AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Å ha en avsporing i en sak/handling vil si?? Hva? Er god i gramatikk, men denne... 😬 Anonymkode: ddf05...190
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 At du sporer av.. Begynner snakke om/gjøre, ting som ikke har med den aktuelle saken. Anonymkode: b73ce...5d2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du sporer av.. Begynner snakke om/gjøre, ting som ikke har med den aktuelle saken. Anonymkode: b73ce...5d2 Takk;) Anonymkode: ddf05...190
Pawn Hearts Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Det er svært vanlig her på KG. Starter du en tråd, kan du være temmelig sikker på at den handler om noe helt annet etter noen få innlegg. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Noe annet som er veldig vanlig på Kg er noen som kommer med bare tullball og vås, eller folk som troller. 😁. Ps. dette kan f.eks være en begynnelse på avsporing, hvor man begynner å snakke om hva som er vanlig å finne på KG. Anonymkode: 8b45a...2a5 1
Castor Troy Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noe annet som er veldig vanlig på Kg er noen som kommer med bare tullball og vås, eller folk som troller. 😁. Ps. dette kan f.eks være en begynnelse på avsporing, hvor man begynner å snakke om hva som er vanlig å finne på KG. Anonymkode: 8b45a...2a5 Denne tråden mangler kritikk av noe vissvass og en som kan påpeke skrivefeil. Da snakker vi KG tråd 😂 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, Castor Troy skrev: Denne tråden mangler kritikk av noe vissvass og en som kan påpeke skrivefeil. Da snakker vi KG tråd 😂 Og om sånn 4-5 sider er det bare noen få folk igjen som prøver å overbevise hverandre med bilder av statistikk og sitater med alt for stor skriftstørrelse.. Anonymkode: 9a8d9...adf
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å ha en avsporing i en sak/handling vil si?? Hva? Er god i gramatikk, men denne... 😬 Anonymkode: ddf05...190 Og så er det alltids noen som sporer tilbake igjen ved å hente opp tråden.. Visste du at å avspore kalles også for en digresjon? Men det brukes gjerne om når man avsporer med en liten historie eller annet, før man kommer tilbake på samme samtale igjen Anonymkode: 8b45a...2a5
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Og så er det alltids noen som sporer tilbake igjen ved å hente opp tråden.. Visste du at å avspore kalles også for en digresjon? Men det brukes gjerne om når man avsporer med en liten historie eller annet, før man kommer tilbake på samme samtale igjen Anonymkode: 8b45a...2a5 Okei, jeg ble da litt klokere, men jammen ikke mye😯🤯 Fikk for eks en kommentar på noe at jeg klarte å avspore noe under en time hos fastlegen min. What? Altså den personen kjenner meg ikke. Ble bare nyskjerrig på hva denne anonyme personen mente ved det. #ekstremtnyskjerrig Anonymkode: ddf05...190
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Noe annet som er veldig vanlig på Kg er noen som kommer med bare tullball og vås, eller folk som troller. 😁. Ps. dette kan f.eks være en begynnelse på avsporing, hvor man begynner å snakke om hva som er vanlig å finne på KG. Anonymkode: 8b45a...2a5 Men hvordan kan jeg avspore meg hos legen? Kanskje internt, men hvordan ville du tolket det? Anonymkode: ddf05...190
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan jeg avspore meg hos legen? Kanskje internt, men hvordan ville du tolket det? Anonymkode: ddf05...190 Beklager, kjenner ikke noe til den saken, må nesten å hørt mer (lest?) det for å kunne svare deg der. Anonymkode: 8b45a...2a5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan kan jeg avspore meg hos legen? Kanskje internt, men hvordan ville du tolket det? Anonymkode: ddf05...190 At du begynte å snakke om f.eks. At du har vondt i foten, men så dreier du samtalen over på å snakke om noe helt annet, f.eks. Lungebetennelsesvaksinen, noe som er irrelevant mtp. behandling for foten. Avsporing er når du viker av fra tema ved å snakke om noe annet Anonymkode: d3f00...2f6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 jeg sporer ofte av! ganske klare hos legen= "Jeg sliter sånn med denne kroniske betennelsen i skulderen", så begynner hun sjekke den, så kan jeg si "jeg har forresten masse uregelmessige blødninger?" Altså vi snakker fortsatt om noe helsemessig, men siden lege har fokus på å sjekke bevegelighet i skulder, så blir det helt avsporing å skulle snakke om mensen og blødninger. Eller legen holder på å sjekke ett betent sår på finger, og man begynner spørre om en føflekk på leggen. Mer uklare = du sier du er sliten, legen spør hvordan du har det på jobb, og to setninger senere snakker du om bestevennina di, hvordan hunden døde, eller hva bestemor døde av. Legen har fortsatt kun spurt om jobb, og du tar opp noe helt annet = kan være avsporing. Samtidig er det gråsoner, for om man er hos legen for noe somatisk, så kan psykisk være relevant, som "jeg sliter med kvalme og magesmerter", så kan søvnvansker og høy puls være veldig relevant og alt annet enn avsporing. i vennegjengen: spørsmål er "hvilket øl liker du best?" svarer man da "jeg liker best rødvin" så er man på avsporing, for diskusjonen omhandler øl, ikke vin. Eller "hvilken vegansk mat har du laget i dag" - "fiskekaker". Det er ikke vegansk, det er ikke det det blir spurt om, det er avsporing. eller "kan du som enslig leve på 4000kr pr mnd?" - "jeg må ha 15 000,- men har samboer og hundreogfemti barn" eller mer klar; venninne spør om hun bør ha svart eller hvit kjole, og du svarer med "jeg ville tatt svart, for jeg har mensen, og jeg har så syke smerter, har ikke dere smerter under mensen?" altså dra fokus bort fra kjolevalg til mens-smerter. Men i vennskap så er det noen ganger tyntflytende, for da kan avsporinger føre samtalen videre, mens andre ganger er avsporing irritasjonsmomment. Anonymkode: 62b32...464
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #15 Skrevet 2. februar 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Okei, jeg ble da litt klokere, men jammen ikke mye😯🤯 Fikk for eks en kommentar på noe at jeg klarte å avspore noe under en time hos fastlegen min. What? Altså den personen kjenner meg ikke. Ble bare nyskjerrig på hva denne anonyme personen mente ved det. #ekstremtnyskjerrig Anonymkode: ddf05...190 Forstår jeg deg rett, med at du har skrevet et innlegg her på KG om en legetime, hvor en anonym person skrev en kommentar om avsporing. Uten å ha lest den tråden, blir det vanskelig å tolke noe som helst.. Men du har sikkert skjønt hva avsporing er nå. Anonymkode: 8b45a...2a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå