AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Pedleder tok meg til siden og ville ha samtale ang hvordan vi oppdrar ungen. Jeg tolket det som at det er noe hun mener er urovekkende med ungen? Skjønner ikke det helt, mtp at det er 2 andre barn i ungens bhg som jeg heller ville reagert på. Det er unger som hverken kommuniserer så mye eller har samme psykomotoriske fremgang som ungen min. Hvorfor reagerer hun bare på min unge? Anonymkode: 334cc...1a7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 1. februar 2020 Det at hun snakker med deg om ditt barn utelukker jo ikke at hun også snakker med andre foresatte om deres barn... Anonymkode: 329b4...3f8 55
Ohmother Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Hun kan jo ikke fortelle deg.. om hun har pratet med andre foreldre om det samme 🤨😏 15
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det at hun snakker med deg om ditt barn utelukker jo ikke at hun også snakker med andre foresatte om deres barn... Anonymkode: 329b4...3f8 Absolutt. Men uten å gå inn på årsakene er jeg veldig sikker på at hun ikke har gjort det. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Tenker at dette ikke er noe du skal legge deg borti, men heller konsentrere deg om ditt barn. Anonymkode: 8c956...c01 10
atropos Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Pass på deg selv du, så får andre foreldre passe på sine egne unger. Det kan være tusen grunner til at pedleder vil snakke med deg om oppdragerstil. 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Just now, AnonymBruker said: Tenker at dette ikke er noe du skal legge deg borti, men heller konsentrere deg om ditt barn. Anonymkode: 8c956...c01 Men, det er ingenting bekymringsverdig med ungen min. Vært tidlig eller gjennomsnittelig med alt. De to andre barna har et-par opplagte tegn på at alt ikke er optimalt, men pedleder er så på godfot med foreldrene, mens hun alltid har vært kritisk til oss. Hun sier selv at ungen er sosial og populær. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Vi snakker jo med flere foreldre da, det er ikke sånn at fordi hun snakker med deg så snakker hun ikke med de andre. Anonymkode: 88a30...d0e 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi snakker jo med flere foreldre da, det er ikke sånn at fordi hun snakker med deg så snakker hun ikke med de andre. Anonymkode: 88a30...d0e Som sagt vet jeg at hun ikke har snakket med de andre foreldrene. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Jeg forstår virkelig ikke hva de andre barna på avdelingen har med dette å gjøre. Du vinner ingenting på å skrive nedsettende om andre barn. Anonymkode: 7167e...6e3 19
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg forstår virkelig ikke hva de andre barna på avdelingen har med dette å gjøre. Du vinner ingenting på å skrive nedsettende om andre barn. Anonymkode: 7167e...6e3 Jeg reagerer på at hun er selektiv i hvem hun skal ta tak i. Det er ikke noe urovekkende med barnet mitt, det er det derimot med 2 andre barn på avdelinga. Jeg har selv jobbet med barn og kjenner igjen tegnene. Men det er altså ungen min, og spesielt meg som mor hun følger med argusøyne. Det reagerer jeg på. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg reagerer på at hun er selektiv i hvem hun skal ta tak i. Det er ikke noe urovekkende med barnet mitt, det er det derimot med 2 andre barn på avdelinga. Jeg har selv jobbet med barn og kjenner igjen tegnene. Men det er altså ungen min, og spesielt meg som mor hun følger med argusøyne. Det reagerer jeg på. Anonymkode: 334cc...1a7 For alt du vet har de andre barna tett oppfølging med feks barnehage, ppt, bup og helsestasjon. Du får selvfølgelig ikke informasjon om oppfølging andre barn får. Anonymkode: 64196...229 12
