Gå til innhold

Anti-aldringskrem med solfaktor til ung hud dag/natt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en god anti-aldringskrem å anbefale, som ikke er altfor dyr? 

Jeg har kombinert hud (hurra), og er under 30, så jeg vil selvfølgelig finne riktig krem til min alder. Og med solfaktor! Må jo ta vare på huden.

I dag bruker jeg L'oreal Revita. Den jeg kjøpte først (gikk tom) står det tydelig markert at er med solfaktor, men en sånn markering står ikke på den andre jeg kjøpte (står bare L'Oreal Revita). Likevel har begge en solfaktor på 30 i følge prisjakt?

Jeg tenkte også å gå på apoteket, men jeg liker ikke å gå dit, fordi de alltid anbefaler dyre produkter og er SVÆRT glad i mersalg

Som nattkrem bruker jeg noe fra Nivea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper dette ikke høres frekt ut, og jeg er ingen hudekspert (bare elsker hudpleie, hudblogger og leser om det på egenhånd), men kjøp heller en separat solkrem til ansiktet når UV-indexen eller mengden tid du tilbringer ute på vinteren tilsier det. Er den 3 eller over så er det på tide. Man bruker ikke nok hudkrem i løpet av dagen til å få den reelle effekten av SPF i en kombo-krem. La Roche Posay, Kiehl's etc har fine solkremer til ansikt som er laget for å ikke gi kviser etc. Mengden man bruker er viktig.

Hva er en anti-aldringskrem? Se heller på gode/aktive ingredienser (retinol er bra hvis det er aldring du er redd for) i et serum og kjøp deretter en fuktighetskrem du liker å bruke (som er riktig for din hudtype). Et godt serum er nøkkelen til slikt. De hudekspertene jeg følger sier alle at dersom man må velge, skal man legge pengene sine i et godt serum, ikke i fuktighetskrem. Når man har lest litt om det så føles det helt riktig. :) The Ordinary har derimot serum som ikke koster skjorta og er kjent for å være høyt elsket av de fleste som bruker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...