AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Del Skrevet 1. februar 2020 Jeg syns de første episodene av denne var bra, kanskje hele første sesong. Men så ble det veldig "moderne", samtidig som episodene får en slags "oppskrift", der man har et problem som man skal løse og så løser man det og alle blir lykkelige og ser på hverandre og smiler og puster lettet ut på slutten. Lurer på om de gikk bort fra bøkene, eller ble ferdig med bøkene og diktet videre? Helt unødvendig syns jeg. De burde iallefall gjort det bra om de skulle gjøre det. Ser dere på den, hva syns dere? Den er basert på bokserien "Anne fra Bjørkely" som også har gått som TV-serie i Norge. Anonymkode: 9a443...bd5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Del Skrevet 1. februar 2020 Det var veldig mange bøker da, men jo de har fulgt de sånn ca. Synes det er dumt det ikke er flere sesonger, likte serien jeg. Norske boken Anne fra Bjørkely var et makkverk av en oversettelse, så mye var fjernet at det skulle ikke vært lov. Anonymkode: c30f9...4f0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 1. februar 2020 #3 Del Skrevet 1. februar 2020 (endret) Ja, det har gått bort ifra bøkene og gjort serien mer relevant for vårt århundre. Jeg likte serien veldig godt, men jeg vet at det er mange "die hard" Anne of Green Gables fans som hater serien. Jeg tenker at en film eller serie er en tolkning av en bok. Det finnes maaaange Anne of Green Gables filmer og serier. Du har til og med Anne of Green Gables anime. Vi trengte ikke en serie som var kliss lik de andre. Anne with an E er ganske orginal, og jeg likte at den var litt "mørk". Anne viser tegn til PTSD, fordi hun har opplevd mye vondt, og hun sliter med abandonment issues. Serien når ut til mangfoldet. 😀 I sesong 2 (spoiler): Spoiler I sesong 2 tar de en karakter som alle rede eksisterte som en peppermø, og hinter til at hun er en lesbisk dame som har levd med sin "companion" i mange år. Noen likte ikke det, fordi de mente at man ikke burde gi "hetero" karakterer en annen legning, men Aunt Josephine var peppermø, ingen har noen gang sagt helt sikker at hun var hetero. Jeg tenker at man kan ta seg den kreative friheten og skape en serie som når ut til mangfoldet. Endret 1. februar 2020 av Chiyo 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Del Skrevet 1. februar 2020 Sesong 1 var sånn tålelig. Sesong 2 kriminelt dårlig - for da holdt de deg ikke til bøkene overhode! Skuepilleren som spiller Anne synes jeg først var helt herlig, men etterhvert synes jeg hun ble veldig slitsom og geskjeftig. Ikke så likendes, rett og slett. Det er vel og bra med feminisme, men her ble det etterhvert veldig mye Canadisk politisk korrekthet, komplett med en langdryg bihistorie om afroamerikanere. Dynamikken mellom Anne og Gilbert er også helt borte. Anonymkode: 4758a...d81 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Del Skrevet 2. februar 2020 Ikke noe forhold til bøkene/ andre serier eller filmer og jeg elsker den. Så fine folk alle karakterene. Anonymkode: 60225...c59 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Del Skrevet 12. april 2022 Jeg holder på med denne nå. Jeg liker den, men blir litt sprø av hvor intens Anne er. Utrolig slitsomt! Anonymkode: 22db7...34e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2022 #7 Del Skrevet 13. april 2022 Hvilken alder er denne serien passende for? Anonymkode: 1c828...e29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 13. april 2022 #8 Del Skrevet 13. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken alder er denne serien passende for? Anonymkode: 1c828...e29 8-100 sånn ca.? Jeg likte alle sesongene veldig godt, men så har jeg heller ikke noe forhold til bøkene. Ser alltid bort fra alle anmeldelser av serier og filmer der det gis dårlig kritikk for at man ikke holder seg strengt til bøkene. Det er ikke veldig relevant for oss som ikke har lest bøkene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 13. april 2022 #9 Del Skrevet 13. april 2022 Saklig at det slutta sånn! Spoiler Vi må jo få vite hva som skjedde med indianerbarna!😭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lemoncake Skrevet 23. april 2022 #10 Del Skrevet 23. april 2022 Det er såvidt jeg forstår en sesong 4, men ser ikke ut til at Netflix vil sende den… likte serien jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2022 #11 Del Skrevet 23. april 2022 Orker ikke se 🙈😂 Har den gamle serien på dvd 😍😍😍 Anonymkode: 89ef8...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå