AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Hvordan fungerer det i praksis? jeg er saksbehandler I kommunen, og opplevde at jeg ikke fikk mindre arbeid da jeg gikk ned i stilling, kun mindre tid å gjøre samme jobb på. Jeg ser at flere andre påmin arbeidsplass har gått ned i stilling for så, etter kort tid, gå tilbake til 100%. De sier at «i praksis er det samme arbeid, men for mindre lønn» hvordan har dere andre det? Om man f.eks jobber i barnehage uten pedagogisk ansvar (skriving, planlegging osv), er det kanskje enklere å gå ned i stillingsprosent uten at arbeidsmengden endrer seg? da jeg gikk med til 50% derimot ble det også endring mengde saker som skulle behandles. Anonymkode: bcb7b...cee 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Jeg jobber i barnehage. Jeg har en fridag i uken fast. Hadde ikke funket å dra hjem en time før, eller komme en time senere. Det hadde jo blitt mer arbeid på de andre som var på jobb i de timene. Og uforsvarlig om de var mange barn. Det er nok annerledes i mitt yrke enn i ditt. samtidig skal du jo ikke bli utnyttet Anonymkode: dbe68...d63 1
addict Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Jeg jobber på kundesenter og har ingen arbeid som hoper seg opp. Veldig deilig å ha en dag-til-dag-jobb 😊 Når jeg jobber 80% så jobber jeg 80%.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Jobber hverken 80% eller har småbarn, men er i likhet med deg saksbehandler i kommunen. Hvem fordeler sakene hos dere? Tenker du må starte der. Jeg tenker også at du må ha guts nok til å faktisk levere 80% og ikke 100% på 80% tid. Om det betyr at sakene hoper seg opp, vel... synd, trist, leit, ikke ditt problem og ikke din feil. Anonymkode: 1a3e0...244 9
atropos Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Jeg er lærer og gikk ned til 80% etter høstferien. Nå går jeg opp igjen til 100% etter vinterferien, for det er akkurat samme arbeidsmengde. Jeg har bare (Ulønnet) hjemmekontor den ene dagen...
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Jeg er lærer i 80% stillint, og passer på at jeg ikke jobber flere timer enn jeg skal. Det er selvsagt fristende å bruke mer tid på å lage gode opplegg, men jeg er ikke interessert i å jobbe gratis. Jeg fordeler ofte arbeidet på fem dager, men får da kortere dager og kan hente tidlig i barnehagen. Andre uker jobber jeg fire dager, men mer på kvelden (og i helgene). Anonymkode: 91666...044
Zienna Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Jeg reduserte til 80% stilling, men la selv fram for min leder hva som måtte til for at de oppgavene som jeg ikke lenger ville kunne ivareta, kunne ivaretas videre. Visste at sjefen min ikke kjente arbeidet mitt godt nok. Det ble et aha for ham, men en vellykket overlevering av kunnskaper til en kollega. Derfor, ikke forvent at lederen din vet hvor lang tid alt tar. Ta i stedet styring selv. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Jeg opplevde at jeg ikke fikk noe redusert arbeidsmengde når jeg gikk ned til 80%. Når en kollega nå gikk ned i 60% stilling fikk han soleklart reduksjon i arbeidsmengde. Da ble det veldig mye lettere å argumentere, og jeg har i år opplevd for første gang på 3 år at det har blitt tatt hensyn til at jeg kun er på jobb 4 dager i uken. Anonymkode: 49d7a...ef8
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 Jeg jobber i IT-bransjen, så jeg jobber bare de timene jeg skal. Vi plukker oppgaver fortløpende, så den eneste konsekvensen er at oppgavene jeg plukker tar litt lenger tid å fullføre. Anonymkode: 962a6...149
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er lærer. Har 90% stilling nå. Sover litt lenger på mandager, og er hjemme på fredager. Men er like mye jobb. Eneste forskjellen er at jeg sitter lenger på jobb med «kontorarbeid» så jeg skal slippe å gjøre så mye når jeg har fri. Må alltid jobbe noe i helger/ på fredager uansett da. Nå er jeg bortreist for helga, så det blir jobbing søndag kveld når jeg kommer hjem 😅 Anonymkode: c1505...b7c
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 Jobber som helsesekretær og jobber 80%. Hoper seg heldigvis ikke oppe med jobb. Har en fridag i uka. Anonymkode: 84145...f2e
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 Dere som jobber redusert, har dere fått invilget permisjon uten lønn for en kortere periode, har dere kuttet ned stilling så dere er fast ansatt 80%, og hvordan løser arbeidsgiver de resterende prosentene? Er det ansatt en person i 20% når dere er borte, eller er det ingen til å overta? Hvordan ble det møtt på arbeidsplassen at dere ville jobbe mindre? Jeg er i fast jobb 100% stilling men ønsker å jobbe 80% resten av arbeidslivet. Hvordan går jeg frem og har jeg rett til det? Jeg finner ingen stillinger å søke på som er kun 80% innenfor mitt felt. Anonymkode: 386c8...5f1
Ariam Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som jobber redusert, har dere fått invilget permisjon uten lønn for en kortere periode, har dere kuttet ned stilling så dere er fast ansatt 80%, og hvordan løser arbeidsgiver de resterende prosentene? Er det ansatt en person i 20% når dere er borte, eller er det ingen til å overta? Hvordan ble det møtt på arbeidsplassen at dere ville jobbe mindre? Jeg er i fast jobb 100% stilling men ønsker å jobbe 80% resten av arbeidslivet. Hvordan går jeg frem og har jeg rett til det? Jeg finner ingen stillinger å søke på som er kun 80% innenfor mitt felt. Anonymkode: 386c8...5f1 Du har rett på redusert stilling hvis du har barn under 12 år(husker ikke hvor det står, mulig AML) Ellers ikke, men du kan jo snakke med leder, kan jo være du får reduksjon likevel.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 Jobber 75%, men er sykepleier på sengepost og jobber innenfor de timene jeg er på jobb. Ingen jobb som tas med hjem og ingenting som må tas igjen på neste skift. Har egentlig en 100% stilling men har søkt 25% permisjon på ubestemt tid etter avtale med leder. Anonymkode: 4a54e...710
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 Jeg er barnehagelærer og jobber 80%. Har en fast fridag i uka. Jeg har også litt mindre planleggingstid enn man har i 100% stilling. Anonymkode: f8038...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå