Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har alltid vært vanskelig å velge synes jeg. Nesten uansett hva det handler om.

"Skal jeg velge det eller det?" (kan være hva som helst).

Er det noen som har en god generell strategi når man skal gjøre viktige og mindre viktige valg?

Dette er jo egentlig et luksusproblem, men er slitsomt i lengden og tærer på selvtilliten å være så usikker.

Anonymkode: b6a59...895

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bli flink til å kjenne etter på egne følelser. Kan selv streve noe med valg så vet hvordan det er, men det å kjenne etter i følelsene og spørre seg selv føles dette rett, da mener jeg en får klarhet i situasjonen

Anonymkode: 4d172...d5a

• Liker 1
Skrevet

Be noen andre velge for deg, og kjenn etter om du blir skuffet eller lettet over valget.

Anonymkode: 8583a...806

• Liker 1
Skrevet

Kast kron og mynt... Blir du skuffet... Velg det andre

Skrevet
1 minutt siden, Fugleskremsel said:

Kast kron og mynt... Blir du skuffet... Velg det andre

Jepp. Dette. Da blir man ofte klar over hva man egentlig mest vil. 

Samme med å be partner velge antrekk, den eller den. Han velger den første, og du merker du skulle ønske han valgte den andre. Da vet du hva du egentlig ville

Men jeg har intens beslutningsvegring selv, og jobber hardt med å stole på magefølelsen. Har seriøs fomo i altfor mange tilfeller. 

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger er det bedre å ta et valg enn ikke å ta et valg. Det er alltid slik at vi vil ta valg vi er mindre fornøyde med, til og med valg vi kan angre på eller tenke tilbake på og lære av. Men vi vil også ta valg som er gode og som vi er fornøyde med. Det finnes aldri garantier, og jeg tror det å gå rundt med frykten for å ta et dårlig valg eller stadig analysere hvilket valg som er best og eventuelle konsekvenser av det ene og andre valget, vil lede til mer frustrasjon enn det gjør godt. 

Noen ganger kan man velge det første man tenker på av alternativene. Uten å tenke særlig mer over det.

Noen ganger kan man velge det en synes er mest fornuftig. 

Andre ganger velger man det hjertet sier en skal velge.

Det er jo av betydning om valget har konsekvenser, eller ei. Om det handler om deg selv, eller involverer andre. Men man kan vokse på det og ta valg også, selv om det ikke alltid har ønsket utfall. 🙂 Believe in yourself. It is what it is, and we take it as it comes.

Sitat

It is what it is, and we take it as it comes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...