Djungelvrål Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Retinol ska jo være mer effektivt enn retinoid, men finner det ikke på noen nettsider. Hvorfor?
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #2 Skrevet 5. februar 2020 Om du skal bruke retinol ville jeg spurt fastlegen for å få Airol på resept. Mer konsentrert og mye billigere (200kr for en tube som varer hvertfall 1 år) Airol inneholder treninoin (retin-a) og er litt sterkere enn retinol. Derfor lurt å blande den med en krem for å unngå flassing. Jeg blander en liten ert ut med nattkremen min og det funker veldig bra. Skjønner ikke at folk gidder å kjøpe dyre retinolprodukter når man kan få det så billig av legen.
Persephone Skrevet 5. februar 2020 #3 Skrevet 5. februar 2020 Er det ikke HM som forhandler The Ordinary i Norge da?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #4 Skrevet 5. februar 2020 8 timer siden, mlifjeld skrev: Om du skal bruke retinol ville jeg spurt fastlegen for å få Airol på resept. Mer konsentrert og mye billigere (200kr for en tube som varer hvertfall 1 år) Airol inneholder treninoin (retin-a) og er litt sterkere enn retinol. Derfor lurt å blande den med en krem for å unngå flassing. Jeg blander en liten ert ut med nattkremen min og det funker veldig bra. Skjønner ikke at folk gidder å kjøpe dyre retinolprodukter når man kan få det så billig av legen. Er det no stress å få det? Eller kan man bare be om resept og det er greit liksom? Anonymkode: 87439...6d0
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #5 Skrevet 5. februar 2020 Jeg har ikke hatt problemer med det hos fastlegen min. Jeg fikk det i begynnelsen pga akne arr. (funka kjempebra btw) Og har bare fornyet resepten hvert år siden det.. Du kan jo høre med legen din
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #6 Skrevet 5. februar 2020 10 timer siden, mlifjeld skrev: Om du skal bruke retinol ville jeg spurt fastlegen for å få Airol på resept. Mer konsentrert og mye billigere (200kr for en tube som varer hvertfall 1 år) Airol inneholder treninoin (retin-a) og er litt sterkere enn retinol. Derfor lurt å blande den med en krem for å unngå flassing. Jeg blander en liten ert ut med nattkremen min og det funker veldig bra. Skjønner ikke at folk gidder å kjøpe dyre retinolprodukter når man kan få det så billig av legen. Kan man man bruke andre serum med syrer i samtidig? Anonymkode: c6bc7...607
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #7 Skrevet 5. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan man man bruke andre serum med syrer i samtidig? Anonymkode: c6bc7...607 Ville ikke gjort det samtidig. Om du f.eks vil bruke både Aha syrer og retinoler. ville jeg kanskje tatt retinolkremen på kvelden og aha syren på morningen. Eller brukt dem annenhver dag.
mlifjeld Skrevet 5. februar 2020 #8 Skrevet 5. februar 2020 (endret) . Endret 5. februar 2020 av mlifjeld
Jdz Skrevet 5. februar 2020 #9 Skrevet 5. februar 2020 Jeg pleier å bestille direkte fra Deciem, men det er også andre nettbutikker som selger The Ordinary Retinol 1%. Mye billigere enn å kjøpe i butikk og da kan du samtidig kjøpe produkter fra de andre Deciem-merkene.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #10 Skrevet 6. februar 2020 15 timer siden, Jdz skrev: Jeg pleier å bestille direkte fra Deciem, men det er også andre nettbutikker som selger The Ordinary Retinol 1%. Mye billigere enn å kjøpe i butikk og da kan du samtidig kjøpe produkter fra de andre Deciem-merkene. Ikke så billig nå når 350,- grensen er fjernet 😫 Anonymkode: c6bc7...607
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #11 Skrevet 6. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke så billig nå når 350,- grensen er fjernet 😫 Anonymkode: c6bc7...607 Den blir fjernet 1 April. Anonymkode: 7a5dc...f95
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #12 Skrevet 6. februar 2020 15 timer siden, mlifjeld skrev: Ville ikke gjort det samtidig. Om du f.eks vil bruke både Aha syrer og retinoler. ville jeg kanskje tatt retinolkremen på kvelden og aha syren på morningen. Eller brukt dem annenhver dag. Skjønner 😊 Men bruker du kun den og fuktighetskrem? Ikke noe toner, serum eller olje? Anonymkode: c6bc7...607
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #13 Skrevet 6. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den blir fjernet 1 April. Anonymkode: 7a5dc...f95 Ikke på sminke og matvarer. Det har tredd i kraft. Anonymkode: c6bc7...607
Jdz Skrevet 6. februar 2020 #14 Skrevet 6. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke på sminke og matvarer. Det har tredd i kraft. Anonymkode: c6bc7...607 Matvarer ja. Kosmetikk og hygieneprodukter nei. Det er kun matvarer og varer med særavgift dette gjelder for. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå