AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Jeg har fagbrev, bachelor på 180 stp, og videreutdanninger på til sammen 100 stp. Hvis jeg tar en ppu-y, vil jeg da tjene mer som tverrfaglig spesialist som jeg lønnes som i en annen jobb? Jobber som lærer uten godkjent utdannelse i dag, og tar 520.000,- pga 10 års ansiennitet. Vil jeg tjene mer om jeg tar ppu-y, eller handler det mest om tileigning av kunnskap og muligheten til fast ansettelse? Anonymkode: 486ab...9af
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 520 000 tilsvarer ca adjunkt med ti års ansiennitet, noe du vel vil bli med PPU-Y også, mulig du vil være adjunkt med tillegg, det vet jeg ikke. Men du kan jo prøve å forhandle på lønn med PPU-Y på plass hvis dette allerede er det du tjener. Jeg ville snakket med arbeidsgiver om dette på forhånd. Hvis du har en ettertraktet fagkombinasjon/kompetanse det er vanskelig å rekruttere, kan det hende at du kan forhandle deg til en høyere lønn enn minstelønna. Anonymkode: a2cbb...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/virke/utdanning/ Adjunkt med tillegg (du blir vel kanskje det?) ligger på 536 800 med ti års ansiennitet. Anonymkode: a2cbb...f6b
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: 520 000 tilsvarer ca adjunkt med ti års ansiennitet, noe du vel vil bli med PPU-Y også, mulig du vil være adjunkt med tillegg, det vet jeg ikke. Men du kan jo prøve å forhandle på lønn med PPU-Y på plass hvis dette allerede er det du tjener. Jeg ville snakket med arbeidsgiver om dette på forhånd. Hvis du har en ettertraktet fagkombinasjon/kompetanse det er vanskelig å rekruttere, kan det hende at du kan forhandle deg til en høyere lønn enn minstelønna. Anonymkode: a2cbb...f6b Takk for tips! Er "redd" jeg ikke kommer til å tjene noe særlig mer med det ekstra året på skole. Men hvis jeg bestemmer meg for at lærer er det jeg vil være, så er det jo verdt det i lengden. Kanskje hvis jeg tar noen flere studiepoeng innen relevante fag. 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.fagforbundet.no/lonn-og-avtaler/virke/utdanning/ Adjunkt med tillegg (du blir vel kanskje det?) ligger på 536 800 med ti års ansiennitet. Anonymkode: a2cbb...f6b Tusen takk for linken. Håper jo jeg blir adjunkt med tillegg, men kan tenke meg at det ikke er sannsynlig. Anonymkode: 486ab...9af
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Hvis du bestemmer deg for å satse på undervisning må du nesten ta PPU-Y, ellers vil du aldri få fast jobb i undervisningsstilling. Anbefaler deg å ta en prat med sjefen angående det å ta PPU-Y, lønn etter utdanning og stillingskode. Hvis de er fornøyd med deg, har de nok stor interesse av at du tar PPU-Y. Anonymkode: a2cbb...f6b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå