Gå til innhold

Er luene fra Kivat «stygge»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

«Stygge» er kanskje et litt hardt ord, men. Arvet en balaclava fra Kivat, satt den på hodet til sønnen min og jeg begynte bare å le. Syntes det ser så teit ut med de duskene som liksom henger ned på hver side🤣 Men de er jo litt morsomme også? Eller? Har sett kanskje én unge jeg syntes kledde det. Hva syntes dere? Var helt sikker på at jeg syntes de var stygge, så solgte den på Finn. Men nå har jeg funnet en på Finn i grønn (ikke balaclava, bare lue), som jeg syntes var litt fin?! Klarer ikke å bestemme meg. Er de grusomme/litt morsomme/fine? Hva syntes dere?

Og hvis ikke dere liker Kivat sine? Hvilke andre luer/luer m. hals syntes dere er fine?

Anonymkode: 3573d...9a5

• Liker 3
Skrevet

Syntes de er dødsfine!😍😍😍

Anonymkode: c26e1...23b

• Liker 11
Skrevet

Jeg liker kivat fordi de sitter godt på og holder ørene til ungene varne. Synes de har mange dine farger og liker mye bedre luer med dusk enn de Balaclavaene uten noen ting, som nesten ser ut som hijab.

Anonymkode: 3021a...5fd

• Liker 9
Skrevet

Jeg synes ungen min ser heeeelt latterlig ut i kivat. Men, den varmer og det er det viktigste. 

Anonymkode: 6e94c...248

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg liker kivat fordi de sitter godt på og holder ørene til ungene varne. Synes de har mange dine farger og liker mye bedre luer med dusk enn de Balaclavaene uten noen ting, som nesten ser ut som hijab.

Anonymkode: 3021a...5fd

Oki jeg er litt motsatt angående balaclavaer! Aldri tenkt at de ligner på hijab uten dusk, men de gjør kanskje det🤭🤣 Ikke at hijab ikke er fint altså, bare litt merkelig på en 2 åring🤓

Skrevet

Stygge som juling, men veldig varme og praktiske. Sistnevnte er viktigere enn førstnevnte.

Anonymkode: 463df...452

• Liker 10
Skrevet

Tror de i bhg irriterer seg over disse duskene for de er alltid knytt sammen på luene til sønnen min..

Anonymkode: 10f47...13f

• Liker 3
Skrevet (endret)

Skal mye til for at barneluer skal bli stygge altså... Så nei, ikke stygge. 

.... Men som barnehageansatt opplever jeg ofte at barna ikke kan fordra å bruke disse luene selv og at duskene må knytes sammen for at lua skal bli behagelig i bruk. Derfor har aldri mine egne barn hadd denne lua. Vi kjøper derfor luer med samme egenskaper, men uten duskene som henger i veien 😀 Kivat kunne gjerne kuttet ut duskene, de har jo ingen funksjon og blir bare til plage

Endret av Pinkpashion
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes de er stygge. Foretrekker balaclava i ullfleece fra Nøstebarn, da disse er tykke og varme og ren ull. 

Anonymkode: e03d4...d78

• Liker 5
Skrevet

ser ekstremt dumt ut.

Anonymkode: 0a1d7...fb5

• Liker 4
Skrevet

Hvilke balaclavaer syntes dere er gode, praktiske, sitter bra og er varme og fine?

Hva syntes dere om huttelihut sine med to pelsdusker?

Skrevet
36 minutter siden, Pinkpashion said:

Skal mye til for at barneluer skal bli stygge altså... Så nei, ikke stygge. 

.... Men som barnehageansatt opplever jeg ofte at barna ikke kan fordra å bruke disse luene selv og at duskene må knytes sammen for at lua skal bli behagelig i bruk. Derfor har aldri mine egne barn hadd denne lua. Vi kjøper derfor luer med samme egenskaper, men uten duskene som henger i veien 😀 Kivat kunne gjerne kuttet ut duskene, de har jo ingen funksjon og blir bare til plage

De finnes uten dusk også. :)

Supre luer, sønnen har brukt sin i ett år og den har ingen preg av slitasje. 

Skrevet

Alle skal bruke kivat, det er kjempepopulært og inn nå til dags. Gjerne med en lillelamdress til. Med mindre du hører til arbeiderklassen eller er ikkevestlig innvandrer, kler du ungen din i en kivatlue

Anonymkode: 46fd3...b86

Skrevet

Nei, de er fantastiske 

Anonymkode: 353f4...615

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Liker ikke at det er bomull på innsiden. Min har Nøstebarn lue isteden dom har samme funksjoner, bare i ren ull.

Anonymkode: f07e5...9f4

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke at det er bomull på innsiden. Min har Nøstebarn lue isteden dom har samme funksjoner, bare i ren ull.

Anonymkode: f07e5...9f4

De har med ull på innsiden også. 

Anonymkode: c26e1...23b

Skrevet

Har huttelihut med to dusker og synes de er penere på og like varme som kivat. Det var noe rart med passformen til kivat og den gled ned på pannen med mindre man knøt duskene oppe på hodet😏

Anonymkode: 49fdb...266

• Liker 1
Skrevet

Elsker luene til Kivat! Datra mi hadde sin fra hu var 3-7 år,og den gikk i arv til niesa mi,som brukte den samme tidsrom. Altså til sammen 8 vintre , og lua var like fin😍da er det kvalitet!

Synes de minste barna er søte med disse duskene,men greit å styre unna de til litt større barn. Stygge er de uansett ikke da,bare litt pussige🤭

Anonymkode: 98722...123

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde elsket å ha en sånn lue. De holder ekkelt uvær ute.

Anonymkode: 3c987...bd3

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...