Snurrepurre Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Det ble foreslÄtt av AB i den store navnetrÄden om ikke vi kunne fÄtt et eget navneforum her inne. Vi er MANGE som elsker Ä diskutere navn, jeg har vÊrt jevnlig der inne i snart 4 Är. Aktiv prÞver i 2,5 av de + 9 mÄneders graviditet. Ellers sÄ har jeg deltatt fordi det er gÞy. Problemet er at det flettes inn en haug av trÄder, som Þdelegger. Man fÄr ogsÄ sjeldent svar pÄ egne spÞrsmÄl fordi det plutselig blir flettet inn noe, eller den forsvinner langt bort. I tillegg er det vel den gruppa som er mest utsatt for kjeft om en litt usikker kommende mor lager en egen trÄd om navn til kommende barn. Og jeg skjÞnner de som gjÞr det godt - da fÄr man jo faktisk svar! Problemet er jo bare hvor lenge den blir stÄende, nÄr overivrige brukere pÄ gravidforumet melder inn trÄdene og samtidig legger inn smÄekle kommentarer til den som har laga trÄden. For sÄ Ä bli flettet inn i trÄden, og Þdelegge.  Instendig bÞnn; KAN vi fÄ lov til Ä fÄ et underforum som kun er for navn? Da kan trÄder som «er dette navnet lovlig» «passer navnene sammen» og «hvilket navn er finest» o.l. FÄ lov til Ä stÄ, og faktisk fÄ svar!   9
Edie Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Hei. Takk for forslaget. SamletrÄden om navnediskusjon er opprettet etter brukernes Þnske for at andre debatter ikke skal forsvinne pÄ Graviditetsrommet. Vi har forstÄelse for at det kan bli uoversiktlig nÄr trÄder flettes inn i en stor samletrÄd. Det vil for Þvrig bli mindre uoversiktlig hvis brukere lÊrer seg Ä bruke samletrÄden slik den er ment, og ikke oppretter nye trÄder om navn. Det ser ikke ut som aktiviteten rundt navn er stor nok til Ä forsvare et eget rom. Vi tar uansett med tilbakemeldingen og vurderer i moderatorteamet om vi kan gjÞre noe med dette, evt. fjerne samletrÄden. Edie, adm. 3
Snurrepurre Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, Edie skrev: Hei. Takk for forslaget. SamletrĂ„den om navnediskusjon er opprettet etter brukernes Ăžnske for at andre debatter ikke skal forsvinne pĂ„ Graviditetsrommet. Vi har forstĂ„else for at det kan bli uoversiktlig nĂ„r trĂ„der flettes inn i en stor samletrĂ„d. Det vil for Ăžvrig bli mindre uoversiktlig hvis brukere lĂŠrer seg Ă„ bruke samletrĂ„den slik den er ment, og ikke oppretter nye trĂ„der om navn. Det ser ikke ut som aktiviteten rundt navn er stor nok til Ă„ forsvare et eget rom. Vi tar uansett med tilbakemeldingen og vurderer i moderatorteamet om vi kan gjĂžre noe med dette, evt. fjerne samletrĂ„den. Edie, adm. Fint at det blir tatt opp videre đ Er rimelig sikker pĂ„ at det ikke er stĂžrre aktivitet rundt navn fordi samletrĂ„den er hĂ„plĂžs..  det er jo ingen steder Ă„ diskutere det man lurer pĂ„ (uten at diskusjonen blir Ăždelagt). 3
Lilypond Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 7 minutter siden, Snurrepurre skrev: Fint at det blir tatt opp videre đ Er rimelig sikker pĂ„ at det ikke er stĂžrre aktivitet rundt navn fordi samletrĂ„den er hĂ„plĂžs..  det er jo ingen steder Ă„ diskutere det man lurer pĂ„ (uten at diskusjonen blir Ăždelagt). Enig med Snurrepurre, det blir lite vits Ă„ diskutere navn nĂ„r det blir flettet inn i Ă©n stor trĂ„d. Navneforum virker som en kjempefin idĂ©! Det er sĂ„ masse man kan diskutere rundt navn! Ikke bare hvilket som er finest til denne babyen, men hva som passer med sĂžsken, navn fra forskjellige generasjoner, navnestatistikk, navneopprinnelse, navn som fungerer pĂ„ forskjellige sprĂ„k, navnebetydning... En endelĂžs trĂ„d med "er Jakob eller Filip finest?â gir ikke sĂŠrlig rom for den type diskusjon... 4
Edie Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 PĂ„ 1.2.2020 den 8.05, Snurrepurre skrev: Det ble foreslĂ„tt av AB i den store navnetrĂ„den om ikke vi kunne fĂ„tt et eget navneforum her inne. Vi er MANGE som elsker Ă„ diskutere navn, jeg har vĂŠrt jevnlig der inne i snart 4 Ă„r. Aktiv prĂžver i 2,5 av de + 9 mĂ„neders graviditet. Ellers sĂ„ har jeg deltatt fordi det er gĂžy. Problemet er at det flettes inn en haug av trĂ„der, som Ăždelegger. Man fĂ„r ogsĂ„ sjeldent svar pĂ„ egne spĂžrsmĂ„l fordi det plutselig blir flettet inn noe, eller den forsvinner langt bort. I tillegg er det vel den gruppa som er mest utsatt for kjeft om en litt usikker kommende mor lager en egen trĂ„d om navn til kommende barn. Og jeg skjĂžnner de som gjĂžr det godt - da fĂ„r man jo faktisk svar! Problemet er jo bare hvor lenge den blir stĂ„ende, nĂ„r overivrige brukere pĂ„ gravidforumet melder inn trĂ„dene og samtidig legger inn smĂ„ekle kommentarer til den som har laga trĂ„den. For sĂ„ Ă„ bli flettet inn i trĂ„den, og Ăždelegge.  Instendig bĂžnn; KAN vi fĂ„ lov til Ă„ fĂ„ et underforum som kun er for navn? Da kan trĂ„der som «er dette navnet lovlig» «passer navnene sammen» og «hvilket navn er finest» o.l. FĂ„ lov til Ă„ stĂ„, og faktisk fĂ„ svar!    PĂ„ 1.2.2020 den 11.57, Lilypond skrev: Enig med Snurrepurre, det blir lite vits Ă„ diskutere navn nĂ„r det blir flettet inn i Ă©n stor trĂ„d. Navneforum virker som en kjempefin idĂ©! Det er sĂ„ masse man kan diskutere rundt navn! Ikke bare hvilket som er finest til denne babyen, men hva som passer med sĂžsken, navn fra forskjellige generasjoner, navnestatistikk, navneopprinnelse, navn som fungerer pĂ„ forskjellige sprĂ„k, navnebetydning... En endelĂžs trĂ„d med "er Jakob eller Filip finest?â gir ikke sĂŠrlig rom for den type diskusjon... Hei igjen! NĂ„ har vi diskutert videre innad i moderatorteamet og kommet frem til en lĂžsning vi hĂ„per alle blir fornĂžyde med. Underforumet SprĂ„k har endret navn til SprĂ„k og navn. I tillegg til sprĂ„kets finesser og finurligheter kan det rommet benyttes til Ă„ diskutere navn; hvilke navn som passer sammen og navns opprinnelse og betydning. Den store navnetrĂ„den stenges med henvisning til det nye underforumet. Vi setter stor pris pĂ„ om dere alle hjelper oss med Ă„ rapportere trĂ„der som blir opprettet andre steder pĂ„ forumet slik at vi kan flytte trĂ„den til riktig rom. Med Ăžnske om en god helg! PĂ„ vegne av moderatorteamet, Edie, adm. 8
Pierre Gynt Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 (endret) PÄ 8.2.2020 den 11.30, Edie skrev:  Hei igjen! NÄ har vi diskutert videre innad i moderatorteamet og kommet frem til en lÞsning vi hÄper alle blir fornÞyde med. Underforumet SprÄk har endret navn til SprÄk og navn. I tillegg til sprÄkets finesser og finurligheter kan det rommet benyttes til Ä diskutere navn; hvilke navn som passer sammen og navns opprinnelse og betydning. Den store navnetrÄden stenges med henvisning til det nye underforumet. Vi setter stor pris pÄ om dere alle hjelper oss med Ä rapportere trÄder som blir opprettet andre steder pÄ forumet slik at vi kan flytte trÄden til riktig rom. Med Þnske om en god helg! PÄ vegne av moderatorteamet, Edie, adm. Det er en helt latterlig idé Ä parre to sÄ forskjellige ting. Jeg forstÄr at man ikke kan ha egne kategorier for alt, men det gjelder jo Ä finne fellesnevnere. Hva har navn til felles med sprÄk, annet enn at det er ting man uttaler med munnen og skriver? De aller fleste navnetrÄdene er laget av noen som venter eller hÄper pÄ Ä fÄ barn, sÄ i mine Þyne er det bedre Ä plassere det tilbake til slike forum. For Ä si det sÄnn - jeg har vÊrt pÄ sprÄkforumet i mange Är, og jeg har aldri sett noen lage en navnetrÄd der - kanskje med unntak av "hvordan uttaler du ...". Det er utrolig lite intuitivt, og det er bare i veien for oss som Þnsker Ä lage og delta i diskusjoner knytta til sprÄk og grammatikk. Endret 13. februar 2020 av Pierre Gynt 3
Edie Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 22 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Det er en helt latterlig idé Ä parre to sÄ forskjellige ting. Jeg forstÄr at man ikke kan ha egne kategorier for alt, men det gjelder jo Ä finne fellesnevnere. Hva har navn til felles med sprÄk, annet enn at det er ting man uttaler med munnen og skriver? De aller fleste navnetrÄdene er laget av noen som venter eller hÄper pÄ Ä fÄ barn, sÄ i mine Þyne er det bedre Ä plassere det tilbake til slike forum. For Ä si det sÄnn - jeg har vÊrt pÄ sprÄkforumet i mange Är, og jeg har aldri sett noen lage en navnetrÄd der - kanskje med unntak av "hvordan uttaler du ...". Det er utrolig lite intuitivt, og det er bare i veien for oss som Þnsker Ä lage og delta i diskusjoner knytta til sprÄk og grammatikk. Takk for tilbakemelding. Vi setter pris pÄ Ä hÞre flere synspunkter. Vi har tenkt at navn er en del av sprÄket, og at man kan diskutere grammatikk og opprinnelse av navn som med ord. SprÄkforumet er dessuten et lite aktivt underforum, og at diskusjoner om sprÄk og navn dermed vil tilpasse seg fint med tanke pÄ mengde og aktivitet. Som ved alle endringer vi gjennomfÞrer pÄ forumet vil vi vurdere endringen og hvordan den fungerer om noen mÄneder. Edie, adm. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