Gå til innhold

Når skal/bør man fortelle en tinderflørt at man har barn?

Sånnderre

Anbefalte innlegg

Jeg er en 26 år gammel mann, med en datter på 4 år. Jeg har vært singel i ca 1 år og lagde meg en tinderkonto i oktober/november. Det står ikke i bio'en min at jeg har barn. 

Det jeg til stadighet opplever med mine matcher er at praten går bra helt til jeg forteller, der det passer seg, at jeg har barn. Da synker interessen fort og til slutt slutter kvinnene (i alder 23-33) å svare meg helt. 

Det jeg da lurer på er hvor tidlig bør/skal man fortelle en match at man har barn? Bør det skje tidlig i dialogen, seint i dialogen, første date eller enda seinere? Jeg vil jo helst at de jeg matcher med på tinder skal oppleve, erfare og bli kjent med meg før jeg blir "dømt" for å ha barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig tidlig! Helst med en gang. Jeg vil ikke ha barn og vil i alle fall ikke bli bonusmor.

Anonymkode: 662dd...acf

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ute etter et forhold synest jeg det er noe å ha i bioen så de som vil kan gå videre med en gang. Ser flere og flere som legger til en variant av denne 👨👦👨‍👦‍👦, og det er det veldig greit at de gjør. 

Endret av annebanane
Ups, ene ikonet er annerledes her inne, men nr2 er den jeg mener.
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaster bort tiden til folk som IKKE vil involveres med barn. Barn er såpass viktig at det må du skrive om deg selv, jeg hadde gått utfra at du ikke har barn om det ikke sto noe om det, og jeg hadde blitt skuffet om vi gikk på date og det plutselig kom frem at du har barn. Jeg hadde blitt sur også, for at du har barn og ikke en gang er så trygg på deg selv som far at du ser på det som en svakhet du ikke bil skremme bort folk med.

Så either way er du uinteressant. 

Anonymkode: 67d33...0f4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bioen, tenker jeg. 

Jeg hadde det, og da slapp jeg alle som ikke ville involvere seg med de med barn. Enkelt og greit, og tidsbesparende ;) 

Anonymkode: 6a16a...33a

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde stå i profilen da det for mange er en absolutt dealbreaker!

Anonymkode: 7c8fa...89b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skrive det i profilen/bioen din, sånn at du og andre sparer tid. Ingen vits å sitte og chatte med noen i timesvis, kanskje dager og uker, før du slipper "bomben". Da virker det bare som du bevisst har hemmeligholdt det og vært kjip.

Ut med det med en gang i teksten på profilen, så kommer du bare i kontakt med de som synes det er helt greit :- )

Anonymkode: 81c72...5c6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stå i bioen. Det spiller ingen rolle om du er en fantastisk person, det å være bonusmor er noe noen virkelig må ha lyst til. Burde ikke du også tenke sånn for barnets skyld? At den du ender opp med som kjæreste har visst fra starten at du har barn, så hun er forberedt på å bli bonusmamma. 

Anonymkode: 09dc7...7b0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde, som flere andre har sagt før meg, ha dette i bio om deg. Da vil de fleste se fra starten av at du har barn, og du slipper å fortelle absolutt alle om det i ettertid. Hadde jeg snakket med en fyr over tid, som viste seg å ha barn, så hadde det ikke vært det faktum at han hadde barn som hadde fått meg til å miste interessen. Da hadde jeg mistet interessen fordi jeg begynte å snakke med noen som (for meg) oppleves noe uærlig.

Anonymkode: 868ab...0bd

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må stå i profilen.

Har ett barn, også hvor ofte.

Anonymkode: bcff9...8b3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette SKAL stå i bioen. Jeg synes det er på grensen til løgn å ikke oppgi noe slikt

Anonymkode: a51f9...dd8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aller helst i bioen, absolutt siste tidspunkt er ved første møte om det skjer tidelig etter match. Type innen 1 uke.. Hadde person sjult et barn lengre enn det at det dumpe grunnlag uavhengig om jeg va ok med deite barnefedre eller ikke. 

Anonymkode: f4e24...b6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bioen, eller i løpet av de tre første meldingene. 

Ser mange skriver noe om hvor mange barn de har, og hvor ofte. Det er forskjell på ett barn annenegelg, og tre barn 100%.

Anonymkode: 83566...50f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Forumhei

Vet ikke hvordan det er den veien, men damer med barn blir jo nedprioriter ( med mindre man har barn selv).

Mange single som er ego, noe jeg forstår!

hadde ikke tatt til takke med en kvinne som hadde barn fra før jeg heller, blir fort komplisert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sånnderre skrev:

Jeg er en 26 år gammel mann, med en datter på 4 år. Jeg har vært singel i ca 1 år og lagde meg en tinderkonto i oktober/november. Det står ikke i bio'en min at jeg har barn. 

Det jeg til stadighet opplever med mine matcher er at praten går bra helt til jeg forteller, der det passer seg, at jeg har barn. Da synker interessen fort og til slutt slutter kvinnene (i alder 23-33) å svare meg helt. 

Det jeg da lurer på er hvor tidlig bør/skal man fortelle en match at man har barn? Bør det skje tidlig i dialogen, seint i dialogen, første date eller enda seinere? Jeg vil jo helst at de jeg matcher med på tinder skal oppleve, erfare og bli kjent med meg før jeg blir "dømt" for å ha barn. 

Hvorfor det? Jeg har barn, og det at jeg er mamma er det absolutt viktigste personlighetstrekket ved hele meg. Det er den ene tingen som påvirker ALLE aspekter av livet mitt. Ergo vil jeg klassifisere det som den viktigste infoen jeg kan gi, og det er fullstendig unødvendig at noen skal bli kjent med meg uten å vite det som gjør meg til meg. 

Ps. Jeg ekskluderer også alle med barn. Orker ikke mine, dine og det kaoset der. All ære til de som vil date meg som har barn, men jeg orker ikke det andre veien. 

Anonymkode: c9dc6...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker at det står i teksten og syns det er litt kjipt at de kommer med senere.  Det bør hvertfall komme frem helt tidlig i "bli kjent/hvem er du"-fasen. 

Du blir ikke dømt for å ha barn, men å ikke ville være stemor/stefar er et selvstendig valg opp til den enkelte og det har ikke noe med deg å gjøre. 

Anonymkode: 532ef...278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...