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstår virkelig ikke hva de andre barna på avdelingen har med dette å gjøre. Du vinner ingenting på å skrive nedsettende om andre barn. Anonymkode: 7167e...6e3 Det kan du faktisk ikke vite Anonymkode: 88a30...d0e 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 Jeg jobber i barnehage, som ped leder, og jeg er overrasket over hvordan mange av dagens foreldre oppdrar barna sine. Virker som mange ikke har tid til å gi dem en god oppdragelse, og ikke har evne/ overskudd til å gi barn trygge og strukturerte rammer. Det er liksom barna som skal bestemme så mye, og det gjør dem usikre. Dessuten er det jo de foreldrene som er SÅ slitene pga barna, og trenger mere egentid. Hva tenkte de på før de fikk barn? Det er faktisk ganske så vanlig at 2-3åringen sover dårlig om natta, det kan ha noe med utviklingen å gjøre. Hjernen utvikles enormt, og barna kan drømme mye.. Det de da trenger er TRYGGHET... Og det er faktisk ikke slik at barnet blir værende i foreldrenes seng for evig, om de får ligge der litt pga trygghet.. Anonymkode: 648e4...a6d 9
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Men, det er ingenting bekymringsverdig med ungen min. Vært tidlig eller gjennomsnittelig med alt. De to andre barna har et-par opplagte tegn på at alt ikke er optimalt, men pedleder er så på godfot med foreldrene, mens hun alltid har vært kritisk til oss. Hun sier selv at ungen er sosial og populær. Anonymkode: 334cc...1a7 Hvis hun vil snakke om oppdragerstil så handler vel det om deg og pappaen.. Anonymkode: 74bbd...2a3 5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 45 minutter siden, AnonymBruker said: Absolutt. Men uten å gå inn på årsakene er jeg veldig sikker på at hun ikke har gjort det. Anonymkode: 334cc...1a7 Og så? Ta i mot litt hjelp. Det gagner både deg og barnet 👍. Ikke bland inn alle andre. Anonymkode: fd673...69b 7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber i barnehage, som ped leder, og jeg er overrasket over hvordan mange av dagens foreldre oppdrar barna sine. Virker som mange ikke har tid til å gi dem en god oppdragelse, og ikke har evne/ overskudd til å gi barn trygge og strukturerte rammer. Det er liksom barna som skal bestemme så mye, og det gjør dem usikre. Dessuten er det jo de foreldrene som er SÅ slitene pga barna, og trenger mere egentid. Hva tenkte de på før de fikk barn? Det er faktisk ganske så vanlig at 2-3åringen sover dårlig om natta, det kan ha noe med utviklingen å gjøre. Hjernen utvikles enormt, og barna kan drømme mye.. Det de da trenger er TRYGGHET... Og det er faktisk ikke slik at barnet blir værende i foreldrenes seng for evig, om de får ligge der litt pga trygghet.. Anonymkode: 648e4...a6d Ok, så hvis det er sånt du ser, hvordan sier du fra da? Jeg kan ikke se vi oppdrar ungen feil, bortsett fra at vi ikke er like strenge begge foreldrene. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Og så? Ta i mot litt hjelp. Det gagner både deg og barnet 👍. Ikke bland inn alle andre. Anonymkode: fd673...69b Jeg har ikke blitt tilbudt hjelp. Hun bare spørte meg ut om forskjellige ting om hvordan vi gjør ting. Anonymkode: 334cc...1a7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 Kjære deg. Jeg jobber selv i barnehage. Vi snakker med mange foreldre om ting, og vi kan ikke fortelle det videre til andre foreldre. prøv å ta til deg det hun sier, reflekter over det, er det noe i det eller tar hun feil. kommuniser tilbake om hvordan du opplever barnet ditt. Men ikke dra andre barn inn i samtalen. jeg skjønner at det er sårt å få kritikk mot deg og ditt barn. Men de gjør det for å hjelpe. Anonymkode: ad538...adc 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kjære deg. Jeg jobber selv i barnehage. Vi snakker med mange foreldre om ting, og vi kan ikke fortelle det videre til andre foreldre. prøv å ta til deg det hun sier, reflekter over det, er det noe i det eller tar hun feil. kommuniser tilbake om hvordan du opplever barnet ditt. Men ikke dra andre barn inn i samtalen. jeg skjønner at det er sårt å få kritikk mot deg og ditt barn. Men de gjør det for å hjelpe. Anonymkode: ad538...adc Jeg har ikke fått noen kritikk eller tilbakemelding på hva som evt er galt. Som sagt, ungen er sosial og velfungerende. Det er derfor jeg ikke forstår hva det her gåe ut på. Hun bare spørte meg ut om alt mulig, som om hun ser etter noe galt. Anonymkode: 334cc...1a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå