Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #1 Skrevet 8. september 2002 Fikk nettopp beskjed om at organisten ikke kan den inngangsmarsjen vi ville ha; Pachelbels Canon in D. Virkelig synd, for den er så nydelig. Vi vil helst unngå å bruke de mest tradisjonelle inngangs- og utgangsmarsjene.. Er det noen som har gode forslag til hva vi kan velge?
Sannasol Skrevet 9. september 2002 #2 Skrevet 9. september 2002 Hei! Kjempesynd at organisten ikke kan den da, men alle kan jo lære? Vi skal ha den som inngangsmarsj. Organisten hos oss hadde hørt den, men hadde ikke notene. Vi kjøpte noter, og han spiller!! :D Andre flotte inngangsmelodier finnes også. Det er en nettside med en del bra, der man kan høre, men jeg husker ikke adressen. Har nok vært en del tråder om dette tidligere så du kan jo søke i forumet. Ellers skal vi ha Trumpet Voluontary som utgang. Den er jo også veeeldig fin. :blunke:
Cilla Skrevet 9. september 2002 #3 Skrevet 9. september 2002 Vi hadde Trumpet Voluntary til utgang. Ellers lurte jeg lenge på Widors Toccata. For øvrig husker jeg ikke en tone av utgangssangen, hadde sikkert ikke reagert om han hadde spilt Ja vi elsker.......... Var opptat med å se hvem som var der, for det fik jeg ikke med meg på vei inn. Så all den tiden jeg brukte på høre på sanger på nettet var bortkastet. Men jeg var på www.roeyken.kirker.net og på www.orkdalsmenighetene.no
Augustbrud2003 Skrevet 9. september 2002 #4 Skrevet 9. september 2002 Heisan Vi smeller til med Brudemarsj fra Lödingen som inngangsmarsj..... men utgangsmarsj vet vi ikke enda.... det er jo ett hav ä velge i... vansklig vansklig........ :-?
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #5 Skrevet 9. september 2002 HEI DERE Et lite tips fra en som var opphengt i detaljer når det gjalt ALT rundt bryllupet: det er ingen som kommer til å legge merke til hva som blir spilt som utgangsmarsj!!! Ta noe enkelt noe og ikke legg sjelen deres i små detaljer - alt blir vakkert uansett.
Vekt74 Skrevet 9. september 2002 #6 Skrevet 9. september 2002 Den trumpet voluntary, er det med purcell??? For den skal vi ha som utgangsmarsj. Inn skal vi ha gammel brudemars fra Gudbrandsdalen. Tror det blir fint. Det er nok slik at det er ingen som legger merke til det andre enn kanskje oss selv, men det betyr jo noe det også da.... Hilsen Vekten
Tvilling76 Skrevet 9. september 2002 #7 Skrevet 9. september 2002 Vi går for de enkleste. Som inngang skal vi ha Mendelssohn's Bryllupsmarsj og som utgang skal vi ha Wagner: Lohengrin Vi kommer uansett til å være så på tuppa begge to at vi ikke registrerer hva som blir spilt. Ikke regner vi med at gjestene legger merke til dette heller...
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #8 Skrevet 9. september 2002 Jøss, kan ikke organisten lære seg en ny melodi?! Den synes jeg virkelig h'*n burde, den du nevnte er ikke så uvanlig i bryllupssammenheng.
Augustbrud02 Skrevet 9. september 2002 #9 Skrevet 9. september 2002 Vi kommer uansett til å være så på tuppa begge to at vi ikke registrerer hva som blir spilt. Ikke regner vi med at gjestene legger merke til dette heller... Kjenner meg igjen i akkurat det! For min del kunne organisten ha spilt hardrock uten at jeg hadde merket det. I sånn situasjon forsvinner musikken helt, og man har kun øyne for hverandre!
Fakse Skrevet 10. september 2002 #10 Skrevet 10. september 2002 Vi skal ha bruremarsj fra Lødingen som utgangsmarsj. Tror nok at dere har litt rett i at ingen husker hva som ble spillt i ettertid, men jeg vet av erfaring at det er viktig med en marsj som man blir litt glad av! Bruremasj fra Lødingen er en glad melodi, som både vi og gjestene komemr til å bli i god humør av å masjere ut til. Det vil forhåpentligvis gi alle en glad og lett stemning til å starte festen på. Blir som på film, musikken er en viktig del av semningen, selv om ingen i etterkant husker hvilken musikk som ble brukt.
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #11 Skrevet 10. september 2002 Vi hadde "Gammel sjugurmarsj" som kronprinsparet hadde som utgangsmarsj. Syns den var kjempefin. Inn hadde vi "Purpose" R. Nordraak.
Unn_T Skrevet 13. oktober 2002 #12 Skrevet 13. oktober 2002 Vi går også for de "tradisjonelle", og velger Wagner: Lohengrin som inngang, og Mendelssohn's bryllupsmarsj som utgang. Syns de er fine jeg. :D
Tiffany Skrevet 14. oktober 2002 #13 Skrevet 14. oktober 2002 Hei Vi skal ha Händel's Hornpipe til inngang og Trumpet Voluntary av Clarke til utgang. Tiffany
monja Skrevet 14. oktober 2002 #14 Skrevet 14. oktober 2002 Vi skal ha "bruremarsj" av Jan Magne Førde til inngang....Det er den samme som ble spilt i prinsessebryllupet og den er kjempefin. Til utgang skal vi ha Wagner tror jeg. Vår organist må forresten lære seg å spille "bruremarsj", og det sa han ja til - ellers hadde det blitt en annen organist....Men jeg tror vi skal ha blåseinstrumenter også. Noen som har hørt den med bare orgel?
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #15 Skrevet 14. oktober 2002 Vi hadde tradisjonelle Mendelssohn "Fra en midsommernattsdrøm" inn og som utmarsj valgte vi "Gamal sjugurmarsjen" eller Brudemarsj fra Gudbrandsdalen som den også kalles. Husker utmarsjen godt da vi hadde saksofonsolist som også spilte til denne. Det ble jo bare sååååå fint. Jan Garbarek spilte denne på sax for kronprinsen og kronprinsessa i deres bryllup. Den er bare kjempe fin med saksofon.
vinterbrud Skrevet 15. oktober 2002 #16 Skrevet 15. oktober 2002 Fikk nettopp beskjed om at organisten ikke kan den inngangsmarsjen vi ville ha; Pachelbels Canon in D. Virkelig synd, for den er så nydelig. Vi vil helst unngå å bruke de mest tradisjonelle inngangs- og utgangsmarsjene.. Er det noen som har gode forslag til hva vi kan velge? Til utgang har vi valgt en solist som skal synge "When a man loves a woman", litt utradisjonellt kansje, men vi fikk ideen fra Bjørn Dælie da han giftet seg med sin Vilde. Den er jo kjempefin!
Augustbrud2003 Skrevet 16. oktober 2002 #17 Skrevet 16. oktober 2002 Hei hei Nå er jeg så nyskjerrig på hvordan brudemarsj fra gudbrandsdalen(gammel sjugurmarsj) høres ut, men jeg kan ikke finne en mp3 eller noter til den. Er det noen der ute som har den ?? :cry:
Gjest Madden Skrevet 4. november 2002 #18 Skrevet 4. november 2002 Vi skal også ha Førde's bruremarsj til inngangsmarsj..mest fordi brura er tidligere korpsmusikant og har et spesielt forhold til sangen! men den er jo majestetisk da! sliter litt med å få tak i musikanter til å spille...vil helst slippe cd- spiller... Vi får se..alt ordner seg for snille jenter og gutter har jeg hørt! noen forslag til løsninger?
Bonzo Skrevet 4. november 2002 #19 Skrevet 4. november 2002 Det var jeg som var "gjest" som hadde Gammel-Sjugurmarsjen med saksofonsolist i tidl. innlegg. Hadde dessverre ikke fått logget meg inn. Har dessverre ikke marsjen på noe opptak, men hvis du husker utgangsmarsjen til Haakon og Mette Marit som Jan Garbarek hadde på saksofon er det denne. Du får prøve å på lånt bryllupsvideoen. Når jeg søker på nettet har denne blitt spilt inn av Lom Spelemannslag under navnet Gamal bruremarsj fra Nord-Gudbrandsdalen. Du kan vel kanskje finne kassetten eller cd på biblioteket.
Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2002 #20 Skrevet 5. november 2002 Vi brukte Bruremarsj av Jan Magne Førde til utgang vi. Vi fikk faktisk Førde til å skrive den for saxofon kvartett, orgel og trommer. Det var driiit stilig. Har fått mange positive tilbakemeldinger på den utmarsjen ja :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå