Gå til innhold

Barn som 17 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vet ikke helt hvorfor, men føler av og til at jeg har veldig lyst på barn, men er bare 16... kjæresten min er 18 og sier han vil ha barn til neste år, men vet ikke om jeg er klar for det, selv om jeg av og til bare plutselig får veldig lyst på barn. Vet noen hva det kommer av? At jeg bare plutselig vil ha barn? Blir litt stressa av det haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mye man har lyst på i livet selv om det ikke er lurt her og nå. Vent en 10 år du. Bli voksen først.

Anonymkode: f1964...a73

• Liker 4
Skrevet

Sikker på at det er barn du egentlig vil ha da? Er det noe det barnet skal erstatte noe du nå mangler? Hva ser du for deg hadde skjedd om du hadde blitt gravid nå og fått barn det neste året?

Hva man ønsker og hva man trenger, er ofte ikke det samme.

Men nei, ikke få barn. Min mor var selv 17 da hun fikk meg. Det har gitt meg dårlig utgangspunkt for resten av livet mitt. De aller aller flreste 17-åring har utrolig mange mangler i forhold til å ta av seg en baby/barn.

Anonymkode: f9fa2...7d1

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tenker sånn at jeg må iallfall bli ferdig med skole først, men synes det er rart hvordan jeg av og til bare føler at jeg har lyst på barn, men det går jo frem og tilbake, så et barn i så tidlig alder er nok ikke et godt valg. Som du sa i innlegget så må jeg jo også være voksen nok til å sørge for at dette barnet vil få et bra og verdig liv å leve

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endret av Girlyyy16
Skrevet

Du har lyst på barn pga biologi. Kroppen din har et instinkt til å formere seg og få barn etter man blir kjønnsmoden. 

Jeg hadde det helt likt. Fikk barn som 20åring med min første kjæreste. Fortsatt alt for ungt. Skulle ønske jeg ventet minst 5 år til.

Ikke fikk jeg skikkelig utdanning, ikke varte forholdet og ungene fikk en litt for ustabil tilværelse nettopp fordi jeg ikke hadde valgt en stabil nok far til dem. Jeg var ikke voksen og moden nok til å se hva som var det beste for dem på sikt. Og jeg  var såpass naiv at jeg ikke så alle røde flagg. De fikk et dårlig utgangspunkt rett og slett.

Anonymkode: fe53c...8a4

• Liker 4
Skrevet

Du kan glede deg til å få barn! Men, vent til du har gjort unna utdannelse og prøvd deg noen år i arbeidslivet. Når du har det stabilt og bra sammen med en du er glad i, da er tiden inne.

Det er så greit å ha muligheten til å ta alt i den rekkefølgen, selv om verden ikke går under om du får barn tidlig. Det er bare veldig tungvint å ha ansvar for et lite barn når du ikke har etablert deg. Barn krever mye tid, mer enn jeg tror du er klar over, og du må ta hensyn til barnets behov i planleggingen din.

Anonymkode: 2a772...765

• Liker 2
Skrevet

Vent eit par år, bli ferdig med skole.

Anonymkode: df61f...539

Skrevet
7 timer siden, Girlyyy16 skrev:

Hei! Jeg vet ikke helt hvorfor, men føler av og til at jeg har veldig lyst på barn, men er bare 16... kjæresten min er 18 og sier han vil ha barn til neste år, men vet ikke om jeg er klar for det, selv om jeg av og til bare plutselig får veldig lyst på barn. Vet noen hva det kommer av? At jeg bare plutselig vil ha barn? Blir litt stressa av det haha

Ikke hør på han! Vent! Du er bare barnet selv enda.Ja det var vanlig å være 16,17år før. Men lev litt,reis, gjør ting sammen. Å få barn i dagens samfunn er ikke alltid lett.. Så mye skal følges opp no i forhold til før.

Anonymkode: 0fea2...6ba

• Liker 3
Gjest Alterego666
Skrevet

Få deg utdanning og egen inntekt først!

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Vi er biologisk innstilt på å få barn, men det betyr ikke at det alltid er lurt. Vent til du er voksen, så får barnet en mye bedre start på livet.

Skrevet

Biologi ja. Og så dette; barn er søte, myke og nusselige, og selvsagt er det forlokkende å få en liten "dukke" sammen med den man er forelsket i! Samtidig inneholder denne "pakken" gråt, bleier, nattevåk/søvnmangel, økonomiske utfordringer osv. En omlegging av livet som en 17-åring slett ikke er klar for. Eller ønsker, om man tenker seg om. Ikke at en 17-åring, med hjelp, ikke kan klare å ta seg av et barn, men resten av venneflokken er sannsynligvis på en helt annen planet. Tror man kan bli ganske ensom....

Anonymkode: cd32b...1c1

• Liker 3
Skrevet

Har du ikke lyst på utdanning? Bo i leilighet sammen med venninner? Reise på backpacking? Sitte på kafé med venner? Gå på festivaler? Folkehøyskole?

Å få barn før du har handlet inn og laget mat for en uke er ikke så lurt. Har du betalt en regning i nettbanken..?

Førerkort og bil er veldig kjekt med barn.

Men det mest åpenbare tegnet på at du ikke er moden for å få barn er at du som 16-åring tror du er klar for ansvaret som følger med.

Anonymkode: 17a4f...e97

• Liker 3
Skrevet

Vent i det minste til du er myndig,

Anonymkode: 6ae8f...4da

Gjest Den tredje
Skrevet

Tja, min mor var 17 da hun fikk meg. 

Eneste er vel at en blir raskere voksen, og statistisk sett ikke kommer til å bli en rik person. Ellers er du ferdig med å oppdra barn i ung alder. Da kan en ha voksne barn å bli gamle med og se dine barnebarn mens du enda er i god alder. Tror det kan være svært bra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...