Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper virkelig at noen forstår og kan gi meg råd her. 

På ett intervju skal jeg treffe fremmende mennesker som skal spørre meg direkte om personlig egenskaper. Det er sykt for meg.

Jeg er en person med en stor indre verden av tanker og vet veldig mye om meg selv på ett dypt nivå.

For meg så tar det litt tid å åpne meg generelt for nye mennesker, jeg liker ikke å brette hele meg selv med en gang. Jeg føler jeg er naken da..

Men dette må jeg bare finne ett system på som jeg kan øve på før intervju og sånn. Finne ut hva jeg skal fortelle som jeg blir enig med meg selv og som jeg kan øve på.

Dette er vanskelig, hva skal jeg svare?:

Hvordan takler du stress?/Når var du stresset?

Sannheten: Jeg stresser ikke, for meg så ser jeg på stress som en situasjon der man har mindre kontroll, og derfor stresser jeg aldri. Jeg kan ha dårlig tid, Det kan være mye som må bli tatt tak i med en gang, men jeg stresser ikke. I hektiske situasjoner tar jeg den viktigste oppgaven først også videre til neste, og jeg jobber raskt samtidig som jeg gjør oppgavene forsvarlig og riktig. For meg er dette dårlig tid, og det gjør meg bare mer effektiv. Jeg stresser aldri.

(Dette er sannheten, men vil de tro på dette?)

Hvis andre stresser blir jeg litt uvell, da føler jeg ofte at jeg står i veien og at de ikke vet helt hva de holder på med. At viktige ting kan bli glemt. Da ønsker jeg at de som stresser får ta en pause så kan jeg overta for dem. For jeg takler slike situasjoner med dårlig tid og mye å gjøre godt.

Jeg ser på andre som stresser som ett hinder for å få ting gjort, og at jeg ikke har tid til å roe dem ned samtidig som det er mange oppgaver, da er det bedre å gjøre det selv.

...Sannheten er at jeg aldri stresser, jeg må ha kontroll og det har jeg ikke hvis jeg stresser...

Anonymkode: c3b8d...f12

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig at noen forstår og kan gi meg råd her. 

På ett intervju skal jeg treffe fremmende mennesker som skal spørre meg direkte om personlig egenskaper. Det er sykt for meg.

Jeg er en person med en stor indre verden av tanker og vet veldig mye om meg selv på ett dypt nivå.

For meg så tar det litt tid å åpne meg generelt for nye mennesker, jeg liker ikke å brette hele meg selv med en gang. Jeg føler jeg er naken da..

Men dette må jeg bare finne ett system på som jeg kan øve på før intervju og sånn. Finne ut hva jeg skal fortelle som jeg blir enig med meg selv og som jeg kan øve på.

Dette er vanskelig, hva skal jeg svare?:

Hvordan takler du stress?/Når var du stresset?

Sannheten: Jeg stresser ikke, for meg så ser jeg på stress som en situasjon der man har mindre kontroll, og derfor stresser jeg aldri. Jeg kan ha dårlig tid, Det kan være mye som må bli tatt tak i med en gang, men jeg stresser ikke. I hektiske situasjoner tar jeg den viktigste oppgaven først også videre til neste, og jeg jobber raskt samtidig som jeg gjør oppgavene forsvarlig og riktig. For meg er dette dårlig tid, og det gjør meg bare mer effektiv. Jeg stresser aldri.

(Dette er sannheten, men vil de tro på dette?)

Hvis andre stresser blir jeg litt uvell, da føler jeg ofte at jeg står i veien og at de ikke vet helt hva de holder på med. At viktige ting kan bli glemt. Da ønsker jeg at de som stresser får ta en pause så kan jeg overta for dem. For jeg takler slike situasjoner med dårlig tid og mye å gjøre godt.

Jeg ser på andre som stresser som ett hinder for å få ting gjort, og at jeg ikke har tid til å roe dem ned samtidig som det er mange oppgaver, da er det bedre å gjøre det selv.

...Sannheten er at jeg aldri stresser, jeg må ha kontroll og det har jeg ikke hvis jeg stresser...

Anonymkode: c3b8d...f12

Dette bør du absolutt korte ned. Å takle stress er en god egenskap. Men for all del -ikke- si at du ser på andre som et hinder og vil ta over selv. Du kan heller si at din ro ofte har hatt god effekt på andre i gruppen, og at du i stressede situasjoner tar ansvar for at jobben likevel blir gjort på en god måte. En som bare tar over og jager andre unna er ikke attraktivt for arbeidsmiljøet. 

Det er ikke meningen at du skal utbrodere alt om deg selv i et intervju. Selv om du har god selvinnsikt og kjenner både dine gode og dårlige egenskaper, bør du selge inn de gode i størst mulig grad. Alle har utfordringer på ett eller annet plan, men en som forteller dyptgående om at andre er i veien for en, vil ikke være en attraktiv kandidat. Husk at du både skal kunne gjøre en god jobb, men du skal også være et positivt bidrag til arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 39cee...df7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...