Snurrepurre Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Det ble foreslått av AB i den store navnetråden om ikke vi kunne fått et eget navneforum her inne. Vi er MANGE som elsker å diskutere navn, jeg har vært jevnlig der inne i snart 4 år. Aktiv prøver i 2,5 av de + 9 måneders graviditet. Ellers så har jeg deltatt fordi det er gøy. Problemet er at det flettes inn en haug av tråder, som ødelegger. Man får også sjeldent svar på egne spørsmål fordi det plutselig blir flettet inn noe, eller den forsvinner langt bort. I tillegg er det vel den gruppa som er mest utsatt for kjeft om en litt usikker kommende mor lager en egen tråd om navn til kommende barn. Og jeg skjønner de som gjør det godt - da får man jo faktisk svar! Problemet er jo bare hvor lenge den blir stående, når overivrige brukere på gravidforumet melder inn trådene og samtidig legger inn småekle kommentarer til den som har laga tråden. For så å bli flettet inn i tråden, og ødelegge. Instendig bønn; KAN vi få lov til å få et underforum som kun er for navn? Da kan tråder som «er dette navnet lovlig» «passer navnene sammen» og «hvilket navn er finest» o.l. Få lov til å stå, og faktisk få svar! 9
Edie Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Hei. Takk for forslaget. Samletråden om navnediskusjon er opprettet etter brukernes ønske for at andre debatter ikke skal forsvinne på Graviditetsrommet. Vi har forståelse for at det kan bli uoversiktlig når tråder flettes inn i en stor samletråd. Det vil for øvrig bli mindre uoversiktlig hvis brukere lærer seg å bruke samletråden slik den er ment, og ikke oppretter nye tråder om navn. Det ser ikke ut som aktiviteten rundt navn er stor nok til å forsvare et eget rom. Vi tar uansett med tilbakemeldingen og vurderer i moderatorteamet om vi kan gjøre noe med dette, evt. fjerne samletråden. Edie, adm. 3
Snurrepurre Skrevet 1. februar 2020 Forfatter #3 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, Edie skrev: Hei. Takk for forslaget. Samletråden om navnediskusjon er opprettet etter brukernes ønske for at andre debatter ikke skal forsvinne på Graviditetsrommet. Vi har forståelse for at det kan bli uoversiktlig når tråder flettes inn i en stor samletråd. Det vil for øvrig bli mindre uoversiktlig hvis brukere lærer seg å bruke samletråden slik den er ment, og ikke oppretter nye tråder om navn. Det ser ikke ut som aktiviteten rundt navn er stor nok til å forsvare et eget rom. Vi tar uansett med tilbakemeldingen og vurderer i moderatorteamet om vi kan gjøre noe med dette, evt. fjerne samletråden. Edie, adm. Fint at det blir tatt opp videre 🙂 Er rimelig sikker på at det ikke er større aktivitet rundt navn fordi samletråden er håpløs.. det er jo ingen steder å diskutere det man lurer på (uten at diskusjonen blir ødelagt). 3
Lilypond Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 7 minutter siden, Snurrepurre skrev: Fint at det blir tatt opp videre 🙂 Er rimelig sikker på at det ikke er større aktivitet rundt navn fordi samletråden er håpløs.. det er jo ingen steder å diskutere det man lurer på (uten at diskusjonen blir ødelagt). Enig med Snurrepurre, det blir lite vits å diskutere navn når det blir flettet inn i én stor tråd. Navneforum virker som en kjempefin idé! Det er så masse man kan diskutere rundt navn! Ikke bare hvilket som er finest til denne babyen, men hva som passer med søsken, navn fra forskjellige generasjoner, navnestatistikk, navneopprinnelse, navn som fungerer på forskjellige språk, navnebetydning... En endeløs tråd med "er Jakob eller Filip finest?“ gir ikke særlig rom for den type diskusjon... 4
Edie Skrevet 8. februar 2020 #5 Skrevet 8. februar 2020 På 1.2.2020 den 8.05, Snurrepurre skrev: Det ble foreslått av AB i den store navnetråden om ikke vi kunne fått et eget navneforum her inne. Vi er MANGE som elsker å diskutere navn, jeg har vært jevnlig der inne i snart 4 år. Aktiv prøver i 2,5 av de + 9 måneders graviditet. Ellers så har jeg deltatt fordi det er gøy. Problemet er at det flettes inn en haug av tråder, som ødelegger. Man får også sjeldent svar på egne spørsmål fordi det plutselig blir flettet inn noe, eller den forsvinner langt bort. I tillegg er det vel den gruppa som er mest utsatt for kjeft om en litt usikker kommende mor lager en egen tråd om navn til kommende barn. Og jeg skjønner de som gjør det godt - da får man jo faktisk svar! Problemet er jo bare hvor lenge den blir stående, når overivrige brukere på gravidforumet melder inn trådene og samtidig legger inn småekle kommentarer til den som har laga tråden. For så å bli flettet inn i tråden, og ødelegge. Instendig bønn; KAN vi få lov til å få et underforum som kun er for navn? Da kan tråder som «er dette navnet lovlig» «passer navnene sammen» og «hvilket navn er finest» o.l. Få lov til å stå, og faktisk få svar! På 1.2.2020 den 11.57, Lilypond skrev: Enig med Snurrepurre, det blir lite vits å diskutere navn når det blir flettet inn i én stor tråd. Navneforum virker som en kjempefin idé! Det er så masse man kan diskutere rundt navn! Ikke bare hvilket som er finest til denne babyen, men hva som passer med søsken, navn fra forskjellige generasjoner, navnestatistikk, navneopprinnelse, navn som fungerer på forskjellige språk, navnebetydning... En endeløs tråd med "er Jakob eller Filip finest?“ gir ikke særlig rom for den type diskusjon... Hei igjen! Nå har vi diskutert videre innad i moderatorteamet og kommet frem til en løsning vi håper alle blir fornøyde med. Underforumet Språk har endret navn til Språk og navn. I tillegg til språkets finesser og finurligheter kan det rommet benyttes til å diskutere navn; hvilke navn som passer sammen og navns opprinnelse og betydning. Den store navnetråden stenges med henvisning til det nye underforumet. Vi setter stor pris på om dere alle hjelper oss med å rapportere tråder som blir opprettet andre steder på forumet slik at vi kan flytte tråden til riktig rom. Med ønske om en god helg! På vegne av moderatorteamet, Edie, adm. 8
Pierre Gynt Skrevet 13. februar 2020 #6 Skrevet 13. februar 2020 (endret) På 8.2.2020 den 11.30, Edie skrev: Hei igjen! Nå har vi diskutert videre innad i moderatorteamet og kommet frem til en løsning vi håper alle blir fornøyde med. Underforumet Språk har endret navn til Språk og navn. I tillegg til språkets finesser og finurligheter kan det rommet benyttes til å diskutere navn; hvilke navn som passer sammen og navns opprinnelse og betydning. Den store navnetråden stenges med henvisning til det nye underforumet. Vi setter stor pris på om dere alle hjelper oss med å rapportere tråder som blir opprettet andre steder på forumet slik at vi kan flytte tråden til riktig rom. Med ønske om en god helg! På vegne av moderatorteamet, Edie, adm. Det er en helt latterlig idé å parre to så forskjellige ting. Jeg forstår at man ikke kan ha egne kategorier for alt, men det gjelder jo å finne fellesnevnere. Hva har navn til felles med språk, annet enn at det er ting man uttaler med munnen og skriver? De aller fleste navnetrådene er laget av noen som venter eller håper på å få barn, så i mine øyne er det bedre å plassere det tilbake til slike forum. For å si det sånn - jeg har vært på språkforumet i mange år, og jeg har aldri sett noen lage en navnetråd der - kanskje med unntak av "hvordan uttaler du ...". Det er utrolig lite intuitivt, og det er bare i veien for oss som ønsker å lage og delta i diskusjoner knytta til språk og grammatikk. Endret 13. februar 2020 av Pierre Gynt 3
Edie Skrevet 13. februar 2020 #7 Skrevet 13. februar 2020 22 minutter siden, Pierre Gynt skrev: Det er en helt latterlig idé å parre to så forskjellige ting. Jeg forstår at man ikke kan ha egne kategorier for alt, men det gjelder jo å finne fellesnevnere. Hva har navn til felles med språk, annet enn at det er ting man uttaler med munnen og skriver? De aller fleste navnetrådene er laget av noen som venter eller håper på å få barn, så i mine øyne er det bedre å plassere det tilbake til slike forum. For å si det sånn - jeg har vært på språkforumet i mange år, og jeg har aldri sett noen lage en navnetråd der - kanskje med unntak av "hvordan uttaler du ...". Det er utrolig lite intuitivt, og det er bare i veien for oss som ønsker å lage og delta i diskusjoner knytta til språk og grammatikk. Takk for tilbakemelding. Vi setter pris på å høre flere synspunkter. Vi har tenkt at navn er en del av språket, og at man kan diskutere grammatikk og opprinnelse av navn som med ord. Språkforumet er dessuten et lite aktivt underforum, og at diskusjoner om språk og navn dermed vil tilpasse seg fint med tanke på mengde og aktivitet. Som ved alle endringer vi gjennomfører på forumet vil vi vurdere endringen og hvordan den fungerer om noen måneder. Edie, adm. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå