Gå til innhold

Står dere opp med barna i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to stk på 5 og 8, som er oppe alt mellom syv og åtte.
Jeg bruker å legge meg 22-23 i helgene, er alene med dem og trenger litt tid på kveldene før jeg går i seng.

De klarer seg selv, tar seg litt mat, leker, leser, ser litt TV.
Jeg kan slumre til 08-09, og så står jeg opp og vi lager frokost.

Er dette ok? Eller en uting?😅
De første andre jeg kjenner gjør det likt, og jeg har vokst opp sånn selv.
Men er ærlig usikker på om det er greit av meg?

Hva gjør dere andre?

Anonymkode: d8b22...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I den alderen synes jeg det er innafor. De vil nok komme løpende om noe skulle skje. Men det er gitt at barna kan lage seg mat hvis de er sultne. 

Selv står jeg opp med barna, men de er 2 og 6, så det blir en helt annen sak. 

Anonymkode: a4198...e90

• Liker 12
Gjest Forumhei
Skrevet

Er oppe før dem😁 litt vel aktiv pappa i morgen timene. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har to stk på 5 og 8, som er oppe alt mellom syv og åtte.
Jeg bruker å legge meg 22-23 i helgene, er alene med dem og trenger litt tid på kveldene før jeg går i seng.

De klarer seg selv, tar seg litt mat, leker, leser, ser litt TV.
Jeg kan slumre til 08-09, og så står jeg opp og vi lager frokost.

Er dette ok? Eller en uting?😅
De første andre jeg kjenner gjør det likt, og jeg har vokst opp sånn selv.
Men er ærlig usikker på om det er greit av meg?

Hva gjør dere andre?

Det er menneskelig og ikke en uting. Men selvfølgelig bør du være forberedt på at det o hellige mammapolitiet klikker🤣

Min er 15 mnd og jeg pleier å sette på Peppa Gris for å slumre videre en stund til. Er alene med henne.

Anonymkode: 02845...19e

• Liker 17
Skrevet

Sønnen min er 8 år å liker å være alene oppe en stund før jeg våkner. Da får jo han se på tv/spille lengre enn om jeg hadde vært våken. Pleier å stille vekkerklokken en time etter han er stått opp. Sønnen min sover lett til 9 da så jeg er uansett blitt bortskjemt.

Anonymkode: b6a03...3e1

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er menneskelig og ikke en uting. Men selvfølgelig bør du være forberedt på at det o hellige mammapolitiet klikker🤣

Min er 15 mnd og jeg pleier å sette på Peppa Gris for å slumre videre en stund til. Er alene med henne.

Anonymkode: 02845...19e

Hahahaha 🤭
Har alltid slumret litt, vært alene med dem i snart fem år. Men jeg fikk plutselig dårlig samvittighet for å slumre videre mens de står opp.
Selv om de tilsynelatende har det helt fint..

Skrevet

Å foresten så vil aldri sønnen min ha frokost før tidligst en time etter han er våknet,han ligner på meg der. Stuen er vegg i vegg med soverommet mitt så hadde hørt om noe skjedde.

Anonymkode: b6a03...3e1

Skrevet

Hehe min på 3 står opp først, ingen av oss våkner før ho på snart to vil ut av sprinkelsenga 😅

Anonymkode: 6ef87...3a8

Skrevet

Våre er 7, 9  og 11 og det er lenge siden vi stod opp sammen med dem i helger og ferier. De står opp rundt 8 og finner på egne ting og elsker å ha huset for seg selv et par timer. De kan ta seg mat selv om de vil det, men pleier å vente på oss. Når vi har stått opp dekker vi bord og spiser god felles frokost. :) 

• Liker 4
Skrevet

Har en jente på 8 år. Hun våkner mellom 8-9 i helgene, og jeg pleier å sove til 10-10.30. Hun koser seg alene, og jeg trenger å kunne få sovet ut i helgene. 

Anonymkode: f61b3...f03

Skrevet

Våkner tidlig uansett så for meg er det null stress å stå opp sammen med dem. 

Skrevet

Jeg har ei på 13, snart 14 år. Hun står opp sånn ved 14.00 tiden i helgene. Jeg får nærmest liggesår hvis jeg ligger så lenge. Så står opp sånn ved 8-9 tiden 

Anonymkode: f8526...146

• Liker 18
Skrevet

Helt ok, og la meg bare rose deg for å ta deg mammatid 🥳 Det er nødvendig for å være god mor

også kan jeg råde deg til å smøre matpakke kvelden før og kanskje legge frem pålegg etc i en boks i kjøleskapet. 

la barna kose seg mens du lader opp batteriene med god samvittighet 

• Liker 5
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei på 13, snart 14 år. Hun står opp sånn ved 14.00 tiden i helgene. Jeg får nærmest liggesår hvis jeg ligger så lenge. Så står opp sånn ved 8-9 tiden 

Klarer hun å snu døgnet tilbake på hverdagene?

Skrevet

Jeg har en på snart 5 som har stått opp før oss siste halvåret. Han liker å se på barnetv i fred og ro. Setter drikke og noe snacks frem også kommer han inn om det er noe. 

Anonymkode: 692ef...b3e

Skrevet
11 minutter siden, minister-mio skrev:

Klarer hun å snu døgnet tilbake på hverdagene?

Nei. Håpløst egentlig. I dag startet helgen for hun da det har vært p-dag i dag. Sto ikke opp før kl 14.00. Så da sliter hun i flere dager neste uke. 

• Liker 3
Skrevet

Hehe, gjør ikke alle dette?! 

Mine barn står opp mellom 05 - 07. Jeg vil gjerne sove til mellom 09-10.. Min eldste på 9 år står gjerne opp alene, finner seg mat, spiller, ser tv, osv. Jeg sover gjerne videre mens han koser seg alene på morgenen og det har vi kunne gjort i mange år allerede.

Men han har en lillebror på 3 år. Så nå sover jeg ikke videre lengre, men jeg ligger og slumrer. Kanskje ligger de sammen med meg i senga og ser på film, jeg ligger på sofaen mens de ser på tv, osv. Nå bor vi i en liten leilighet så jeg har alltid full oversikt over hvor 3-åringen er. De har begge vett til å vekke meg hvis det er noe, hvis minste er sulten, osv. 

Har faktisk skjedd et par ganger at jeg ikke har våknet av at lillebror har våknet. Da har storebror tatt seg av han frem til jeg har våknet :)

Anonymkode: 9efed...01e

Skrevet

Helt innafor. Her står ungene på 6, 8 og 10 år opp selv. Våkner alt mellom 6-8. Vi slumrer gjerne til 9-10 :) De sier ifra om det er noe.

Anonymkode: b7f4f...cbc

• Liker 1
Skrevet

Jeg vokste opp med foreldre som alltid sto opp og laget frokost til oss, så den tradisjonen har jeg bragt videre til mine barn. Jeg vet godt at det ikke skader barn å være litt alene om morgenen, men jeg orker ikke tanken på det likevel, så jeg står alltid opp med barna. Eller før barna.

Anonymkode: 695a6...25a

• Liker 3
Skrevet

Jeg gjør også sånn, mitt barn er snart 9, men gjort det siden hun var 6. Vi mødre har jo ofte ikke sånn veldig sovehjerte når vi vet at barna er våkne el, så er snakk om å ligge å slumre i senga en time ekstra, jeg ligger liksom ikke i dyp søvn. Og barna synes kanskje det er godt å være litt alene også😊

Anonymkode: f9afe...f51

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...