Gå til innhold

Hva synest dere om "hat" sidene på facebook,som handler om barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere på at det finnes så mange der ute som bare har blitt tatt ifra barnet sitt,uten grunn? Eller ligger det noe mer bak? Kjenner ei som ruste seg hele tiden da hun hadde barn, og ble heldigvis fratatt barnet, men hun begynte å si at BV tok barnet hennes uten en grunn osv. 

Anonymkode: 8c793...8ab

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det tror jeg ikke på. Har sett maaange stygge barnevernssaker, hvor barna har blitt tatt av ulike grunner fra forskjellige foreldre og av alle disse sakene så var det TO saker som fremsto dårlig begrunnet. I én av disse ble barnet tilbakeført etter kort tid, og i den andre hadde barnet vært borte for lenge. 

Anonymkode: bcc5a...ddf

• Liker 6
Skrevet

Syns de er bevis på hvorfor disse folka mista barna sine 😛

Anonymkode: 5b19a...17a

• Liker 31
Skrevet

De jeg kjenner som har blitt fratatt barna har blitt det av grunner alle andre ser, allikevel så mener foreldrene at ungene ble tatt uten grunn. 

Anonymkode: d1e1a...aba

• Liker 13
Skrevet

Herregud ikke en ny sånn tråd....

Skrevet (endret)
3 timer siden, Helgeline skrev:

La vær å gå inn på den tråden viss du er lei. Skjerp deg.

Endret av Madebyme94
  • Liker 3
Skrevet
59 minutter siden, Helgeline skrev:

Dette er kvinneguide, hva faen forventer du? Ta deg sammen. Ts

• Liker 3
Skrevet

Oppgitt og holder meg LANGT unna. Tror ikke at hat+hat= kjærlighet.

Anonymkode: a1bd3...bb5

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppgitt og holder meg LANGT unna. Tror ikke at hat+hat= kjærlighet.

Anonymkode: a1bd3...bb5

?

Skrevet

Jeg synes de er hysterisk morsomme. Fatter ikke at det finnes så mange dumme mennesker her til lands! :skratte:

Anonymkode: d5ffb...19c

• Liker 12
Skrevet

Jeg tenker at de utleverer barna i en skrekkelig sårbar situasjon, og at mange av barna ville blitt flau over å se hva deres biologiske foreldre skriver om situasjonen på en åpen FB-gruppe. Disse gruppene skulle vært nøye fulgt opp slik at barn ikke blir eksponert på en slik måte. Er fryktelig hvor mye enkelte publiserer, samt svartmaler hele hjelpesystemet, uten å ta noe som helst hensyn til hva barna tenker om situasjonen. Egoistiske folk som kun tenker på seg selv...

• Liker 15
Skrevet
14 minutter siden, Gorilla skrev:

Jeg tenker at de utleverer barna i en skrekkelig sårbar situasjon, og at mange av barna ville blitt flau over å se hva deres biologiske foreldre skriver om situasjonen på en åpen FB-gruppe. Disse gruppene skulle vært nøye fulgt opp slik at barn ikke blir eksponert på en slik måte. Er fryktelig hvor mye enkelte publiserer, samt svartmaler hele hjelpesystemet, uten å ta noe som helst hensyn til hva barna tenker om situasjonen. Egoistiske folk som kun tenker på seg selv...

Veldig mye rart på den siden. Truer BV på meldinger og publiserer det på sosiale medier. Det sier veldig mye om ett menneske. 

• Liker 5
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes de er hysterisk morsomme. Fatter ikke at det finnes så mange dumme mennesker her til lands! :skratte:

Anonymkode: d5ffb...19c

Enig! 

Pleier ofte å lese gjennom når jeg ikke får sove om kvelden 😅 Skikkelig bra underholdning.. sorry not sorry

Anonymkode: 7e8ee...7e1

• Liker 7
Skrevet

Man trenger bare lese litt på de sidene for å forstå hvorfor disse menneskene ikke bør ha omsorg for barn. De eier rett og slett ikke selvinnsikt, og jeg kjenner jeg blir oppgitt over alle de syke innleggene de legger ut der.

Anonymkode: 12929...13f

• Liker 9
Skrevet (endret)
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye rart på den siden. Truer BV på meldinger og publiserer det på sosiale medier. Det sier veldig mye om ett menneske. 

Absolutt. Det kommer tydelig frem at omsorgsevnene er svekket når de henger ut alle rundt, eksponerer svært sensitiv informasjon og heller ikke klarer å sette seg inn i hvordan alt dette belaster barna enda mye mer. At de ikke forstår at de må samarbeide med BV fremfor å jobbe mot de! De kommer aldri til å vinne om de ikke har selvinnsikt til å ta imot hjelp, men heller velger å skylde på alle andre. Ofte er det jo derfor de mister barna i utgangspunktet - fordi de ikke klarer å ivareta dem og ikke forstår hva de gjør feil. For barna blir dette en tilleggsbelastning at de, i tillegg til traumene de har med seg, ikke opplever å bli sett og møtt fordi biologiske foreldre ikke har selvinnsikt og da heller ikke vil evne å erkjenne følelsene barna kan sitte med, som kan være f.eks frykt, svik, angst, avvisning, følelse av å være forlatt og/eller ikke elsket.

Endret av Gorilla
  • Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger bare lese litt på de sidene for å forstå hvorfor disse menneskene ikke bør ha omsorg for barn. De eier rett og slett ikke selvinnsikt, og jeg kjenner jeg blir oppgitt over alle de syke innleggene de legger ut der.

Anonymkode: 12929...13f

Enig. Er det noe som gjør meg sint så er det voksne mennesker som har fått barn men som mangler totalt selvinnsikt. Det kan skade barn så utrolig mye, fordi mange av dem kanskje aldri får en unnskyldning eller en ‘jeg forstår at alt som har skjedd har preget deg, og jeg er lei meg for at jeg ikke klarte bedre’ nettopp fordi de voksne ikke ser hva de har gjort galt. Dette kan gi barnet en ny følelse av avvisning. 

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, Gorilla skrev:

Absolutt. Det kommer tydelig frem at omsorgsevnene er svekket når de henger ut alle rundt, eksponerer svært sensitiv informasjon og heller ikke klarer å sette seg inn i hvordan alt dette belaster barna enda mye mer. At de ikke forstår at de må samarbeide med BV fremfor å jobbe mot de! De kommer aldri til å vinne om de ikke har selvinnsikt til å ta imot hjelp, men heller velger å skylde på alle andre. Ofte er det jo derfor de mister barna i utgangspunktet - fordi de ikke klarer å ivareta dem og ikke forstår hva de gjør feil. For barna blir dette en tilleggsbelastning at de, i tillegg til traumene de har med seg, ikke opplever å bli sett og møtt fordi biologiske foreldre ikke har selvinnsikt og da heller ikke vil evne å erkjenne følelsene barna kan sitte med, som kan være f.eks frykt, svik, angst, avvisning, følelse av å være forlatt og/eller ikke elsket.

Ja det er lett å skylde på alle andre,enn seg selv. 

Skrevet

Det som irriterer meg er at de skremmer unge mødre/fedre med at de kidnapper barn og når ei sårbar alenemor/far spør etter råd, så kommer de med mange skrekkhistorier, og ber H*n om å kontakte advokat med en gang! Er ikke rart at folk frykter BV når de skaper skremselspropaganda. 

• Liker 11
Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerangrep og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Skummelt og forvirrande.

Anonymkode: e0efb...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...