AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Er det vanlig å sende meldekort, men ikke motta stønader når man gjør det? Jeg har ikke rett på arbeidsavklarings penger. Men har fått beskjed av nav å sende meldekort. Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Om du er i navsystemet for oppfølging så må du sende meldekort ja, uavhengig av ytelse. Slutter du å sende meldekort så detter du ut av systemet og oppfølgingen stopper. Om du ikke får noen oppfølging og ikke noen ytelse så er det ikke noe poeng lenger å være i systemet. Anonymkode: 3b09a...dec 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 Du MÅ sende meldekort hver 14.dag! Anonymkode: df207...847 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Send alltid inn meldekort! Hvilket vedtak havner du under? Ligger søknadene dine fremdeles under behandling? I såfall får du etterbetaling om du får f.eks AAP. Ta kontakt med veilederen din om det er andre ting du lurer på. Men for all del, ikke slutt å sende meldekort! Anonymkode: 679bd...1a3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Send alltid inn meldekort! Hvilket vedtak havner du under? Ligger søknadene dine fremdeles under behandling? I såfall får du etterbetaling om du får f.eks AAP. Ta kontakt med veilederen din om det er andre ting du lurer på. Men for all del, ikke slutt å sende meldekort! Anonymkode: 679bd...1a3 I august 2019 mistet jeg retten på arbeidsavklarings penger. Så har gått uten inntekt siden da. Jeg venter på å komme inn på tiltak. For en uke siden skrev saksbehandler at jeg skal begynne å sende meldekort igjen. Så lurer litt på om det var normalt å sende meldekort men ikke få noen ytelser. Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I august 2019 mistet jeg retten på arbeidsavklarings penger. Så har gått uten inntekt siden da. Jeg venter på å komme inn på tiltak. For en uke siden skrev saksbehandler at jeg skal begynne å sende meldekort igjen. Så lurer litt på om det var normalt å sende meldekort men ikke få noen ytelser. Anonymkode: 082d1...052 Hvis du venter på å komme i tiltak, så må du sende meldekort ja. Da kan du søke tiltakspenger. Om du ikke sender meldekort så forsvinner mulighetene for tiltak og tiltakspenger. Anonymkode: 3b09a...dec
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du venter på å komme i tiltak, så må du sende meldekort ja. Da kan du søke tiltakspenger. Om du ikke sender meldekort så forsvinner mulighetene for tiltak og tiltakspenger. Anonymkode: 3b09a...dec Takk for svar 👍😊 kan man søkte på tiltakspenger før man er kommet inn? Eller lurt å vente? Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar 👍😊 kan man søkte på tiltakspenger før man er kommet inn? Eller lurt å vente? Anonymkode: 082d1...052 Du må søke tiltakspenger første dagen i tiltak. Du får ikke søkt på forhånd, da får du avslag. Om du f.eks starter i tiltak 1 mars og søker om tiltakspenger 5 mars, så får du ikke tiltakspenger for de 4 første dagene. Viktig å søke første dagen. Tiltakspenger er ca 400 kr pr dag i tiltak, skattefrie. Anonymkode: 3b09a...dec
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må søke tiltakspenger første dagen i tiltak. Du får ikke søkt på forhånd, da får du avslag. Om du f.eks starter i tiltak 1 mars og søker om tiltakspenger 5 mars, så får du ikke tiltakspenger for de 4 første dagene. Viktig å søke første dagen. Tiltakspenger er ca 400 kr pr dag i tiltak, skattefrie. Anonymkode: 3b09a...dec Takk for svar. Men når jeg kommer på tiltak. Også skal jeg møte dem 1 gang i uken. Får jeg bare penger for den ene dagen i uken da? Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Men når jeg kommer på tiltak. Også skal jeg møte dem 1 gang i uken. Får jeg bare penger for den ene dagen i uken da? Anonymkode: 082d1...052 Det kommer an på tiltaket. Hvilket tiltak er det? Anonymkode: 3b09a...dec
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer an på tiltaket. Hvilket tiltak er det? Anonymkode: 3b09a...dec Arbeidsrettet tiltak. Arbeidsavklaring 👍 Finne ut hvor mye jeg kan jobbe å med hva Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Arbeidsrettet tiltak. Arbeidsavklaring 👍 Finne ut hvor mye jeg kan jobbe å med hva Anonymkode: 082d1...052 Snakk med veilederen din, så du får avklart hvor mye du vil ha å rutte med fremover. Det er mye stabilitet i å vite hva som vil skje, både rent praktisk, men også økonomisk:) Anonymkode: fb167...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Snakk med veilederen din, så du får avklart hvor mye du vil ha å rutte med fremover. Det er mye stabilitet i å vite hva som vil skje, både rent praktisk, men også økonomisk:) Anonymkode: fb167...9cc Har spurt, får ikke noe bra svar. Derfor har jeg googla. Men fant ikke noe der heller. Men blir vel å finne det ut når jeg bynner. Har venta på tiltak siden september. Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Snakk med veilederen din, så du får avklart hvor mye du vil ha å rutte med fremover. Det er mye stabilitet i å vite hva som vil skje, både rent praktisk, men også økonomisk:) Anonymkode: fb167...9cc Har 2 barn å ikke hatt inntekt siden August. Men er gift så ikke nye hjelp å få. Fikk beskjed om å søke om opplevelses kort for den ene ungen. Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Arbeidsrettet tiltak. Arbeidsavklaring 👍 Finne ut hvor mye jeg kan jobbe å med hva Anonymkode: 082d1...052 Det meste er arbeidsrettet tiltak F.eks er Oppfølgingstiltaket 10 timer pr mnd hvor du blir fulgt opp av veileder i tiltaket, men dette går som et 100 % tiltak hvor man får tiltakspenger for 5 dager i uken. Etterhvert så blir man fulgt opp i praksis slik at det blir mye mer enn 10 timer pr mnd. Hør med veilederen din på nav, slik at du vet hvordan du skal fylle ut meldekortet og hva slags inntekt du får fremover. Anonymkode: 3b09a...dec
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #16 Skrevet 2. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har spurt, får ikke noe bra svar. Derfor har jeg googla. Men fant ikke noe der heller. Men blir vel å finne det ut når jeg bynner. Har venta på tiltak siden september. Anonymkode: 082d1...052 Ble du søkt inn på tiltaket i september? Da høres det ut som AFT, Arbeidsforberedende trening, de har ofte lange ventetider. Det er et fulltids tiltak. Anonymkode: 3b09a...dec
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #17 Skrevet 2. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Har spurt, får ikke noe bra svar. Derfor har jeg googla. Men fant ikke noe der heller. Men blir vel å finne det ut når jeg bynner. Har venta på tiltak siden september. Anonymkode: 082d1...052 Logg inn på nav, finn aktivitetsplanen din eller hva det heter, skriv melding til veileder punktvis der du spør om alt du lurer på. Feks: 1: Hva vil min månedlige inntekt være? 2: Hvor ofte skal jeg jobbe? 3: skal det trappes opp? Bytt ut spm med det du faktisk lurer på såklart. Min erfaring er at jeg må være svært direkte (og ta alt skriftlig) med NAV. Anonymkode: fb167...9cc
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste er arbeidsrettet tiltak F.eks er Oppfølgingstiltaket 10 timer pr mnd hvor du blir fulgt opp av veileder i tiltaket, men dette går som et 100 % tiltak hvor man får tiltakspenger for 5 dager i uken. Etterhvert så blir man fulgt opp i praksis slik at det blir mye mer enn 10 timer pr mnd. Hør med veilederen din på nav, slik at du vet hvordan du skal fylle ut meldekortet og hva slags inntekt du får fremover. Anonymkode: 3b09a...dec Tusen takk. Er du nav veileder eller? Du er hvertfall flink å svare 😊 Nei veilederen hadde ikke sendt inn søknad før desember med en feil😏 Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Logg inn på nav, finn aktivitetsplanen din eller hva det heter, skriv melding til veileder punktvis der du spør om alt du lurer på. Feks: 1: Hva vil min månedlige inntekt være? 2: Hvor ofte skal jeg jobbe? 3: skal det trappes opp? Bytt ut spm med det du faktisk lurer på såklart. Min erfaring er at jeg må være svært direkte (og ta alt skriftlig) med NAV. Anonymkode: fb167...9cc Tusen takk. For veeeldig god hjelp ❤️♥️ Setter stor pris på det Anonymkode: 082d1...052
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tusen takk. For veeeldig god hjelp ❤️♥️ Setter stor pris på det Anonymkode: 082d1...052 Ingen problem. Har selv måtte få masse hjelp med å forholde meg til NAV, det kan være vanskelig alene. Husk å purr/mas om du ikke får svar på spørsmålene, eller bare får svar på noen! Anonymkode: fb167...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå