Gå til innhold

Er luene fra Kivat «stygge»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes de er kjempesøte jeg 🥰🤷🏻‍♀️

• Liker 2
Skrevet

Synes små barn er veldig søte i de luene!🥰 

Anonymkode: 7ea8b...949

• Liker 2
Skrevet
På 2.2.2020 den 3.15, AnonymBruker skrev:

Kan ikke fordra Kivat. Elendig passform og ikke er de særlig fine heller. I tillegg syns jeg de begynner å bli rimelig avleggs og ser stort sett folk som henger litt etter og tror de har kjøpt noe stort og flott fordi de har brukt en skarve 500-lapp på ei lue som var populær for 3 år siden 🙈

Vi liker langt bedre både passform, kvalitet og utseende på huttelihut. På litt mildere dager foretrekker vi MP denmark sine. 

Anonymkode: 994a7...a94

For en absurd tråd dette er. Det er tre år siden jeg hadde barnehagebarn på aller beste vestkant, der ingen (? ikke jeg i hvertfall), brød seg om merker eller pris på barnetøy. En 500-lapp er selvfølgelig svært dyrt for en LUE, men ungene mine og andres hadde da mange luer, og også en "dyr" balaklava, som de ennå bruker til slalåm og slikt, den tror jeg kosta noen hundrelapper og jeg kjøpte den selv og det kan være "Kivat" eller Reima eller noe. Poenget mitt er, ingen hadde akkurat de der luene dere snakker om her, har ikke sett dem (tror jeg) og du (AB over) illustrerer jo perfekt det du selv ser så ned på: Du har sterke meninger om LUEmerker hos barnehagebarn. Og foreldrene til de barna som har akkurat disse luene, de bryr seg altså for mye om slikt("tror de har kjøpt noe flott"), mens de liksom har kjøpt noe som "var populært" (nei..., barnahagebarnluer har aldri vært noen statusmarkør i de rikeste og mest snobbete kretser, det vet jeg, jeg hadde og har barna mine der. Finans- og kulturelite). Altså ikke akkurat disse luene. Eller noen andre. Og vi kunne ikke navnet på slikt barnetøymerker. Tenk å ikke kunne "fordra" en lue andre barn har. Og foretrekke spesifikke merker. På luer. 

Anonymkode: 429c4...91b

Skrevet

Gutten min går i barnehage på veste vestkant, og her er det flere med Kivat luer...

Anonymkode: 427c7...10c

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gutten min går i barnehage på veste vestkant, og her er det flere med Kivat luer...

Ok. Det kan godt være det er her også, men jeg kjenner altså ikke merkene på andres (eller egne) barns luer, jeg har ikke lagt merke til de der med de duskene. Jeg tenker: Hvem bryr seg? - Men svaret er jo: Alle i denne tråden her i hvertfall. Det er forunderlig. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Det kan godt være det er her også, men jeg kjenner altså ikke merkene på andres (eller egne) barns luer, jeg har ikke lagt merke til de der med de duskene. Jeg tenker: Hvem bryr seg? - Men svaret er jo: Alle i denne tråden her i hvertfall. Det er forunderlig. 

Svaret var ikke til deg (tror jeg), men til vedkommende som mente at Kivat bare er for "ressurssvake" foreldre. I ungens bhg har ungene alle slags merker. Fra Cubus til Nøstebarn/Lillelam og sånt. Jeg vet ikke i hvilken sammenheng man skulle lagt merke til andre barns klesmerker og dannet seg noen negativ mening??

Skrevet

Jentungen min kledde IKKJE Kivat. Såg ut som ein sint bulldog i klovnekostyme. 

• Liker 2
Skrevet
På 1.2.2020 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Synes de er kjempesøte og barns ser ut som små bjørnunger med de duskene 😍

Anonymkode: 3021a...5fd

Det er akkurat det. Jeg takler ikke å kle mine egne barn eller å se andre barn kledd i luer med «dyreører». Av en eller annen grunn syntes jeg det er helt forferdelig og ikke søtt i det hele tatt🤭 De er menneskeunger, IKKE dyr.

• Liker 1
Skrevet

Haha, jeg syns de er veldig søte nettopp fordi det ser så rart ut 😂 Sønnen min har en, men det er kun fordi den varmer godt.

Anonymkode: e9cd0...8c3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...