AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Kan jeg gi mine ansatte sparken hvis jeg finner ut at de er heterofil og bor med en person av det motsatte kjønn? 🙃 Anonymkode: 0f6be...c18
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 I alle dager. Selvfølgelig kan du ikke det???!! Anonymkode: e6d2b...b16 1
Ullvott Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Finnes det et livssyn som mener at heterofili er syndig?
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Selvfølgelig kan du ikke det. Hva i all verden har du med det å gjøre? Hva bryr det deg? Du har ingenting med deres privatliv å gjøre. Anonymkode: 7278a...77f
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: I alle dager. Selvfølgelig kan du ikke det???!! Anonymkode: e6d2b...b16 4 minutter siden, Ullvott skrev: Finnes det et livssyn som mener at heterofili er syndig? Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan du ikke det. Hva i all verden har du med det å gjøre? Hva bryr det deg? Du har ingenting med deres privatliv å gjøre. Anonymkode: 7278a...77f Men hvorfor skal heterofile beskyttes? Det er jo tydelig at mange heterofile her på KG syns det er greit at homofile skal kunne sparkes for å bo i lag. Fortjener ikke homofile de samme rettighetene? Hvorfor skal homofile godta at det finnes unntak som tillater at de kan miste jobben sin eller bli diskriminert, når heterofile alltid er beskyttet på grunn av sin legning? Anonymkode: 0f6be...c18 3
Gremlin Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal heterofile beskyttes? Det er jo tydelig at mange heterofile her på KG syns det er greit at homofile skal kunne sparkes for å bo i lag. Fortjener ikke homofile de samme rettighetene? Hvorfor skal homofile godta at det finnes unntak som tillater at de kan miste jobben sin eller bli diskriminert, når heterofile alltid er beskyttet på grunn av sin legning? Anonymkode: 0f6be...c18 Har ikke hørt om noe unntak som tillater at homofile kan miste jobben sin jeg altså ... Hvor har du dette fra? 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Det er ikke greit å legge seg opp i dine ansattes samlivsvslg, samme hvilken legning de måtte ha. Ikke engang på folkehøyskoler på sørlandet er dette greit for arbeidsgiveren å legge seg opp i. Synes kanskje ved visse yrker at det er greit at de legger seg opp i de ansattes religiøse overbevisning, for jobber som prest ol., men er ikke helt sikker. Slike ting kan jo også endre seg for de ulike individer. Jeg vet om flere som har «skiftet side», både fra homofil til heterofil og omvendt. Dette har ingenting å si for utøvelse av arbeidsoppgavene, og er ingenting arbeidsgiver skal kunne legge seg opp i. Anonymkode: 1ca4f...432 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Tror ikke ts er sjef annet en hjemme. Dette er brannfakkel Anonymkode: ec706...251 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 11 minutter siden, Gremlin skrev: Har ikke hørt om noe unntak som tillater at homofile kan miste jobben sin jeg altså ... Hvor har du dette fra? https://www.nrk.no/mr/folkehogskulen-godtek-ikkje-homofilt-ekteskap_-skilsmisse-og-barn-utanfor-ekteskapet-1.14881085 Anonymkode: 0f6be...c18
Gremlin Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/mr/folkehogskulen-godtek-ikkje-homofilt-ekteskap_-skilsmisse-og-barn-utanfor-ekteskapet-1.14881085 Anonymkode: 0f6be...c18 Dette må da være i strid med loven? "Diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder eller kombinasjoner av disse grunnlagene er forbudt. Med etnisitet menes blant annet nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge og språk. Forbudet omfatter diskriminering på grunn av eksisterende, antatte, tidligere eller fremtidige forhold som nevnt i første ledd. Forbudet gjelder også hvis en person blir diskriminert på grunn av sin tilknytning til en annen person, og diskrimineringen skjer på grunn av forhold som nevnt i første ledd." https://lovdata.no/lov/2017-06-16-51/§6 2
av0cado Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 Lykke til med det, ts😂 De aller fleste er heterofile.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 4 minutter siden, av0cado skrev: Lykke til med det, ts😂 De aller fleste er heterofile. Anonymkode: 0f6be...c18 4
Energidronning Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 jobb er bare jobb, spiller vel ingen rolle hva er din seksuell orientering! hvem bryr seg om du er homo eller hetero? 90% eller flere av heteroseksuelle mennesker i Norge garantert har ingen problem med de homofile, og i alminnelighet vennlig innstilt, så lenge de homofile medarbeidere ikke driver med "homofil politisk propaganda" på arbeidsplassen dvs. ikke snakker om pride gatefestivalen eller regnbueflagg eller sånn symbolikken, alt som kan være irriterende mot tradisjonelle norske verdier. av og til de skulle skje at du naturlig føler deg tiltrukket til en medarbeider (du er jo ikke et maskin), men du får ikke gjøre noe seksuelt handling i arbeidstida og på arbeidsplassen...det gir oppsigelsesgrunnlag med umiddelbar virkning... vet ikke om småbedriftene, men alle seriøse store selskaper har "HR policy" om hva er greit innafor reglene og hva som er ikke tillat, strengt forbudt. jeg hadde en medarbeider en gang...han hadde på seg ofte rose skjorte. hørte noe rykter om han var homofil...men egentlig det var bare smil..."ja, kanskje han er litt gay, da" typ av baksnakking ...men aldri ble en alvorlig samtaletema, og ingen jeg kjenner spurt ham "er du...?". det er ikke profesjonelt å spørre om seksualiteit på jobb...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Synes man bør få bestemme det selv uten statlig tvang. Så kan krenkede som ikke liker det boikotte. Anonymkode: 0b632...ae3
herzeleid Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor skal heterofile beskyttes? Det er jo tydelig at mange heterofile her på KG syns det er greit at homofile skal kunne sparkes for å bo i lag. Fortjener ikke homofile de samme rettighetene? Hvorfor skal homofile godta at det finnes unntak som tillater at de kan miste jobben sin eller bli diskriminert, når heterofile alltid er beskyttet på grunn av sin legning? Anonymkode: 0f6be...c18 Jeg vil tro at det i de ytterst få tilfellene der homofilt samliv ikke anses som greit gjelder det samme for heterofilt samliv utenfor ekteskap?
Kragebein Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, latterliggjøring og svar til dette. Kragebein, adm
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2020 #19 Skrevet 2. februar 2020 På 1.2.2020 den 0.46, AnonymBruker skrev: Kan jeg gi mine ansatte sparken hvis jeg finner ut at de er heterofil og bor med en person av det motsatte kjønn? 🙃 Anonymkode: 0f6be...c18 Antar du har laget denne pga livssyns samfunn har rett til å kreve at de ansatte f.eks er heterofile (evt homofile har ikke lov å ha homofile forhold) Om det er et livssyn som ser på hetrofili som noe som går imot deres lære kan de sparke ansatte som lever i hetrofile forhold (så lenge dette er oppgitt ved ansettelse)
Fru Uperfekt Skrevet 2. februar 2020 #20 Skrevet 2. februar 2020 På 1.2.2020 den 1.20, Gremlin skrev: Dette må da være i strid med loven? "Diskriminering på grunn av kjønn, graviditet, permisjon ved fødsel eller adopsjon, omsorgsoppgaver, etnisitet, religion, livssyn, funksjonsnedsettelse, seksuell orientering, kjønnsidentitet, kjønnsuttrykk, alder eller kombinasjoner av disse grunnlagene er forbudt. Med etnisitet menes blant annet nasjonal opprinnelse, avstamning, hudfarge og språk. Forbudet omfatter diskriminering på grunn av eksisterende, antatte, tidligere eller fremtidige forhold som nevnt i første ledd. Forbudet gjelder også hvis en person blir diskriminert på grunn av sin tilknytning til en annen person, og diskrimineringen skjer på grunn av forhold som nevnt i første ledd." https://lovdata.no/lov/2017-06-16-51/§6 Det er ikke ulovlig, det er særregler som trer inn her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå