amarq Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Kan nattamming gjøre at babyer lett får hull i tennene? Dette er en påstand jeg har hørt, som jeg synes høres litt merkelig ut. Er det noen som vet?
Gjest Har jeg hørt Skrevet 6. juni 2005 #2 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har hørt begge deler. Noen sier at enzymene i morsmelken beskytter tennene, mens andre mener at morsmelk er like skadelig som andre typer drikke (melk, juice).
Gjest Gjesta Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Nattamming gir ikke babyen mer hull i tennene enn dagamming. Du bare pusser morgen og kveld på de små tannstumpene
Gjest La guapa i.i Skrevet 7. juni 2005 #4 Skrevet 7. juni 2005 Nattamming kan gi hull!!!! Min stedatter på 9 år har måttet trekke mange av sine melketenner fra hun var ganske liten.Tannlegene på sykehuset mente at nattammingen var skyld i alle hullene! Om natten går spyttproduksjonen i munnen ned og tennene er mye mere mottagelige for karies. Pappa sier det samme (han er tannlege) La Guapa
Plym Skrevet 7. juni 2005 #5 Skrevet 7. juni 2005 Det avgjørende må vel være hvor lenge man holder på med nattamming. Jeg holdt ikke på med det mange månedene etter at tennene begynte å dukke opp, så det gadd jeg ikke å bry meg om.
Furstina Skrevet 7. juni 2005 #6 Skrevet 7. juni 2005 Jag tror att det finns en liten förhöjd risk men att den är försummbar. ' Väg risken mot modersmjölkens väl. Var noga med tandborstning från första tandstumpen och tänk på vad barnet äter och dricker på dagen. - söta drycker (saft, juice eller läsk)? kex som fastnar i tänderna? glass/is, choklad?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå