Gå til innhold

Klær til barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å jobbe i barnehage om noen dager, men eier verken superundertøy eller turklær, så jeg må på shopping. 

Men hva anbefales det å bruke? Jeg er ikke noe fan av ull, så kommer nok til å kjøpe bambus. Men man bør vel bruke noe mellomlang i tillegg, hva bruker dere andre som er i barnehage. Trenger alle tips jeg kan få da jeg er ganske blank på dette området.. 

Anonymkode: 34ba9...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker vanlige klær, og kjeledress over når jeg skal ut. 
Men lurt å ha: 

gode vanntette sko

lue

hals 

de er jo ikke ute så veldig lenge av gangen:-) 

tøfler til å ha inne. 

Anonymkode: 84782...8f2

Skrevet

Sjekk først om bhg låner ut eller gir uteklær til de ansatte (evt at man kan kjøpe med rabatt gjennom dem). Slik er det flere steder. 

Det er forskjeller på hvor mye de er ute også. 

Så jeg ville hørt med sjefen. 

For lengre uteperioder/turer og når det er kaldt vil jeg anbefale ull, evt mellomlag av ull eller fleece og vannavvisende ytterlag. Vanntette sko. Pluss regntøy, votter, lue, hals.  

Men hør med dem først. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker vanlige klær, og kjeledress over når jeg skal ut. 
Men lurt å ha: 

gode vanntette sko

lue

hals 

de er jo ikke ute så veldig lenge av gangen:-) 

tøfler til å ha inne. 

Anonymkode: 84782...8f2

Jobber ikke i min bhg du skjønner jeg. Vi kan godt være ute fra kl 9-16. Så her må det brukes MYE klær og BRA klær! Tynnull innerst(sokker, longs og overdel). Neste lag er tolags-ull pluss tjukkullsokker. Ytterst er boblebukse, dunjakke, varme sorel vintersko. Lue/pannebånd, varme votter, og buff. 

Dyrt mtp klesbudsjett å jobbe i bhg. Klærne slites ganske mye på alle de timene vi er ute i løpet av et år. Vi får latterlige 1000kr i året i klesinnkjøp... 

Anonymkode: fd5b7...144

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...