Gå til innhold

Småelektrisk fra USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte en luftrenser fra USA uten å tenke på at de har andre stikkontakter og annen voltstyrke der. Hva trenger jeg for å bruke den her?

Anonymkode: 6894a...30b

Skrevet

Enten en omformer, eller et adapter.. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg finner adapter, men ikke omformer. Kan det hete noe annet?

Skrevet

Uten nærmere data på produktet du har kjøpt, så blir det vanskelig å gi deg noen spesifikke tips..

Noen produkter kan konverteres kun ved å bytte kontakt/bruke adapter, mens andre trenger en omformer (transformator/converter).

Skrevet (endret)
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg må ha en omformer til denne.

Det står:

AC 120V, 60hz, 60w

Det nærmeste jeg finner er denne, med 75W, men det står ikke Hz, og jeg vet ikke om jeg skal ha jordet eller ikke? https://www.123elektronikk.no/power-converter/power-b-75w-us-u-jord-230v-110v-nedis.asp

Kanskje jeg kan bare ta med meg bruksanvisningen til en butikk..

Hvis du vil se om det er mulig å bytte kontakten, så må du nesten åpne produktet å se på tilkoblingen.. 

Det enkleste, hvis man ikke er spes kyndig på denslags, er å bruke en omformer.

Jordet er ofte litt mer allsidig, og det ser ut til at den første du linker til (fra 123elektronikk) bør holde.

Endret av Oppgitt78
Skrevet

Du må sjekke om apparatet klarer 50 Hz som er den frekvensen vi bruker her. Omformerne som konverterer 60 til 50 blir dyre. 

Skrevet
6 timer siden, skrue skrev:

Du må sjekke om apparatet klarer 50 Hz som er den frekvensen vi bruker her. Omformerne som konverterer 60 til 50 blir dyre. 

Det er det det ikke gjør....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...