AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Mannen har veldig lyst å prøve nå i februar. Fra før har vi en gutt født på sommeren (ble gravid på første forsøk) og jeg syntes det var så deilig å gå med deilige sommerkjoler som høygravid og lett å komme seg ut på sommeren når baby var nyfødt. Jeg tenker også litt på hvordan det er å være født sent på året i feks skolesammenheng, å begynne på skolen når man er 5 år osv.. Noen som har noen motiverende ord? Det eneste positive jeg kommer på er at jeg får permisjon hele våren og sommeren.. Anonymkode: fc384...363
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Vettu, spiller det noe rolle??? Du får en baby! Anonymkode: 8f778...0a6 17
minister-mio Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Du slipper å være høygravid i jula og på sommeren. 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Som lærer kan jeg i hvert fall berolige deg med at det ikke er noe regel at de som er født sent på året er mindre modne, hverken i kroppen eller hodet. Dette går mer på gener enn når man er født på året. De med høye foreldre blir tidlig høye, selv om de er født i november/desember. De som har anlegg for å bli skoleflinke, blir flinkest i klassen selv om de er født sent på året. Anonymkode: 7e88f...a21 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Jeg tenker at man ikke kan planlegge slike ting. Kanskje bruker dere uansett et par runder på å få det til, og så ender dere opp med baby født i februar plutselig. Det er fordeler og ulemper med alle måneder. Du får som du sier nyte permisjon på vår/sommer, men kan bli vanskelig med tanke på jobb/permisjon hvis dere ikke får barnehageplass før august. Jeg er født i november og min beste venninne er født i desember, og vi har alltid vært skoleflinke. Som de sier over her - det er ingen regel. Min bror er født i juli og har strevet mer på skolen, men han har da kommet seg gjennom han og. Er man umoden og ikke har anlegg for skole hadde man kanskje hatt bruk for de ekstra månedene, men det vet man aldri. Anonymkode: c1175...dd4 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Vil egentlig si at det ikke er noen fordeler med barn i november, kun ulemper. Men du får jo en baby, det er alltids en bonus i seg selv. Anonymkode: 05976...b13 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 Født i november selv, og har en novemberbaby Deilig å ikke være høygravid i sommervarmen, jeg fikk nyte sommerferien da jeg var på mitt beste i svangerskapet De første månedene var jeg låst til hjemmet med babyen, det passet fint til årstiden med vind og regn.. ikke noe dårlig samvittighet for at vi ikke var ute! Sånn som jeg hadde følt det om sommeren. Trist å være inne hele sommeren liksom, ikke få være med på ting. Vi kom inn i gode rutiner etter hvert og det var deilig med permisjon og lange trilleturer hele våren! Sikkert forskjellige fordeler med hver måned, men det var ikke dumt med novemberbarn. I skolesammenheng vil det alltid være andre november- og desemberbarn. Barn født i november har også rett på barnehageplass når de er ett år, trenger ikke vente helt til neste august slik som det var for noen år siden! Anonymkode: f9c8c...dfb 8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er født i en av de siste dagene i november, er nå 21 år og studerer på et profesjonsstudium👍 Itillegg kan barnet få stjernetegnet skytten, hvis h*n er født etter 22.november, og det er det eventyrlystne stjernetegnet som sikkert gjør at du får det veldig morsomt med barnet ditt Anonymkode: e8aa2...bba 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er sjeleglad jeg ikke var høygravid i sommer, jeg ble så varm i siste trimester at jeg holdt på å krepere selv i minusgrader 😛 I tillegg er jeg veldig glad jeg ikke føler noe press på å være ute nå som lille nekter både vogn og bæresele per tid. Jeg er en sånn som føler jeg «må» ut når det er sol og varmt. Slipper det nå. I tillegg var det superkoselig å ha en nyfødt i jula. Gleder meg veldig til vår og sommer med en litt større baby som både takler varme bedre og er mer mobil og interessert i å være ute Blant alle jeg kjenner er det heller overhodet ingen regel at de som er født sent på året er mindre modne. Jeg har to brødre født i januar, den ene er en ren 6-er elev, og den andre har alltid slitt som en makk. Det er bare ett eksempel 😛 Anonymkode: 18dd4...461 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen har veldig lyst å prøve nå i februar. Fra før har vi en gutt født på sommeren (ble gravid på første forsøk) og jeg syntes det var så deilig å gå med deilige sommerkjoler som høygravid og lett å komme seg ut på sommeren når baby var nyfødt. Jeg tenker også litt på hvordan det er å være født sent på året i feks skolesammenheng, å begynne på skolen når man er 5 år osv.. Noen som har noen motiverende ord? Det eneste positive jeg kommer på er at jeg får permisjon hele våren og sommeren.. Anonymkode: fc384...363 Du får en 5åring som antagelig gjør det MYE bedre enn de som er 1-2 måneder yngre (født i januar, året etter). Skulle likt å sett en test som sammenligner den veien, fremfor de som er nesten ett år eldre. Anonymkode: 4d357...2a0 3
addict Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 Fordel med novemberbaby: du har eventuelt klart å bli gravid på egen hånd og skal bli mamma igjen. Gratulerer! 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 Jeg hadde kjørt på. November/desember-barn trenger ikke nødvendigvis gjøre det dårlig på skolen og bli «tapere», kjenner opptil flere som er høyt utdanna og også født i disse to månedene. Et par av de har også doktorgrader, så det er jo ingen automatikk i at de vil gjøre det dårligere på skolen enn en som er født i mars. Mye har med både gener og deg som forelder å gjøre. Min umiddelbare tanke når jeg leser slike tråder, er at ønsket om et barn ikke er så fryktelig sterkt hvis man føler man kan hoppe over de månedene som gir barn født sent på året... Anonymkode: 31ce4...e6f 1
Gjest Dorey Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Jeg ville ventet. Mye bedre å få barn i første halvår.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 Babyen er fordelen!! ❤️ Men. Jeg har et barn født helt i slutten av oktober og det går HELT fint. Skolestart gikk helt topp, eneste er at hun synes det er kjedelig å ha bursdag sist i klassen 😅 Men det har hun nevnt ca 2 ganger og er det eneste negative jeg kan komme på 😊 Jeg har ellers barn født i fellesferien og i januar og har egentlig ingen «favorittmåned» eller årstid å få barn på. Det spiller faktisk ingen rolle, i det store bilder. Gravid er du bare en kort periode, samme med permisjonen også - egentlig 😊 Anonymkode: 22f52...6db 1
Drizzt Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 På 1.2.2020 den 12.36, AnonymBruker skrev: Som lærer kan jeg i hvert fall berolige deg med at det ikke er noe regel at de som er født sent på året er mindre modne, hverken i kroppen eller hodet. Anonymkode: 7e88f...a21 Spesielt gutter født sent på året er mindre modne enn gutter født tidlig på året og det er tydelig spesielt på skolen. Derfor må barn, særlig gutter, født sent på året, få utsatt skolestart. Det er et hav mellom jenter, født tidlig på året, og gutter, født sent på året, når det gjelder utvikling og modenhet. I utgangspunktet bør det ikke spille noen rolle når på året man får barn så lenge barnet får barnehagetilbud fra måneden barnet fyller 1 år, men i praksis er det veldig forskjellig og gutter, født sent på året, er mest utsatt. 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 (endret) På 2.2.2020 den 8.23, AnonymBruker skrev: Du får en 5åring som antagelig gjør det MYE bedre enn de som er 1-2 måneder yngre (født i januar, året etter). Skulle likt å sett en test som sammenligner den veien, fremfor de som er nesten ett år eldre. Anonymkode: 4d357...2a0 En sånn test er jo helt meningsløst. Det er ikke slik at barn født i desember gjør det MYE bedre enn barn født i januar året etter, men statistisk går det bedre med barn født i januar enn i desember og det er fordi barna som er født i desember gjennom hele livet blir sammenliknet med barn som er født i januar og dermed har et helt år mer modning. Det er ikke fordi de er født i desember, men fordi skolesystemet, idretten, kulturen og alt barnet er innom baserer seg på hvilket årstall barna er født. Hadde ikke alt vært en konkurranse - helt fra barnehagen - hadde ikke dette vært en problemstilling, men slik er samfunnet vårt. Anonymkode: 27952...c24 Ryddet for avsporinger. Edie, adm. Endret 3. februar 2020 av Edie 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 November går greit, men jeg ville hoppet over desember. Kun for å skille bursdag og jul. Helst ventet til januar (men kan jo bli født for tidlig og komme i desember likevel..). Men det kommer jo an på hvor gira dere er på å prøve:) Samtidig er det også greit at det ikke er så mange skoleår mellom barna, at man blir fortere «ferdig» på en måte.. Anonymkode: c9fe5...bfc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 Som ansatt i PPT ser jeg et overtall av gutter født i november og desember som strever på skolen. Så klart kan det gå bra, men jeg ville personlig ikke tatt sjansen. Anonymkode: b94e4...f7c 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som ansatt i PPT ser jeg et overtall av gutter født i november og desember som strever på skolen. Så klart kan det gå bra, men jeg ville personlig ikke tatt sjansen. Anonymkode: b94e4...f7c Det tror jeg ikke noe på 🙂 Anonymkode: 4d357...2a0 3
EvaLena Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 Det postitve med November barn er at det blir ett barn da også. Akkurat som det blir om den er født i alle andre måneder også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå