AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Er desperat. Han tok smokk fra fødsel, men da han var 5-6 uker var det stopp. Han er nå 12 uker og jeg klikker snart.. Sugebehovet er enormt. Brystvortene er så vonde at hjelp, i tillegg har han et utall oppvåkninger på natten hvor han bare skal suge seg i søvn igjen (altså ikke spise). Jeg våkner selvsagt og blir lys våken av dette, siden det gjør så vondt.. Så selv om ungen sovner igjen etter 5 min, ligger jeg våken en halvtimes tid. Dette er i tillegg til måltid hver 3.-4. Time. Kommentarer som «noen vil bare ikke ha» trenger jeg ikke, jeg skal ikke la noen råd være uprøvd 😛 Vurderer sterkt å pakke bort puppen for godt.. Noen som har råd? Vi har prøvd utsllige typer, men er absolutt villig til å prøve flere! Vi har prøvd Avent soothie, vanlig avent, MAM i alle størrelser, en type fra dr. Brown og sånne runde i gummi blant annet. Hvilke type tok din som var «vanskelig»? Andre råd? Anonymkode: 7fc58...ca2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Vi måtte dyppe smokken i sukkervann. 3 dager så tok hun smokken. Holdt på i en evighet ellers. Og nå er det gull! Hun bruker kun smokken når hun skal sove. Hun finner roen selv og koser seg Hun kan også sice uten smokk hvis vi har glemt den. Det tar bare lengre tid. Så hun er ikke avhengig. Kun støtte og kos og når hun trenger det Anonymkode: 39724...166 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Forresten måtte hun ha de minste smokkene i starten. Hun brakk seg lett og synes det var ubehagelig. Så nyfødt smokk begynte hun med. Duppet i sukkervann (kokte vann og sukker) og prøvde oss frem. Vi gjor det til litt kos, ikke noe press og dytting i munnen. Det må jo være gode assosiasjoner til smokken Anonymkode: 39724...166
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Du kan jo slutte å amme. Anonymkode: f786c...8aa
minister-mio Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo slutte å amme. Anonymkode: f786c...8aa Tar barnet smokk da? Hvis babyen er liten er det jo å anbefale å amme da.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 5 minutter siden, minister-mio skrev: Tar barnet smokk da? Hvis babyen er liten er det jo å anbefale å amme da. Alle flaskebarn tar vel smokk. Anonymkode: f786c...8aa
Oktoberknøttet Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle flaskebarn tar vel smokk. Anonymkode: f786c...8aa Nei det gjør de slettes ikke. 5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Har du snakket med helsesykepleier om at du har såre brystvorter og fått råd om å for eksempel ta barnet vekk fra brystet når det ikke ammer for at det er sultent? Anonymkode: ee27b...e53
minister-mio Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle flaskebarn tar vel smokk. Anonymkode: f786c...8aa Det er snakk om en tre måneder gammel baby. Å slutte å amme burde ikke være det første rådet. 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 Har du prøvd å varme opp smokken til kroppstemperatur? Min baby nektet kalde smokker frem til tennene begynte å komme. Jeg varmet dem enten på puppen eller i munnen. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle flaskebarn tar vel smokk. Anonymkode: f786c...8aa Neida, jeg kjenner et flaskebarn som nekter smokk. Han ville sikkert nektet flaske også, om den ikke hadde vært full av deilig melk når han er sulten. Anonymkode: 8be5e...220
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Her hjalp det å bruka prematur smokk. Vi hadde prøvd alle typer men dei var for svære. Anonymkode: 89101...02e 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 Vår er 7 mnd, og godtar kun 0-2 mnd smokk fra nuk. De er veldig små og har flat "tut" Anonymkode: bf8ad...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Jeg måtte tvinge datteren min til å like smokken. Hun dyttet ut, jeg dyttet inn. Vi holdt på med det ganske lenge. Nå liker hun den. Mange sa at jeg burde gi opp, og at hun ikke ville ha. Men jeg tottet selv, og nektet ungen min å gjøre det samme. Jeg sluttet ikke før jeg ble 10-11 år 🙈 Anonymkode: a585a...49a 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #14 Skrevet 31. januar 2020 Jeg gav til slutt opp smokken. Han hang på meg hele natten, helt til han plutselig som 1 åring kom gående med en gammel smokk fra storebror i munnen. Den må ha ligget i bunnen på en lekekasse😅 Jeg leverte han i bhg med smokk og sa at den skulle han få ha hele dagen. Kjøpte nye smokker på vei hjem fra jobb, og siden var han smokkebarn. Denne natta sov han plutselig mange timer sammenhengende og jeg følte jeg fikk livet tilbake😂 Et herk når han omsider skulle avvennes som 4 åring men så absolutt verdt det! Anonymkode: 0fc95...d1c 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 Jeg hadde egentlig gitt opp smokk til eldstemann. Da han var 5 mnd tok han plutselig tommelen, og da fikk jeg fart på meg. Dro ut tommelen og putta smokken inn. Ofte brekte han seg, da tok jeg smokken ut og ventet til brekningen var over før jeg prøvde igjen. Gjorde litt show og sirkus av det, skrøt og var blid når han tok smokken, så var han så fornøyd. Etterhvert begynte jeg å gi ham smokken etter han hadde sovnet også, så han skulle skjønne at smokk=sove. Anonymkode: 71d50...374
Ariam Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Min yngste som ikke ville ha smokk godtok tilslutt den som er helt kulerund på tuppen, dessverre sluttet de å selge den i Norge, så jeg hamstret på tur i Sverige og Danmark. Skjønner hvordan du har det, mulig dypping i sukkervann noen dager kan gjøre susen?
Måneskinn Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 Hvorfor må barn på død og liv ha en smokk? Hva slags subsitutt er det egentlig? Beklager om noen tenker at dette er et teit spørsmål eller brannfakkel av noe slag, men hvorfor MÅ de ha noe i munne hele tida? 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #18 Skrevet 1. februar 2020 43 minutter siden, Måneskinn skrev: Hvorfor må barn på død og liv ha en smokk? Hva slags subsitutt er det egentlig? Beklager om noen tenker at dette er et teit spørsmål eller brannfakkel av noe slag, men hvorfor MÅ de ha noe i munne hele tida? De har et stort suttebehov, det gir trøst og roer dem ned. Enten det er smokk, flaske eller pupp. Sovner lettere når de har noe å sutte på Anonymkode: da91a...f3d 1
Gjest Albbas Skrevet 1. februar 2020 #19 Skrevet 1. februar 2020 3 hours ago, Måneskinn said: Hvorfor må barn på død og liv ha en smokk? Hva slags subsitutt er det egentlig? Beklager om noen tenker at dette er et teit spørsmål eller brannfakkel av noe slag, men hvorfor MÅ de ha noe i munne hele tida? Det er et substitutt for pupp. TS beskriver jo hvorfor, babyen har enormt sugebehov og hun holder på å klikke av å måtte ha puppen ute hele tida. Sugebehovet er babyer født med, noen mer enn andre. De øver på å sutte allerede i magen. Muligens fordi det er et instinkt som sikret dem nok mat (før smokken ble oppfunnet)?
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #20 Skrevet 1. februar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo slutte å amme. Anonymkode: f786c...8aa Hva godt kommer ut av det? Da må jeg jo venne han på flaske i tillegg til smokk - noe han heller ikke tar. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du snakket med helsesykepleier om at du har såre brystvorter og fått råd om å for eksempel ta barnet vekk fra brystet når det ikke ammer for at det er sultent? Anonymkode: ee27b...e53 Nei, men hvis jeg kobler han av mens han ligger å kosesuger blir han bare kavete og etter hvert sint. Så det er egentlig bare å lide seg igjennom det frem til han sovner godt. Er her jeg skulle sånn ønske jeg kunne tatt bort puppen og gitt smokk i stede med samme effekt på søvn 😫 3 timer siden, Måneskinn skrev: Hvorfor må barn på død og liv ha en smokk? Hva slags subsitutt er det egentlig? Beklager om noen tenker at dette er et teit spørsmål eller brannfakkel av noe slag, men hvorfor MÅ de ha noe i munne hele tida? De har et medfødt sugebehov, min har et veldig sterkt et. Smokken er substitutt for puppen. Anonymkode: 7fc58...ca2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå