AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Hei, jeg har lyst til å bli mattelærer og skal ta PPU etter sommeren. (Jeg har ingeniørutdanning som bakgrunn og har tatt ekstra mattefag så jeg kvalifiserer til PPU.) Derfor lurer jeg på om det er noen mattelærere her som kan fortelle litt om jobben som mattelærer på VGS. Det er kun matte jeg vil ha 60 studiepoeng i, også har jeg en del poeng i fysikk og koding / IT (men lavere enn 60). Vil en skole kunne ansette meg som både matte og fysikklærer selv om jeg bare har ca 40 studiepoeng i fysikk? Hvordan er det med tilgang på jobb på Østlandet? Er det greit å finne seg jobb som mattelærer på VGS? Hvor finner jeg stillingsannonser? Jeg tenker ikke bare Oslo, men også Akershus, Østfold, Vestfold osv. Har hørt det er mye jobb de første årene, mer enn en vanlig arbeidsuke. Men hvordan blir det etterhvert som man kommer inn i rutiner? Blir det nærmere en normal arbeidsuke på 37,5 timer etter 3-4 år i jobben? Med vennlig hilsen og håp om svar, E Anonymkode: 64b97...448
Neutral90 Skrevet 30. mars 2020 #4 Skrevet 30. mars 2020 Du vil nok få undervise i de andre fagene hvis skolen ikke har noen (bedre) kvalifisert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå