Castor Troy Skrevet 4. februar 2020 #41 Del Skrevet 4. februar 2020 Dette programmet hadde vel ikke fått mye omtale hadde det ikke vært for henne 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Semilie Skrevet 4. februar 2020 #42 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) . Endret 4. februar 2020 av Semilie Vil slette den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 4. februar 2020 #43 Del Skrevet 4. februar 2020 9 timer siden, Nimbus2000 skrev: Hvorfor skulle hun mer moden mentalt av å være med i programmer som belønner henne for umoden oppførsel? Personligheten formes vel tidlig i livet og dama blir i følge de over 24 om noen uker. Så tipper hun fortsetter å være slik resten av livet. Det er noe med gjengen hun er med og litt andre erfaringer. Ser du ikke forskjellen? Husk at forandringer begynner i det små. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silja McQueen Skrevet 4. februar 2020 #44 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg var en av de som fikk henne totalt i vrangstrupen etter den uheldige uttalelsen hennes på eotb. Klarte ikke dama! Men så utover sesongen forandret hun seg, og jeg så et menneske som brydde seg om andre og tok ansvar. Jeg ser mye av det samme i 71 grader nord også. Jeg skal ikke sitte og analysere henne, for jeg kjenner henne ikke. Men ut av det som kommer frem på TV, så ser jeg et godt menneske, som av og til snakker før hun tenker. Og jeg synes hun er morsom! 😄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 4. februar 2020 #45 Del Skrevet 4. februar 2020 På 1.2.2020 den 17.30, Lille_Krokodille skrev: Hun er vel kanskje et av de mest motbydelige mennesker jeg har sett på skjermen noen gang, oppførselsmessig. synes man skal være forsiktige med å uttale seg for hardt. Det ligger kanskje noe mer bak måten hun oppfører seg på? De fleste hadde fått nok og satt henne på plass for lenge siden. Hun demotiverer jo hele laget. Jeg hadde blitt provosert bare av å høre noen klage om at naturen er stygg! Så har lurt på hvorfor de fleste har vært utrolig tålmodige med henne. Da hun ene på laget snakket om at Melina hadde innestengt sinne og foreldre som ikke støttet, gikk det opp for meg at de kanskje vet noe om henne som vi seere ikke vet. Og at det er grunnen til at hun blir tatt ekstra vare på. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. februar 2020 #46 Del Skrevet 4. februar 2020 20 timer siden, sjokoladee skrev: Hun har jo hatt en tøff oppvekst, og barn som har blitt utsatt for omsorgssvikt utvikler seg ofte ikke på samme måte som andre når det kommer til språk. Mangel på kjærlighet og omsorg som barn, gjør gjerne at man søker oppmerksomhet på en måte som andre voksne ser på som barnslig. Når hun klager er det kanskje ikke for å være irriterende, men at hun trenger å høre at hun gjør en god jobb og at hun er flink. Hun er nok usikker på seg selv, særlig i en situasjon som er utenfor hennes komfortsone. Dessuten ser man jo at de andre deltakerne bryr seg om henne, og hun har flere ganger sagt "glad i deg" til de andre, det viser at hun trenger og setter pris på at andre bryr seg om henne. Jeg tror at hun egentlig er ressurssterk og litt smartere enn hun fremstår Vi er mange som har hatt en dårlig oppvekst og opplevd omsorgssvikt, men vi klarer fint å la være å opptre på den måten hun har gjort/gjør. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leviora Skrevet 4. februar 2020 #47 Del Skrevet 4. februar 2020 14 minutter siden, Honey Dew skrev: Vi er mange som har hatt en dårlig oppvekst og opplevd omsorgssvikt, men vi klarer fint å la være å opptre på den måten hun har gjort/gjør. Det kommer helt an på personlighet og hvilken type oppvekst du har. Jeg ser ei jente som ikke tør å vise seg sårbar, hvor vulgære ord og stygge kommentarer blir brukt som en forsvarsmekanisme. Ja, det er feil av henne, og gruppa i 71 grader nord har sagt hva de synes om det. Og hun har faktisk bedret seg i de siste episodene! Hun maser om å dra hjem, gråter fordi hun er sliten og slenger ut negative kommentarer om alt hun opplever, men hvorfor? Jeg tror også dét er en forsvarsmekanisme. Hun er redd for å ikke oppnå kravene og gir opp før hun har prøvd. Jeg blir glad når jeg ser de andre pusher henne, og minner henne på hvilken mestring hun vil føle på etterpå, for hun har sikkert ikke følt slik mestring før. Hun ser ut til å kun mestre rollen hun spiller for å beskytte den ekte Melina. Jeg kunne ikke fordra Melina i eotb, men i 71 grader nord har jeg begynt å se mye positivt i mennesket bak den tøffe(og til tider stygge) fasaden. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 4. februar 2020 #48 Del Skrevet 4. februar 2020 (endret) 53 minutter siden, Leviora skrev: Det kommer helt an på personlighet og hvilken type oppvekst du har. Jeg ser ei jente som ikke tør å vise seg sårbar, hvor vulgære ord og stygge kommentarer blir brukt som en forsvarsmekanisme. Ja, det er feil av henne, og gruppa i 71 grader nord har sagt hva de synes om det. Og hun har faktisk bedret seg i de siste episodene! Hun maser om å dra hjem, gråter fordi hun er sliten og slenger ut negative kommentarer om alt hun opplever, men hvorfor? Jeg tror også dét er en forsvarsmekanisme. Hun er redd for å ikke oppnå kravene og gir opp før hun har prøvd. Jeg blir glad når jeg ser de andre pusher henne, og minner henne på hvilken mestring hun vil føle på etterpå, for hun har sikkert ikke følt slik mestring før. Hun ser ut til å kun mestre rollen hun spiller for å beskytte den ekte Melina. Jeg kunne ikke fordra Melina i eotb, men i 71 grader nord har jeg begynt å se mye positivt i mennesket bak den tøffe(og til tider stygge) fasaden. Da er du flink Jeg klarer dessverre ikke å se det. Endret 4. februar 2020 av Honey Dew 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
01jenta Skrevet 4. februar 2020 #49 Del Skrevet 4. februar 2020 1 time siden, Leviora skrev: Det kommer helt an på personlighet og hvilken type oppvekst du har. Jeg ser ei jente som ikke tør å vise seg sårbar, hvor vulgære ord og stygge kommentarer blir brukt som en forsvarsmekanisme. Ja, det er feil av henne, og gruppa i 71 grader nord har sagt hva de synes om det. Og hun har faktisk bedret seg i de siste episodene! Hun maser om å dra hjem, gråter fordi hun er sliten og slenger ut negative kommentarer om alt hun opplever, men hvorfor? Jeg tror også dét er en forsvarsmekanisme. Hun er redd for å ikke oppnå kravene og gir opp før hun har prøvd. Jeg blir glad når jeg ser de andre pusher henne, og minner henne på hvilken mestring hun vil føle på etterpå, for hun har sikkert ikke følt slik mestring før. Hun ser ut til å kun mestre rollen hun spiller for å beskytte den ekte Melina. Jeg kunne ikke fordra Melina i eotb, men i 71 grader nord har jeg begynt å se mye positivt i mennesket bak den tøffe(og til tider stygge) fasaden. Jeg er helt enig! Dette handle og litt om psykologien som jeg har hatt i to år... Og alt du sier stemmer, det skjer faktisk i enkelte situasjoner! Håper Melina blir lengre, digger henne i 71 grader Nord! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 4. februar 2020 #50 Del Skrevet 4. februar 2020 Jeg liker Melina jeg. Syns faktisk hun er ekstremt underholdende, og morsom og dynamikken mellom henne og Jon er så søtt å se på ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BethD Skrevet 4. februar 2020 #51 Del Skrevet 4. februar 2020 5 timer siden, Leviora skrev: Det kommer helt an på personlighet og hvilken type oppvekst du har. Jeg ser ei jente som ikke tør å vise seg sårbar, hvor vulgære ord og stygge kommentarer blir brukt som en forsvarsmekanisme. Ja, det er feil av henne, og gruppa i 71 grader nord har sagt hva de synes om det. Og hun har faktisk bedret seg i de siste episodene! Hun maser om å dra hjem, gråter fordi hun er sliten og slenger ut negative kommentarer om alt hun opplever, men hvorfor? Jeg tror også dét er en forsvarsmekanisme. Hun er redd for å ikke oppnå kravene og gir opp før hun har prøvd. Jeg blir glad når jeg ser de andre pusher henne, og minner henne på hvilken mestring hun vil føle på etterpå, for hun har sikkert ikke følt slik mestring før. Hun ser ut til å kun mestre rollen hun spiller for å beskytte den ekte Melina. Jeg kunne ikke fordra Melina i eotb, men i 71 grader nord har jeg begynt å se mye positivt i mennesket bak den tøffe(og til tider stygge) fasaden. Veldig enig med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ohnonotyet Skrevet 9. februar 2020 #52 Del Skrevet 9. februar 2020 (endret) - Endret 11. februar 2020 av Ohnonotyet Fjernet, unødvendig. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idiotequex Skrevet 11. februar 2020 #53 Del Skrevet 11. februar 2020 (endret) Melina har en tøffere bakgrunn enn de fleste - mer enn mange tror. Dette gjør henne til et menneske fullt av forsvarsmekanismer for at ingen skal se at hun er sårbar, bryr seg eller kanskje ikke klarer. Hun vil heller la være enn å prøve og feile. Angrep er beste forsvar, og sinne er eneste følelsen følelsesregisteret hennes aksepterer. F.eks ser man hvordan hun reagerer med sinne og kruttsalver når hun er redd i forbindelse med fjell-episoden. Det er typisk for en del barn fra samme type bakgrunn. Man kan se hun har utviklet seg, hun uttrykker at hun er glad i de andre og hva hun ser frem til med dem (bobler med Lise etc), og bare det er faktisk et framskritt for henne. I tillegg justerer hun seg når de ber henne ikke banne, pusher henne og viser henne hvordan det skal gjøres. Mange hadde hatt godt av å se Melina gjennom fler episoder som dette med trygge voksenpersoner som forstår bransjen hun vil være i, og samtidig kan si ifra til henne. Innerst inne er hun bare veldig redd og følsom. Angående dialekten har hun flyttet en del rundt, blant annet Moss, Fredrikstad, Råde etc. I voksenalder Oslo og Bergen. Så derfor blander hun nok litt dialekter, i tillegg til å ta etter de rundt seg. Edit: Jeg er forresten fra et sted Melina har bodd lenge, så jeg kjenner til henne og bakgrunnen hennes. Endret 11. februar 2020 av idiotequex Ekstra info 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. februar 2020 #54 Del Skrevet 12. februar 2020 11 timer siden, idiotequex skrev: Melina har en tøffere bakgrunn enn de fleste - mer enn mange tror. Dette gjør henne til et menneske fullt av forsvarsmekanismer for at ingen skal se at hun er sårbar, bryr seg eller kanskje ikke klarer. Hun vil heller la være enn å prøve og feile. Angrep er beste forsvar, og sinne er eneste følelsen følelsesregisteret hennes aksepterer. F.eks ser man hvordan hun reagerer med sinne og kruttsalver når hun er redd i forbindelse med fjell-episoden. Det er typisk for en del barn fra samme type bakgrunn. Man kan se hun har utviklet seg, hun uttrykker at hun er glad i de andre og hva hun ser frem til med dem (bobler med Lise etc), og bare det er faktisk et framskritt for henne. I tillegg justerer hun seg når de ber henne ikke banne, pusher henne og viser henne hvordan det skal gjøres. Mange hadde hatt godt av å se Melina gjennom fler episoder som dette med trygge voksenpersoner som forstår bransjen hun vil være i, og samtidig kan si ifra til henne. Innerst inne er hun bare veldig redd og følsom. Angående dialekten har hun flyttet en del rundt, blant annet Moss, Fredrikstad, Råde etc. I voksenalder Oslo og Bergen. Så derfor blander hun nok litt dialekter, i tillegg til å ta etter de rundt seg. Edit: Jeg er forresten fra et sted Melina har bodd lenge, så jeg kjenner til henne og bakgrunnen hennes. Jeg synes det er synd at hun castes til slike programmer. Det er rett og slett veldig etisk betenkelig at sårbare mennesker utnyttes for underholdning. De færreste reflekterer over de tingene du skriver og da ender vedkommende opp med å bli ledd av / ristet på hode av. Generelt synes jeg de som caster til reality i alt liten grad tar hensyn til deltagerne, det samme gjelder de som klipper. Det eneste fokuser de har er å skape karakterer som engasjerer, gjerne negativt. Det er jo enkel psykologi at mennesker som trekkes mot oppmerksomhetens lys, gjerne er de med størst bekreftelsesbehov. Da sier det seg selv at når de i stedet blir latterliggjort og ledd av, så kan det ramme svært hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss spjåk Skrevet 12. februar 2020 #55 Del Skrevet 12. februar 2020 11 timer siden, CecilieX skrev: Jeg synes det er synd at hun castes til slike programmer. Det er rett og slett veldig etisk betenkelig at sårbare mennesker utnyttes for underholdning. De færreste reflekterer over de tingene du skriver og da ender vedkommende opp med å bli ledd av / ristet på hode av. Generelt synes jeg de som caster til reality i alt liten grad tar hensyn til deltagerne, det samme gjelder de som klipper. Det eneste fokuser de har er å skape karakterer som engasjerer, gjerne negativt. Det er jo enkel psykologi at mennesker som trekkes mot oppmerksomhetens lys, gjerne er de med størst bekreftelsesbehov. Da sier det seg selv at når de i stedet blir latterliggjort og ledd av, så kan det ramme svært hardt. Synes du tar opp noe veldig viktig her. Har ofte tenkt det samme. Enkelte oppmerksomhetssøkende mennesker skulle vært beskyttet mot seg selv. Og konsekvensene av å bli latterliggjort som du sier (eller kalt for motbydelig, som i en innlegg her) vi vet ikke hva det kan gjøre med mennesker som allerede er sårbare. For noen kan det være en god oppvekker å i ettertid se hvordan man blir oppfattet, og kanskje gjelder dette Melina. Men det kan gå andre veien også. Folk flest er så raske med å dømme. Jeg var f.eks ikke klar over hva slags bagasje Melina hadde, har mye mer forståelse for oppførselen hennes nå. Men hva med alle de som ikke vet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idiotequex Skrevet 12. februar 2020 #56 Del Skrevet 12. februar 2020 12 hours ago, CecilieX said: Jeg synes det er synd at hun castes til slike programmer. Det er rett og slett veldig etisk betenkelig at sårbare mennesker utnyttes for underholdning. De færreste reflekterer over de tingene du skriver og da ender vedkommende opp med å bli ledd av / ristet på hode av. Generelt synes jeg de som caster til reality i alt liten grad tar hensyn til deltagerne, det samme gjelder de som klipper. Det eneste fokuser de har er å skape karakterer som engasjerer, gjerne negativt. Det er jo enkel psykologi at mennesker som trekkes mot oppmerksomhetens lys, gjerne er de med størst bekreftelsesbehov. Da sier det seg selv at når de i stedet blir latterliggjort og ledd av, så kan det ramme svært hardt. Helt enig. Tror Melina har vært heldig, hun virker til å ha lært litt av det. Men det var ikke en selvfølge da hun ble casta til EOTB. Forventningen var at det ville gå dårlig og fortere nedover enn fra før. Istedenfor omsorg fra voksne omsorgspersoner med hennes beste i tankene, så ble hennes verste forsvarsmekanismer blottet for hele Norge å se. Norge ble hennes omsorgspersoner, og risikoen er hvordan det går når hun en dag fader inn i bakgrunnen og mister det som har gitt henne bekreftelse og en følelse av verdi og å bli sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 13. februar 2020 #57 Del Skrevet 13. februar 2020 På 1.2.2020 den 17.33, Blondie65 skrev: Jeg synes nå ikke hun som har meldt seg på 71 grader nord og er piss redd for vann er noe bedre. De to til sammen og hun der ADHD damen som ikke kan vente i to sekunder for å stikke ut en kurs på et kart før hun går i gal retning er årets "øreplagere". Jeg håper de tre ryker ut raskt, da kan det kanskje bli slutt på "gubbesutringen" til Jon Almås. Hvordan vet du at hun har ADHD? Og er det å følge kart vanskelig for de med ADHD? Eller brukte du det som skjellsord bare? Hilsen mamma til gutt på 8 med adhd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 13. februar 2020 #58 Del Skrevet 13. februar 2020 (endret) 3 timer siden, MiniMjau skrev: Hvordan vet du at hun har ADHD? Og er det å følge kart vanskelig for de med ADHD? Eller brukte du det som skjellsord bare? Hilsen mamma til gutt på 8 med adhd. Jeg beklager virkelig at jeg brukte ADHD som et skjellsord. Grunnen for det er at Hedvig Wessel ikke er i stand til å vente den tiden det tok for alle å bli enige i hvilken retning man skal gå - hun bare gikk, i den episoden jeg så. I senere episoder har hun også uttalt at hun synes det er plagsomt at blant annet Jon Almås heller vil være sikker på veivalget enn å "bare gå". Jeg har ikke sagt et ord om at alle med ADHD er slik eller sånn, jeg har heller ikke sagt et ord om Hedvigs kartleserferdigheter (hun er ikke god på kart kom det frem i en senere episode). Hedvig har selv uttalt at hun er rastløst og har ikke tålmodighet til denne ventingen. Jeg husker ikke om hun også nevnte ADHD. Men jeg skal passe meg for å si slikt i fremtiden. Som mor til et barn med ADHD er du ekstra vâr overfor dette. Det forstår jeg. I samme post kalte jeg Jon Almås for en gubbe som gubbesutrer, og Hedvig, Melina og Maren for øreplagere. Det er ikke slik at jeg av denne grunn har en mening om alle menn +50 år, og alle unge jenter. Jeg reagerer på DISSE personene i DENNE konkrete episodens negative adferd. Men jeg skal altså bli flinkere med å ikke bruke ADHD som et skjellsord. Endret 13. februar 2020 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. februar 2020 #59 Del Skrevet 14. februar 2020 (endret) På 12.2.2020 den 7.23, CecilieX skrev: Jeg synes det er synd at hun castes til slike programmer. Det er rett og slett veldig etisk betenkelig at sårbare mennesker utnyttes for underholdning. De færreste reflekterer over de tingene du skriver og da ender vedkommende opp med å bli ledd av / ristet på hode av. Generelt synes jeg de som caster til reality i alt liten grad tar hensyn til deltagerne, det samme gjelder de som klipper. Det eneste fokuser de har er å skape karakterer som engasjerer, gjerne negativt. Det er jo enkel psykologi at mennesker som trekkes mot oppmerksomhetens lys, gjerne er de med størst bekreftelsesbehov. Da sier det seg selv at når de i stedet blir latterliggjort og ledd av, så kan det ramme svært hardt. Jeg er enig med deg, det er etisk betenkelig å sette sårbare mennesker i et slikt søkelys. Likevel må jeg si, etter å ha sett de fleste episodene av 71 hun var med i, at hun oppfattes som kapabel - og hun utvikler seg positivt. Ja, det er sutring og banning, men hun tar korreks og klarer mer enn hun trodde. Jeg lo heller ikke av henne, men klart, jeg er voksen og ser at det er et sårbart menneske bak fasaden. (Har ikke sett noe annet hun har vært med i.) Endret 14. februar 2020 av Kollontaj 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DianaV Skrevet 14. februar 2020 #60 Del Skrevet 14. februar 2020 Jaja nå skal hun uansett drikke og pule rundt på EOTB igjen, så da er vi tilbake til utgangspunktet. Hun passer tross alt bedre inn i et sånt konsept enn i 71° nord. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå