Gå til innhold

Netflix har blitt så vanskelig å navigere i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror ikke jeg klarer å ha Netflix i det hele tatt mer, når jeg prøver å lete etter innhold så hopper seriene og filmene opp i fanget på meg og kaster seg om halsen på meg (sånn føles det iallefall). Jeg må ha lyden av når jeg scroller og likevel er det plagsomt. Kan man gjøre noe med dette? Hater å scrolle på sider som beveger seg og hopper og spretter på den måten.

Anonymkode: 00349...632

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke jeg klarer å ha Netflix i det hele tatt mer, når jeg prøver å lete etter innhold så hopper seriene og filmene opp i fanget på meg og kaster seg om halsen på meg (sånn føles det iallefall). Jeg må ha lyden av når jeg scroller og likevel er det plagsomt. Kan man gjøre noe med dette? Hater å scrolle på sider som beveger seg og hopper og spretter på den måten.

Er dette på app? Tv? Dette høres ikke riktig ut. 

Anonymkode: a76a2...1b1

Skrevet

Om det er "trailerfunksjonen" du er ute etter å stoppe så kan du laste ned Netflix Tweaked til chrome - de har det for FireFox også, men vet ikke om det heter det samme. 

Du kan lese mer om det på denne siden: Disable Netflix trailers autoplaying

Anonymkode: 20d90...496

• Liker 3
Skrevet

Hæ? Det der har aldri jeg opplevd. Jeg har Netflix på pc og tv, men bruker den bare på tv. Når jeg scroller rundt og ser etter noe interessant, er det ingenting som "hopper" på meg eller trenger seg på. Kan heller ikke si jeg har opplevd noe rart med lyden da når jeg leter. 

Må være noe med innstillingene på din Netflix kanskje?

• Liker 3
Skrevet
3 hours ago, Million said:

Hæ? Det der har aldri jeg opplevd. Jeg har Netflix på pc og tv, men bruker den bare på tv. Når jeg scroller rundt og ser etter noe interessant, er det ingenting som "hopper" på meg eller trenger seg på. Kan heller ikke si jeg har opplevd noe rart med lyden da når jeg leter. 

Må være noe med innstillingene på din Netflix kanskje?

https://www.dinside.no/data/netflix-mokkafunksjon-kan-ikke-slas-av/71698659

Skrevet
1 minutt siden, Million said:

Snodig. Jeg har ikke sånn funksjon.

Tror det er verre i nettleser. Men har det på tv også, men bare for noen serier. Må bla raskt for at traileren ikke slår seg på, syns også det er plagsomt. 😂

Skrevet

Jeg streamer via app, sykt slitsomt med denne "fantastiske" funksjonen..🙄 Mulig folk som ikke opplever problemet ikke har nyeste installerte versjon av appen. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg deaktiverte autopreview av trailere med en gang de der greiene kom. Så nå har jeg helt trailerfri Netflix på PCen. Brukte et eksternt program på nett for å få dette til,men husker ikke hva det het! Men google "stop autopreview Netflix" og se om du ikke får opp noe.

Anonymkode: cbe6f...b2f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om det er "trailerfunksjonen" du er ute etter å stoppe så kan du laste ned Netflix Tweaked til chrome - de har det for FireFox også, men vet ikke om det heter det samme. 

Du kan lese mer om det på denne siden: Disable Netflix trailers autoplaying

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg deaktiverte autopreview av trailere med en gang de der greiene kom. Så nå har jeg helt trailerfri Netflix på PCen. Brukte et eksternt program på nett for å få dette til,men husker ikke hva det het! Men google "stop autopreview Netflix" og se om du ikke får opp noe.

Anonymkode: cbe6f...b2f

Jeg har linket til en over her. Installeres i nettleseren. 

Skrevet (endret)

Jeg ser Netflix via app på TV eller Playstation og det at lyden på trailere spilles av automatisk har alltid irritert meg, men når jeg ser via TV så spilles ikke trailer av automatisk annet enn den som ligger øverst på siden.

Utrolig irriterende er det i hvert fall.

Tidligere hadde de vel noe irriterende musikk på de filmene eller seriene som ikke var Netflix egne serier eller filmer? For eksempel "skummel" musikk på skrekkfilmer eller "dramatisk" musikk på dramafilmer.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det sånn at man kan skru av lyden på det i det minste. De må jo få masse klager.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Elaine Marley skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke gjør det sånn at man kan skru av lyden på det i det minste. De må jo få masse klager.

Jeg bruker veldig sjelden appen, så jeg er ikke sikker på om du mener via tv'n eller appen ang. akkurat det jeg siterer, men online fra pc'n kan du trykke på det lille symbolet nederst til høyre på forhåndsvisningen for å slå av lyden. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker veldig sjelden appen, så jeg er ikke sikker på om du mener via tv'n eller appen ang. akkurat det jeg siterer, men online fra pc'n kan du trykke på det lille symbolet nederst til høyre på forhåndsvisningen for å slå av lyden. 

Åja, jeg ser aldri via PCen, men kanskje det er noe lignende i appen på TVen.

Skrevet

Det som skjer er ganske riktig at trailerne bare begynner å spille, noe som er slitsomt om man har lyd på eller ikke. Og når man scroller nedover for å sjekke ut programmer, så popper det man har musepekeren på ut, så siden blir altså animert, og jeg hater animasjoner på nettsider.
Bra det ikke er bare jeg som reagerer på det. Vet ikke om jeg orker å installere programvare for å få slutt på det heller, det blir nok slutt på å bruke Netflix heller.
TS

Skrevet

Netflix blir bare dårligere og dårligere. Jeg vil at de skal ta inn filmer som har vært på kino og lignende, istedet får vi bare egenprodusert ræl. Jeg har gitt opp og ser nesten ikke på Netflix lenger.

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Hatsumomo skrev:

Netflix blir bare dårligere og dårligere. Jeg vil at de skal ta inn filmer som har vært på kino og lignende, istedet får vi bare egenprodusert ræl. Jeg har gitt opp og ser nesten ikke på Netflix lenger.

Og det at de har denne forhåndsvisningen i tillegg gjør det ikke bedre for dem. De skal vel - eller har allerede gjort det - øke prisen. 

Når Disney+ kommer så kommer nok mange til å gå bort fra Netflix. Jeg syns de har mye bra egenprodusert jeg da, men jeg bruker å se på HBO mer enn Netflix og hvis Disney+ blir bedre enn Netflix i tillegg til å være billigere, så er ikke jeg vond å be om å bytte. 

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

men jeg bruker å se på HBO mer enn Netflix og hvis Disney+ blir bedre enn Netflix i tillegg til å være billigere, så er ikke jeg vond å be om å bytte.

Enig, det blir ikke vanskelig å bytte. Jeg har gitt flere sjanser til egenproduksjonene og har kanskje vært uheldig med valgene mine, men det jeg har endt opp med har vært så dårlig at jeg blir matt. Så jeg gir den ikke flere sjanser, og det virker som Netflix "spyr" ut egenproduksjoner i et tempo uten like, DET er aldri et godt kvalitetstegn. HBO sine serier er kvalitet, så jeg følger med der.

Disney + overtar nok tronen for min del.

Skrevet

Jeg synes også Netflix har begynt å spy ut mye ræl de siste tiden. 

Anonymkode: e1850...4af

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...