldsaktiviteter - blir det stress, og ikke kos, da dropper man det. Anonymkode: 70b56...47f 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #3 Skrevet 2. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes dette hørtes ut som en ganske stressfri dag. Kommer svigers fikser mannen alt. Eller badet får bare være møkkete - ikke min jobb. Og selvfølgelig hadde jeg dratt til fotpleie selv om han var der. Fortsatt - ikke min jobb. Ringer eksen tar jeg ikke telefonen. Oppmerksomhet til samboer/mannen er jo bare avslapning, om ikke er man jo i et helt feil forhold. Det samme gjelder det å treffe venninner. Og ikke minst kveldsaktiviteter - blir det stress, og ikke kos, da dropper man det. Anonymkode: 70b56...47f Enig i alt dette. Også går det an å feks gå ned til 80% stilling et år eller to, der man får én fridag i uka (mot litt dårligere økonomi). Anonymkode: 4ba8a...425
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #4 Skrevet 2. februar 2020 Hvordan si nei? Si "beklager, jeg er allerede opptatt". Eller rett og slett bare nei. Og hvorfor blir du hjemme når du har en avtale med fotpleier? Du kunne jo bare sagt at du hadde en "avtale" og latt de andre styre seg selv. Verden går ikke under om andre tar seg av en ting eller to. Anonymkode: 98d97...06f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå